Is je thermostaat stuk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dan is het of kou leiden etc , of synthetische schildklierhormonen slikken.

Of misschien jodium of andere supplementen ?? Ik las laatst veel lovende berichten over raw thyroid.

In thyro-tabs van biotics zit ook oa jodium dacht ik.

Mijn thermostaat heeft maar een klein tikje nodig, dus redt ik t goed met jodium. Twee keer per week drie druppels.

Interessant artikel!

ik weet niet of het iets met de schildklier te maken heeft, maar ik heb sinds ik wapf eet een heel koude buik (als in: koelkastkoud). Goed of slecht, geen idee, maar wel opvallend.

Edit: Wacht ff, ik fiets sinds die tijd ook altijd over een paar flinke heuvels, dan is dit een normale lichamelijke reactie.

Misschien eet je te verkoelend. Voeding kan verwarmend of verkoelend werken.

Yogurt werkt verkoelend op de organen en is ook nog eens koud. Soep werkt verwarmend.

Ik heb het ook nog steeds koud. Zelfs wanneer ik bij deze temperaturen naar binnen ga in een koelere ruimte, krijg ik meteen kippenvel. Echt geen fijn gevoel.

Ik slik sinds kort adrenal, zit nu op 2X 165mg.

Zou ik ook iets moeten nemen voor de schildklier of moet ik gewoon geduld hebben?

Kan je je jodium eigenlijk laten testen via bloedname?

Klavertje4 ik heb er ook last van. Het snel koud hebben is iets heel hardnekkigs. Ik ben er ook flink mee in de weer. Bij mij ligt het aan de kracht van mijn bloedsomloop en snel verkrampen en niet zo zeer aan mijn schildklier vermoed ik.

Klavertje,

Ik weet het niet zeker maar ik heb onlangs vernomen dat ze niet via bloedafname kunnen testen op jodiumgehalte.

Wat wel kan is de zgn "iodine loading test" waarbij je 50 mg jodium inneemt en dan wordt er gekeken hoeveel % je in de daaropvolgende 24 uur via de urine weer loost.

Maar ik weet dan weer niet of dat in Nederland of België ook wordt gedaan

Misschien iets meer kokosolie nemen voor de warmte?

misschien verwarmende kruiden, gember, kaneel...

ik krijg het er altijd warm van

Ik slik sinds gister Kelpasan van dr. Vogel.

Mijn schildklier werkt laag-normaal, dus de ernst is aardig te overzien. Toch is bij mij het minimale tekort genoeg om er flink last van te hebben (ik reageer overal snel op).

Dit pilletje werkt naar mijn weten nu al goed (het kan dus tussen m'n oren zitten, maar dan zit het er in ieder geval heel erg lekker). Sinds gisteravond verlies ik geen haar meer, terwijl ik handen vol verloor.. En vanmorgen was het wederom weer feest onder de douche: geen haar verloren!

Wat jij schrijft klopt: zelfs een minimaal vertraagde schildklier kan al ernstige problemen geven. Goed om te lezen dat je op deze manier een remedie hebt gevonden!

Mike

Ja, ik doe vreugdedansjes!

Hoe belangrijk is je gezondheid wel niet! Elk klein stapje is er weer een.

Bij mij schijnt zowel de zon van binnen als van buiten.

(En zo valt er nog veel te winnen, maar elke stap voorwaards geeft moed!)

Absoluut, dus klavertje4 als je dit leest..

En, ik weet niet wie er hier bekend mee is: NADH..

Sinds ik dit ben gaan slikken elke ochtend, is mijn energie behoorlijk toegenomen.

En juist door die vooruitgangen, kan ik meer rusten.. En dat lijkt bij mij de sleutel tot de winst!

Als je onwetend blijft kan je je (alhans ik) moeilijk overgeven.

Een geweldig forum dit waar iedereen elkaar helpt, adviseert, aanmoedigd, motiveert..

En Mike is de motor, laten we dat niet vergeten, want waar waren we zonder?

Als de schildklier de thermostaat van het lichaam is heb ik de volgende vraag:

In de zomer kan het mij niet warm genoeg zijn. 25 graden vind ik goed, 30 graden ook, 35 graden ook, 40 graden ook geen probleem.

Maar daar staat ook tegenover dat ik het in de winter niet snel koud heb. Als het vriest en het hele land zit met een dikke trui bij de kachel, loop ik nog in een t-shirt.

Is dat een goed of een slecht teken?

Vaak kom ik bij mensen een van beide tegen: goede aanpassing aan warmte of goede aanpassing aan kou, maar niet vaak beide.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan