igf 1, Intermittent Fasting, hoe leef je langer?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Asaya
  • Startdatum Startdatum
Ja zo doe ik dat ook hoor. Mocht er aanleiding voor zijn dan wijk ik gewoon af van mijn normale ritme maar de standaard is bij mij dus ongeveer de tijden die ik aangaf.

En feestjes met BBQ zijn meestal in de avond dus dat komt goed uit :wink:

@ Lievergezond,
Quote:
Alleen als je insuline en of leptineresistent bent, dan blijf je honger houden al heb je eigenlijk genoeg gegeten.



Ja dat kan ik mij voorstellen maar ik heb ergens gelezen, en het lijkt mij heel logisch,

dat IF er juist voor zorgt dat je cellen minder insuline resistent worden.

Dus misschien is het een idee om je eating window langzaam te verkleinen, zolang je je er nog comfortabel bij voelt, zoals Janse voorstelde?

 
Quote:
Ja dat kan ik mij voorstellen maar ik heb ergens gelezen, en het lijkt mij heel logisch,

dat IF er juist voor zorgt dat je cellen minder insuline resistent worden.


Juist, en misschien kan het zelfs wat helpen bij leptineresistentie (???). Kijk even vanaf 17.00 minuten

Lievergezond, jij bent het perfecte proefkonijn hiervoor :P :wink:

 
Janse ik waardeer je optimisme maar ik heb het filmpje al gezien.

De laatste tijd zat ik bijna helemaal op vetten en eiwitten, maar het meest optimale is dan voor mij: niet aankomen (is ook goed).

Maar ik hield het niet vol omdat ik last kreeg van blaasontstekingen, heel raar.

Ik denk echt dat er een samenhang is tussen die twee bij mij: blaasontstekingen en in de ketose zitten.

Ik heb meer verhalen erover gelezen.

 
Ik ben er in geïnteresseerd en wil er meer over weten. Op dit moment doe ik er niet iets actiefs mee, misschien wel in de toekomst. De laatste keer toen ik zoiets geprobeerd had kreeg ik meer psychische klachten en sliep ik ook nauwelijks. Voor het gewichtsverlies hoef ik het ook niet te proberen want daar hielp het mij ook niet bij.

Ik zou het dan in de toekomst wel willen doen om bijvoorbeeld mijn lichaam/organen de gelegenheid te geven zich goed te herstellen. Ik denk niet dat het een standaard gaat worden maar je weet maar nooit. Ik denk dat het wel goed is om gezond te zijn als je hiermee begint. Je moet wel optimaal de voedingsstoffen kunnen opnemen in de maaltijden die je dan wel eet natuurlijk.

 
mij bevalt IF ook erg goed! alleen inderdaad komt het niet altijd even goed uit. laatst bijvoorbeeld vroeg iemand om 12 uur snachts (ik had om 7 uur gegeten) of ik een hapje pizza wou proberen, eerst afgezegd maar uiteindelijk omdat hij aandrong toch maar een hap genomen. kan een hap echt kwaad om je uit de vasten staat te brengen? volgende dag om 12 uur begonnen met eten toen. dus met hap zo'n 12 uur, zonder hap zo'n 19 uur.

 
Ja, met die hap pizza heb je dus het vasten gebroken. Tijdens het vasten is het echt de bedoeling dat je 0 calorieën binnen krijgt. Water, sole, thee, of zelfs koffie zullen dus je vasten niet verbreken. Al het andere verbreekt het vasten.

Sommigen zeggen dat puur vet je ook in de vastenstand houdt, maar ik blijf dit maar vreemd vinden. Het houdt je dan misschien in de vetverbranding, maar vasten kun je het niet meer noemen.

 
@Eli,

Ja je hebt het vasten echt verbroken met je stuk pizza.Daar ga je niet dood van.Wat ik meer een probleem zou vinden(als het mij zou overkomen)is dat je dit stuk gegeten hebt na het aandringen van iemand.Pizza geen kwaad? Hallo , gluten bv,nepkaas,?

@ Janse,

Ja IF is goed te doen zonder echt iets te eten tussendoor.Mijn ervaring is wel dat ik puur vet zou kunnen eten (periodie en beperkt) zonder het gezondheidseffect negatief te beinvloeden.Maar goed die inname hoeft niet altijd aanwezig te zijn voor mij maar ik ben er ook niet bang voor.Kan wel zijn dat ik dan niet voldoe aan de definitie van vastenmaar daar doe ik IF ook niet voor.Wel voor controle/beinvloeding van de stofwisseling

 
Ad,

Quote:
Mijn ervaring is wel dat ik puur vet zou kunnen eten (periodie en beperkt) zonder het gezondheidseffect negatief te beinvloeden


Nou, de grootste gezondheidsvoordelen zijn o.a. Dat je in makkelijker in de vetverbranding komt/blijft, maar vooral ook de grote aanmaak van HGH en de vermindering van igf-, m-tor etc

Als je puur vet eet blijf je natuurlijk in de vetverbranding, maar zal het niet ten koste gaan van HGH, igf-1, m-tor en andere voordelen??

 
Het vasten gaat automatisch, maar hoe doen jullie dat met het nemen van suplementen? Adrenal op nuchtere maag valt neit lekker. Daarom eet ik wel vroeg als ik een dagdienst heb.

 
hmmm, nog een keer opnieuw, had net een text getypt en verdwijnt terwijl ik bericht verstuur.

Ik neem rond half 1 smiddags de eerste beker kefir en bouillon, samen met 4 Triphala, 6 Kelp, 6 Adrenal (Nutricology), B12.

Op nuchtere maag in ochtend krijg ik pijn in mijn maag en misselijkheid.

Met kefir en bouillon niet en ook slaap ik nog goed.

 
@ Janse,

Vetverbranding blijft voor mij de belangrijkste factor. Dat de door jou genoemde factoren een rol spelen in de gezondheid moge duidelijk zijn maar wanneer de effecten ervan door mijn vet inname op de genoemde momenten verminderen lig ik er niet wakker van(slaap is belangrijk voor HGH :wink:.

Je bent nu goed bezig met IF maar ik doe het minder frequent(langer dan 16 uur)1a2 x per week.Ik meen me te herinneren dat de voordelen van een IF langer dan 16 uur(buiten de voordelen van vetverbranding optimalisatie) ook te behalen zijn wanneer dit 2a3 x per maand gebeurd.

Verder weet ik niet zeker of de vetinname tegen het einde van IF(maar goed ,het is eten)de genoemde factoren noemenswaardig beinvloedt.Ook tijdens de IF is er immers veel vet vrijgekomen en in het systeem aanwezig om de stofwisseling te optimaliseren.

Even voor de duidelijkheid,eek eet vet gedurende IF wanneer ik echt honger heb en dat gebeurd maar af en toe.Verder heb ik het over een beperkte inname.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan