In hoeverre kan een lichaam zich herstellen binnen één generatie?

Wat inspirerend om jullie berichten te lezen dat jullie zulke goede resultaten behalen in het voorlichten van anderen.
 
Mooie post mike, die heb ik geloof ik eerder gelezen, voordat het forum gehackt werd? Het is inderdaad pijnlijk om te horen. Het is ook frustrerend omdat je er zelf geen controle over hebt. Als je nou eens terug in de tijd kon gaan om je moeder te voeden terwijl jij in haar buik zat..

Maar goed, je doet wat je kan. Hoewel het soms verleidelijk is om gewoon los te laten, elke nacht feesten, hormonen spuiten, en je een paar jaar geweldig voelen, live fast die young.

Grapje, natuurlijk..
 
@Gadsie: het is een grapje, maar toch verdwijnt ook die behoefte van zelfdestructie (want dat is het) na verloop van tijd op Wapf.
 
Tja wat versta je onder feesten, alcohol, thc en tabak zijn allemaal testosteron killers.

Raar plaatje heb je in je hoofd als het gaat om je geweldig voelen, wat jij beschrijft is de basis voor een eenzaam junkie bestaan.

Ik denk dat een leverreiniging jou best veel goeds kan brengen, want kaal worden hoeft niet perse alleen met lage testosteron waardes te maken te hebben, goed mogelijk dat hier een diepere oorzaak van is en dat dit in het functioneren van de lever is terug te vinden.
 
Als je nou eens terug in de tijd kon gaan om je moeder te voeden terwijl jij in haar buik zat..
Ja, als dat zou kunnen.
Ik denk vaak, ik wou dat ik opgevoed was net Wapf voeding.Dan was het allemaal wat vanzelfsprekender geweest; maarja ik kan het mijn ouders niet kwalijk nemen; ze wisten niet beter en dachten dat ze gezond bezig waren!!!
 
Er was een tijd toen wat we nu WAPF noemen de normaalste zaak van de wereld was. Evenals 'biologisch'. Naar die tijd moeten we weer terug.

Mike
 
Om even terug te komen op mijn oma die 92 geworden is. Hierboven beschreef ik al hoe ze haar eigen voeding maakte.
Ze kwam eigenlijk uit een vissersfamilie, die 2 grote boten hadden. Mijn oma heeft haar hele leven verder veel vis (en ook vlees) gegeten.

Deze generatie wist nog wat gezond was, het gewone eten. Ze waren niet rijk, maar doordat ze zichzelf konden voeden, waren ze zelfs in de oorlog niet arm.

Haar kinderen, dus mijn moeder en tantes, die nu ook een respectabele leeftijd hebben, zijn van een generatie die opeens dacht dat alleen het voorlichtingsbureau van de voeding, met becel pro activ etc. het bij het juiste eind had. Ik ben ook zo opgevoed, vandaar dat ik dan uiteindelijk ook gezondheidswetenschappen heb gestudeerd. Daar ging het verder met de wetenschap.
Ja, ik leefde ook zo, was nooit fit, had migraine en andere vage klachten, maar mijn ouders waren heel trots op mij, want ik at alleen maar mager en was ook slank, eigenlijk een slachtoffer van de mode, was een modepopje. Maar langzaam ging mijn gewicht omhoog, waarom...ik jojode veel.
Nou, nu eet ik sinds 2 jaar WAPF en ben een andere persoon geworden in opvattingen, meningen, leefwijze en uitzien. Mijn ouders weten niet wat ze ervan moeten denken, wel vinden ze het verschrikkelijk dat ik niet meer het modepoppetje ben waar ze zo trots op waren.
Ik lijk in mijn denken op mijn oma en nu ook in mijn gewicht.
Ik wil best wel afvallen, ja Mike, ik ga eraan werken...maar ik voel me beter dan ooit.
Trouwens, weet je hoe mijn oma heette:
...Dorothé

 
Dorothé je doet het goed.
Alleen je koolhydraten nog weten te managen en dan zal je lichaam zijn natuurlijk gewicht aannemen.

Aan verwachtingen, ook van ouders, kan je nooit voldoen. Mag je nooit voldoen tenzij het deel uit maakt van jouw leven. Ook ik ben de nar in de familie met mijn afwijkend voedingspatroon, denkpatroon en levensstijl. Dat is jammer maar het is niet anders. Ik heb geaccepteerd dat het hun onwetendheid en behoudendheid is dat spreekt en handelt.
 
Ook ik ben de nar in de familie met mijn afwijkend voedingspatroon, denkpatroon en levensstijl. Dat is jammer maar het is niet anders. Ik heb geaccepteerd dat het hun onwetendheid en behoudendheid is dat spreekt en handelt.
Mooi gesproken Spal! Ik herken daar veel in.
 
Ja, Pascal, je hebt hier gelijk in.

Trouwens, zo heb ik mijn tante ook weer aan de grasboter gekregen. Mijn moeder heeft het haar 3 keer uit het hoofd gepraat, maar uiteindelijk doet ze het toch gewoon.
Ze vind het gewoon lekkerder en zegt dat ze mijn redenatie ook gelooft. Jammer toch voor mijn moeder die zo tegen boter is, alsof het iets duivels is.
 
Ja, Mike, ze eet gelukkig wel vlees (mager vlees en anders snijdt ze het ver eraf) en vis, en af en toe eieren (hopelijk gaat ze door met spiegeleieren met spek).
Maar dat van de boter, het is ongelooflijk. Ze zal nog eerder alle informatie die ik haar geef aannemen, maar boter en cholesterol en hart en vaatziekten zitten bij haar op een lijn. Ik kan spreken als brugmann....het heeft geen nut. Zo zie je hoe die Becel Campagne heel veel mensen gehersenspoeld heeft. Wat een sterke campagne, als we dat nu eens voor natuurvoeding konden doen.

 
Nee, we moeten af van hersenspoelcampagnes, ook al zouden deze voor de 'goede zaak' zijn. We moeten zelfdenkend worden en ons niet van alles aan laten praten. Boter kan hierbij helpen om de hersens te smeren!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan