Ineens heel veel kleine moedervlekjes.

Heb al een aantal keren geprobeerd te stoppen en dat hield ik 3 dagen vol.

Ik ging voor mijn gevoel door een hel.

Ik heb mijn valium, temazepam, oxazepam verslaving met minderen overwonnen, maar bij roken lukt dat dus niet.

Mijn schoonzuster is succesvol gestopt met lazer, ze reed na de behandeling naar huis met het gevoel alsof ze nog nooit gerookt had.

Je betaald eenmalig een x bedrag en mag net zo lang terug blijven komen tot je gestopt bent.

Misschien toch het proberen waard.

 
Quote:
Maar in hoeverre is insulineresistentie (waar ik de theorie dus ook totaal niet van snap en begrepen krijg) niet gewoonweg koolhydratenverslaving?



Zoals ik het begrepen heb zijn bij insulineresistentie de cellen minder gevoelig voor insuline.

Simpel gezegd:

De cellen reageren gewoon niet meer op de insuline, het lichaam maakt meer insuline aan om toch de suiker uit de bloedbaan te krijgen.

Op een bepaald moment reageren de cellen wel vanwege de overvloed aan insuline maar deze overvloed zorgt ervoor dat de bloedsuiker (te) ver onder het basis niveau gaat.

Door het constante te hoge insuline niveau kan het lichaam de opgeslagen vetten niet gebruiken voor brandstof.

Door te lage bloedsuiker schreeuwt het lichaam om brandstof en omdat vetten niet kunnen worden gebruikt en omdat het daarvoor sowieso te laat is ontstaat er een onweerstaanbare drang naar koolhydraten cq suikers.

Als het bovenstaande in grote lijnen klopt dan is er dus zeker een sterke relatie tussen de twee.

Wel vreemd dat jij niet afvalt, Alexandra, en zelfs aankomt op een laag khd dieet?

Ergens anders schrijf je dat je juist veel bent aangekomen of ben je de laatste tijd pas bezig met een 50 gram khd per dag dieet?

 
@gaia36,

ik las ergens op het forum dat er in aardappelen (en dus gelijk alle nachtschades??) nicotine-achtige stoffen zitten. Je maakt het jezelf dus makkelijker om die (voorlopig)ook te laten staan. Ik heb begrepen dat de lichamelijke verslaving 3 weken duurt, dat is heel lang om vol te houden op wilkracht, dus Gerard weet of niet waar hij over praat of is een ex-roker met mazzel. Werk dus ook aan je geestelijke verslaving! (bv het boek van allen-car en zorg voor afleiding tijdens het begin van je rookvrije leven))

 
De eerste maanden viel ik af en was ik stabiel, toen ik stopte met roken kwam ik dus gigantisch aan, terwijl ik niet meer ging eten. Er was dus wel iets veranderd, maar op de verwerking van alles. Ik heb zelden meer gegeten dan 100kh per dag. Sinds ik automatisch aan IF doe eet ik zelden boven de 50kh.

Ik heb een tijdje jodium gebruikt, maar wil mijn trage schildklier ook niet gaan opjagen. Dus nu pak ik het heel af en toe nog. Volgens mij kom ik alweer beter in balans. Nu nog de kilo's eraf :p

Of het nou zo vreemd is weet ik niet hoor Pike. Genoeg verhalen hier op t forum van mensen die aankomen terwijl dat niet gewenst is.

 
De Horstenhof, dat was ik even vergeten.

Is vanaf Hoenderloo +/- 20 minuten rijden, dus zeker wel te doen.

Na mijn vakantie ook experimenteren met kefir.

 
@ Alexandra,

Ik bedoel ook niet dat het in jou speciale geval nu zo vreemd is maar gewoon in het algemeen. :-)

Even simpel gesteld:

Als je heel weinig khd eet en voldoende vetten dan zou je op een gegeven moment of een letterlijk onweerstaanbare drang naar khd krijgen, en deze dus gaan eten, of je verbrand je eigen vetten en het vet in het eten.

Er is nl geen voldoende toevoer van suikers/khd aanwezig dus dan gaat het lichaam over op vetten.

Tenzij de vetverbranding toch niet mogelijk is en dan ga je misschien spieren etc verbranden voor energie?

 
Hoi Alexandra, Jij hebt toch ook een behoorlijk aantal leverreinigingen gedaan?

Toch wel bizar, 3 maten aankomen is best wel veel en dat vind ik wel raar.

Tis toch ook niet eerlijk.

Een aantal hier komen maar moeilijk aan en bij de ander vliegt het er letterlijk aan.

 
Hier nog zo een die niet afvalt, ondanks weinig koolhydraten. Ik ben begonnen met Intermittent fasting in de hoop wat af te vallen. Het IF bevalt me heel goed, maar afvallen ho maar. Ik denk maar, geduld is een schone zaak.

Marian

 
Ik ben 'gewoon' van de ene dag op de andere gestopt met roken.

Dat was niet prettig op dat moment, maar het is me wel gelukt.

Net als bij mijn man, die heeft accupunctuur in zijn oor gehad en heeft ook nooit meer een sigaret aangeraakt. (die rookte meer dan 2 pakjes per dag...)

Dus het kan echt wel...

 
Dat radicaal stoppen heb ik zelf ooit gedaan. Op pure wilskracht, als dat tenminste bestaat, het leek er in elk geval wel op. Ik ben er niet van aangekomen of wat dan ook.

Het valt niet altijd mee om consequent te zijn, vol te houden, maar als je het probeert, blijft het slap, je moet het potverdullemus DOEN!

 
stoppen met roken?

laat je niet op jagen door anderen met "tis mij ook gelukt en ben niet aangekomen" of "'t kan best als je maar wilt"

kies je eigen moment en pas op met in één keer stoppen, ook in één keer stoppen kan gevaarlijk zijn.

ook krijg je van in één keer stoppen heeeel veeeel stress wat ook weer heeeel erg slecht voor je is.

dus doe 't op JOUW manier en niet op die van een ander, en luister heel goed naar je lichaam...

dick

 
deze Marijan ook Marianu,

ik IF ook al een paar weken, gebruik zeer veel vet, heel weinig koolhydraten, meestal onder de 50 gram per dag en er gaat geen gram af, eerder erbij!

Week geleden met kelp erbij begonnen van Vogel(op dit moment 7 per dag), kijken wat voor invloed dat heeft.

Jodium van Lugol's gestopt.

(en nog steeds bijnierconcentraat Nutricology-6 stuks nu) en 4 Triphala en Levertraan

 
@Debsy, ik heb ondertussen tegen de 20 zuiveringen gedaan denk ik. En gezien de oogst van de afgelopen keer denk ik zelfs dat het einde in zicht aan het komen is :D

Inderdaad niet eerlijk, de 1 heeft ontzettend ondergewicht en weet niet hoe aan te komen, de ander heeft fors overgewicht en weet niet hoe ze eraf kunnen komen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan