Ik ga op (kampeer) vakantie en neem mee...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nou ik ben eruit hoor, ik neem niks mee, ik ga kamperen bij de boer in Zeeland met koeien en kippen, ben ik gelijk klaar, iedere dag verse melk en eitjes, dik voor mekaar. Dat ik ooit mijn vakantiebestemming zou uitzoeken aan de hand van Lia's lijstje met handige adressen had ik vorig jaar niet kunnen bedenken :lol:

 
Zo had ik een tijd terug een leuk adres gevonden hier op het forum, weet zo gauw ff niet precies meer wie en waar, alleen mochten onze twee hondjes daar niet mee, anders had ik dat gedaan, was een ideale combinatie geweest, vakantie en wapf eten.

 
Idd geweldig Tanja! Wat fijn om alles lekker bij de hand te hebben! Zeeland, altijd goed! (ik ben Zeeuwse :D) Ik ga het lijstje van Lia eens bekijken!

 
Dit jaar voor het eerst naar garmisch partenkirchen.Ik denk dat redelijk goed/gezond eten daar in de buurt geen probleem mag zijn.Iemand ervaring?

 
Garmisch e.o. is lekker landelijk, ik vermoed dat je daar je slag wel kunt slaan Ad.

Wij gaan naar Noorwegen en ik neem mee, een vriezer!

Ik wil gewoon de rauwe melk en het vlees mee van 'mijn' boer :D

 
Tanja, wij gaan ook naar Zeeland, naar Vlissingen om precies te zijn.

Wel een beetje raar. Eerst hebben we het over Griekenland of Cornwall om uiteindelijk in Vlissingen te "stranden" :-)

Mijn schoonzus woont daar en stelde huizenruil voor. Dan kan zij haar/onze familie weer eens met een bezoekje vereren en wij zitten lekker aan het strand.

Aangezien een strandslaaphuisje in Vlissingen plusminus 700 euro per week kost, ben ik heel blij met deze creatieve oplossing 8)

Naar welke plaats ga jij?

Ad, ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen in Garmisch Partenkirchen. Wij gaan ook meestal op vakantie in Beieren. Is inderdaad geen probleem daar om aan Wap voeding te geraken.

Mmmmm, als ik er alweer aan denk ga ik twijfelen of ik dit jaar toch niet ook nog een weekje daar naartoe moet, in het naseizoen misschien, als iedereen weer moet werken :mrgreen:

Als jouw adres achteraf leuk is gebleken houd ik me aanbevolen voor het adres :wink:

Heel, heel veel vakantie- en (Wap)eetplezier allemaal.

 
Wij zitten op hetzelfde eiland vlakbij Veere. Goed idee om huizen te ruilen, heel veel plezier, en misschien kom je nog eens melk halen bij ons op de camping ;)

 
Hi allen, eerste dag in de Eifel al op tien minuten rijden een Demeter hof gevonden, hoera! Verse rauwe melk, zelfgemaakte kazen en kwark, groenten en fruit. Erg prettig! Tweede adres boerderij camping nog net niet zelf de koeien gemolken, dus de witte motor was ruim aanwezig! (-: Hoop dat jullie ook een fijne vakantie gehad hebben!

 
Frida, welke plaats staat die boerderij?

IK ga in september een weekje naar de eifel en heb nog geen adres gevonden.

ik zit in waxweiler. ik zag wel ergens op een vakantiesite dat er een bio boerderij was in stadkyll maar het adres kan ik nergens vinden hoe ik ook google :(

 
Hoi Sheila, de boerderij staat in Wittlich, geloof dat dat nog best een stukje rijden is vanuit waxweiler, maar zeker een bezoekje waard! Super vriendelijke boer en boerin én heerlijke melk en andere fijne producten:

Demeter Hof Breit

Paul und Eugenie Brandsma

Hinter der Breit

54516 Wittlich

Tel: 066571 - 3248

www.demeterhofbreit.de

Veel plezier in de Eifel, altijd prachtig daar!

 
dank je wel frida ik zal eens op routeplanner kijken. fijne vakantie verder

 
frida ik denk als ik zo kijk dat dat het stel mensen is waar ik wel eens van gehoord heb.'namelijk dat ze vanuit met hun koeien naar de Eifel gelopen hebben. dat vertelde iemand waar ik werkte die had het van hun vader die een oude vriend van hem was.

 
Ha Sheila, boer Paul vertelde mij wel dat hij het bedrijf van zijn vader heeft overgenomen en de koeien naar de Eifel heeft meegenomen. Niet dat ze er naar toe zijn gewandeld met de koeien samen, tenminste als ik jou goed begrijp bedoel je dat? Zou wel een hele bijzondere wandeling geweest zijn (-:

 
Er is een boer in Nederland een biologische, en dat was ongeveer 25 jaar geleden die echt vanaf Nederland naar de Eifel is gelopen met zijn koeien en vrouw.

Dat vertelde een client van me, en die bevriend met de vader van die vrouw. Ja zal best wel heel bijzondere wandeling geweest zijn :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan