iemand waterkefir over?

Oke dan

Heeeeeel goed kauwen dus, want vlees uit de blender zie ik niet zo zitten :-)

Ik kan het niet door de bouillon pureren, want mijn dochter kan geen kip eten en ik geen rood vlees nu, dus dat bak ik en doe ik er later bij. Tja....

In ieder geval bedankt zover

Linda

bakken is ook zwaarder voor de vertering, beter koken of gedeeltelijk rauw!?

Quote:
Oker, met 1 week kan ik je wat sturen, de kefir moet eerst weer groeien.

Dankjewel Heidefiets! Doe maar rustig aan hoor, als het een paar weken of langer op zich laat wachten is dat helemaal niet erg.

Dag Vitalinda,

Ik herken best wel wat dingetjes uit je verhaal. Na een maagontsteking ging bij mij ook het roer om. Daarom ben ik oa met kefir begonnen.

Ook met rauwe melk drinken, solewater, bottenbouillon en ik heb al een milde reiniging gedaan. Deze week heb ik wat bica genomen en er kwam me toch uit troep uit mijn lijf. Echt troep. Ik moet nog een dag werken en dan ga ik vrijdag voor een klysma om daarna weer een leverreiniging te doen. Ik denk echt dat je eerst troep moet lozen voordat je goed kunt helen.

Maar het gaat langzaam, maar wel vooruit.

En Oker, vraag Mike maar of hij jou emailadres naar mij wilt sturen, dan stuur ik je komende maandag wat toe.

Dankjewel Heidefiets! Ik heb Mike gemaild. Ik woon wel in België, ik hoop dat dat niet erg is.

Ik heb nog wel een vraagje over al die gefermenteerde drankjes. Ik heb nu al melkkefir en kombucha. Als ik dan ook nog waterkefir heb, drink ik op den duur niets anders meer dan gefermenteerde dranken voor mijn dagelijkse vochtinname. Kan dat kwaad? Kun je er ook te veel van drinken? Of is alles ok, zolang je geen diarree of juist verstopping van krijgt?

Hoi

Hoe maak je gekookt vlees lekker dan? Behalve in de bbb?

Ik ben een fan van roerbak, eerst koken misschien en daarna roerbakken, lijkt me een goed idee..

Nabica kan ik niet tegen, bitterzout ook niet, ik ga dan heeeeeel veel vocht vasthouden, net als bij sole en gewoon zout.

Dat is het probleem, ik wil wel opruimen, maar lijk op dit moment beperkt tot de waterkefir, als dat goed gaat, hoop het vandaag of morgen binnen te krijgen. Ben ook begonnen met blaas en nierkruiden thee, kijken of dat wat doet met het vochtprobleem.

Ff afwachten dus.

Linda

Ik heb gelezen (ik dacht bij Sarah Pope) dat mineraalrijke suiker zoals Billingtons juist niet optimaal is voor waterkefir en kombucha omdat deze de bacteriën verzwakken. Zij raadt juist witte geraffineerde suiker aan. Volgens haar is dat ook niet schadelijk, omdat de bacterie alle suiker 'opeet'.

Of geldt dit alleen voor kombucha? Hoe dan ook, wat zijn jullie ervaringen/visies?

Oker,

Daar moet je niks van geloven. Kombucha wordt al meer dan 2000 jaar gedronken met groot succes. Ik denk niet dat de Chinezen 2000 jaar geleden geraffineerde witte suiker gebruikten :wink:

Kombucha i.c.m billington is juist een grote win-win situatie. Je krijgt mega veel vitamines en mineralen binnen van de billington, en ook nog eens mega veel vitamines en andere gezonde stoffen die de kombucha zelf aanmaakt, zonder dat je de nadelen hebt van de suiker.

Er blijven wel altijd nog wat restsuikers over die je binnen krijgt. Als je vlees eet, dan wil je ook niet dat de koeien rommel gevoerd krijgen toch? Met kombucha moet je dat ook zo zien.

Kombucha gemaakt met billington is ook nog eens veel lekkerder!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan