Ijzer te laag

De huisarts heeft me ook op een paar andere zaken laten onderzoeken inderdaad. Schildklier o.a. Dat was goed.
 
Toch besloten om nog even een korte post hieraan te wijden, de laatste dagen weer dezelfde klachten als in 2007, wat baal ik hiervan. Ik zeg dit niet om te klagen of om op een obsessievelijke manier met voeding bezig te zijn want dat is het absoluut niet. Dat commentaar krijg ik nu de laatste dagen van sommigen, en ja, natuurlijk is dit goed bedoeld van hen, ze willen misschien zeggen dat ik het moet loslaten, maar ik voel wat ik voel in mijn lichaam. Enorme spierklachten, trillen, warmte aanvallen afgewisseld met koude rillingen, duizelig, temperatuursverlaing, floaters/rare lijnen voor mijn ogen die erger zijn, enz. Ik moet toegeven dat ik af en toe nog wel wat gepasteuriseerde zuivel consumeer, van melk in de koffie tot gepasteuriseerde geitenkaas tot gepasteuriseerde roomboter. Vroeger gooide ik dit op een burnout. In 2007 ben ik allerlei middelen gaan slikken zoals prozac omdat mijn ouders dat nodig vonden, en nog meer van die ellende. Maar dat doe ik nu niet want ik weet zeker dat het niet tussen mijn oren zit. Mike heeft mij al aangeraden om 100 procent van de zuivel af te blijven, maar dat is niet zo makkelijk moet ik toegeven. Ik zat er nog wel over na te denken waar Mike het op baseerde dat het een reactie op melkproducten is, was het puur door wat ik typte, of wat hij aanvoelde, maar als dit zo is, wat ik nu ook echt vermoed, vind ik het wel heel heftig hoor. Ik voel echt dat alle energie uit mijn lijf weg is momenteel.

Ik wil hier z.s.m. vanaf natuurlijk. Ik sleep mezelf echt de dag door en ik wil dit zo niet. Bah. Ik ga morgen toch weer a/d rauwemelkse zuivel. EN dat is dan ook mijn verantwoordelijkheid natuurlijk. Als ik daar toch weer verkeerd op reageer dan weet ik dat ook weer maar ik geef het normaals het voordeel vd twijfel.

Maar b.v. de Hendriks runderleverworst vd Ekoplaza zou ik kunnen proberen met roomboter maar dan wel rauwemelkse roomboter en niet gepasteuriseerde versie ;)

Zou echt de gepasteuriseerde zuivel DEZE heftige klachten kunnen veroorzaken?
Nogmaals ik zeg dit echt niet om te klagen, maar ik moet met mezelf door, ik vind het wel heel fijn dat ik hier tips krijg, mijn dank daarvoor.
 
Als je toch allerlei plannen hebt om te ondernemen zoals rauwe zuivel te nemen, is het misschien ook eens een idee om de koffie te laten staan?
 
De huisarts heeft me ook op een paar andere zaken laten onderzoeken inderdaad. Schildklier o.a. Dat was goed.


Celticmyst,
Zoals Tanja al zei, die test bij de HA voor de schildklier zegt helemaal niets.
Houd dat in gedachten voordat je de komende jaren alsmaar in rondjes blijft rondlopen met je klachten terwijl je denkt dat een schildklierprobleem is uitgesloten door die test.
Dat is dus niet het geval en de kans is m.i. heel erg groot dat je klachten wel gerelateerd zijn aan je schildklier.
 
Ik sta nu even stil bij die post over de schildklier, ik weet het niet hoor, maar al zou dat, wat dan?
IK zit nu zelf te denken aan sowieso magnesium aanvullen. Ik wil magnesiumcitraat in poedervorm gaan nemen, op aanraden van iemand, kan nooit kwaad denk ik. Ik merk het nu, als ik wat keltisch zeezout neem dat het al echt verschil maakt in mijn energie en minder hoofdpijn.

Slikken jullie dit, magnesium, en dan in tablet of in poedervorm? En welke? Iemand raadde me deze aan http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/calcium-magnesium/now-foods/magnesium-citraat/
 
@celticmyst
voor magnesium gebruik ik magnesiumolie dagelijks op mijn huid. Werkt goed. Wat nog beter werkt en ik ook echt voel is een voetenbad met magnesiumolie. Dit werkt zo ontspannend!!
 
Wie het weet mag het zeggen maar ik lees hier over ijzer vergiftiging en koper tekort.

Nearly 95% of the population, who have alkaline blood type A and O and the acidic blood type B, have iron poisoning and copper deficiency.

https://dublinsmickdotcom.wordpress.com/2013/05/23/copper-deficiency-the-unveiling-intentional-poisoning-of-mankind/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan