Iran

Waarom denk je dat?

Mike

Uit het bericht begrijp ik dat Iran een afspraak had met Europese landen en Amerika over het staken van geweld en dat Iran hier vertrouwen in had. Vorige presidenten waren niet zo van het praten met US/EU/Zionisten over conflicten met Israel laat staan dat ze vertrouwen hadden in zulke gesprekken.
Deze president lijkt hier milder in te zijn? Dat is niet wat ik van Iran gewend ben in hun houding richting Israel.
 
Uit het bericht begrijp ik dat Iran een afspraak had met Europese landen en Amerika over het staken van geweld en dat Iran hier vertrouwen in had. Vorige presidenten waren niet zo van het praten met US/EU/Zionisten over conflicten met Israel laat staan dat ze vertrouwen hadden in zulke gesprekken.
Deze president lijkt hier milder in te zijn? Dat is niet wat ik van Iran gewend ben in hun houding richting Israel.





 
Nu geen tijd, maar ik heb hier een theorie over. Later meer.

Mike
OK, nu mijn theorie:

Lees eerst deze post van mij.

Nu ben je bijgepraat over de m.i.vreemde en ongebruikelijke reeks succesvolle 'moordaanslagen' van Israel op leiders van Hamas en Hezbollah. Soleimani was van de oude garde van de IRGC. Nasrallah was van de oude garde van Hezbollah. Haniyeh was van de oude garde van Hamas. Nu is ook de positie van Pezehskian in Iran wankel omdat hij zaken wilde doen met de belangrijkste bondgenoot van Israel, de VS, die geen woord heeft gehouden omdat Amerika geen staakt-het-vuren heeft bewerkstelligd in ruil voor het uitblijven van een vergelding van Iran op de 'moord' op Haniyeh.

You're watching a movie. Waar wijzen al deze plotselinge ontwikkelingen op? Denk je werkelijk dat al deze verzetsleiders van de oude stempel zich verschanst hadden in gebouwen die gemakkelijk door Israel met de grond gelijk gemaakt kunnen worden terwijl ze ook ondergronds veilig hadden kunnen zijn in een complex en ondoordringbaar tunnelstelsel? Denk je dat Pezehskian zo dom was om niet te vermoeden dat Amerika hun belofte niet na zou komen? Alles wijst op een wisseling van de wacht, perfect getimed voor RED OCTOBER. Only way forward is MIL. De oude garde zit ondergedoken in tunnels en gaat 'met pensioen', maar behoudt wel een adviserende rol voor een nieuwe lichting hardliners die een directe miltaire confrontatie met Israel niet schuwt.

Pezehskian treedt maar wat graag af, zijn taak zit er op. Hij heeft een militair optreden van Iran zo lang mogelijk weten uit te stellen en zal plaats maken voor een hardliner die deze militaire belofte wel gestalte geeft. Zodra Iran zich in de strijd mengt zitten we in een regionale oorlog in het midden-oosten die de opmaat vormt voor WO3 (Sum Of All Fears, scare event). Israel krijgt daarbij steun van Amerika en Iran krijgt steun van Rusland. Er zal snel een oplossing moeten komen, anders loopt de hele boel uit de hand. Trump mag samen met Poetin de vrede komen brengen - en dat een maand voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen! Popcorn klaar? 🍿

Mike
 
Laatst bewerkt:
BREAKING: Axios, quoting a White House official:

"We have intelligence indicating that Iran intends to launch a missile attack on Israel soon.

A direct Iranian military attack on Israel will have severe consequences for Tehran.

We are actively supporting preparations to defend Israel against any Iranian attack."









Mike
 
rt.com 1 Oct, 2024 16:39
HomeWorld News

Iran has launched missiles at Israel – IDF​

The Israeli military has instructed the population to seek shelter
Iran has launched missiles at Israel – IDF

FILE PHOTO. © AP Photo/Ariel Schalit
Iran has launched ballistic missiles towards Israel, the Israel Defense Forces (IDF) announced on Tuesday evening, instructing civilians to head to shelters when they hear alert sirens.

“A short while ago, missiles were launched from Iran towards the State of Israel,” IDF spokesman Daniel Hagari announced in a video message. “Upon hearing a siren, you must enter a shelter and remain there until further notice.”

The IDF sent out the same message on its Telegram channel, on X, and via the Israeli media.

The military also said it “is doing and will do everything necessary to protect the civilians” in Israel.

US believes Iranian attack on Israel ‘imminent’ – media
READ MORE
US believes Iranian attack on Israel ‘imminent’ – media

Earlier in the day, anonymous US officials told American media that Washington had warned West Jerusalem of an impending launch by Tehran. The US was expecting an attack similar to a strike in April in which some 300 missiles and drones were used.

The US embassy in West Jerusalem instructed all its staff and their families to ”shelter in place” due to potential rocket and drone strikes, but did not specifically mention Iran.

The reported strike comes after Israeli ground troops invaded southern Lebanon early on Tuesday, in an operation Prime Minister Benjamin Netanyahu described as targeting Hezbollah, the Iran-backed Shia militia.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.318
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan