Ischias

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Beste Joy,

Hier heb ik gelukkig geen lyme maar er bestaat een verband tussen een insectenbeet en een overactief afweersysteem van het menselijk lichaam dat als reactie hierop meer witte bloedcellen aanmaakt.

In het geval de aanmaak niet een tijdelijk maar blijvend karakter heeft dan kunnen er hierdoor ontstekingen, spier- en gewrichtspijn ontstaan. In het boek Nooit meer moe van Dr. Maes wordt uitgebreid op dit onderwerp ingegaan.

Volgens hem bieden ontstekingsremmers geen blijvende oplossing.

Vivianne......dankjewel.

Zo "toevallig" ...ik zat aan de telefoon met een Boekwinkel toen ik bericht kreeg dat er een reactie was op het forum.

Wat ontzettend interessant wat je schrijft....zal er dan eindelijk na 30 jaar ellende een oplossing komen????

Dat allemaal door een rotsteek van een???(vermoedelijk wesp)

Ik heb uiteraard net meteen het boek besteld.

Moet er even op wachten want was momenteel niet op voorraad.

Wat wordt er wel aangeraden? Kun je me daar alvast een klein stukje over vertellen?

Dr. Maes heeft verschillende antioxidanten ontwikkeld om ontstekingen te bestrijden en tevens de dikke darm te herstellen. Zij werden op basis van zijn wetenschappelijke onderzoeksresultaten ontwikkeld en zijn verkrijgbaar onder het merk Springfield.

Hij draagt in zijn boek verschillende varianten supplementen aan. Om ontstekingen in de cellen te verminderen noemt hij Quersicur wat uit volgende ingrediënten is opgebouwd curcumine(bestanddeel van kurkuma), forskoline (afkomstig van de plant coleus forskohlii), ribes nigrum (zwarte bes), quercetine en silymarin (een bestanddeel uit mariadistelzaad).

Meer over Springfield zie volgende link http://www.springfieldnutra.com. De supplementen zijn o.a. verkrijgbaar bij de Tuinen, Gezond & Wel, Vitaminstore, apothekers en drogisterijen.

Vivianne...het boek is momenteel nergens te bestellen dus moet het nu met jouw info doen.

Dankjewel.

Ik heb quersicur gevonden en ga die zo bestellen...ook ben ik vandaag begonnen met colloidaal zilver. Waterstofperoxide heb ik in huis maar weet niet of ik dat samen met colloidaal zilver kan nemen.

De pijnen van de Ischias(rug,bil,been,voet) zijn al aan het minderen maar de pijnen in mijn nek blijven met de nodige duizelingen.

Wat raad Dr.Maes nog meer aan? (aangezien ik straks ga bestellen kan dat er nog bij)

Er vallen puzzelstukjes op zijn plaats nu waar al mijn ziektes/pijnen/ontstekingen en andere ellende van 30 jaar vandaan komen.

Heb het altijd geroepen dat die steek de oorzaak. Artsen hoorden me aan en deden niets.

Zonne uit een bloedtest ruim 1 jaar geleden was B12 536 en foliumzuur 178 (volgens arts te hoog)

Ik heb de ZellH3 aangeschaft inmiddels, weet niet of ik ze ga gebruiken, maar heb ze nu in huis.

Super dat je de Zell H3 misschien toch wilt proberen ! een vriendin van mij was er super blij mee, bij haar hielp het al na 2 tabletjes.

Ik heb er van de week 2 genomen en de pijn is echt veel minder. MAAR ik neem ook B12 extra bij, dus ik weet niet zeker wat nu precies geholpen heeft.

veel succes met je zoektocht en vooral met de genezing hoor.

Dr. Maes geeft in zijn boek aan dat 1 tot 2 supplement in veel gevallen al voldoende is.

Hier even je voorsteltopic erbij genomen en ik vraag me af of je momenteel voldoende energie hebt. In het geval dit niet zo moest zijn, is TalicarQ10 een oplossing om de volgende redenen :

> zuivering van het lichaam van giftige stoffen

> opbouw van de energievoorraden in de cel en beschermt de cellen tegen beschadigingen

door vrije radicalen.

Talicar Q10 Bevat de combinatie van carnitine, liponzuur, CoQ10 en taurine. De combinatie van carnitine en liponzuur vermindert tevens spierpijnen.

In het geval van een lekkende darm het supplement DJ-Repair in combinatie met enzymen .

DJ-repair bevat de werkzame stoffen glutamine (hoofdbestanddeel), zink en NAC. Heeft :

> helende functie op darmwand

> maakt de darmen minder doorgankelijk

> vermindert het aantal bacteriën dat van de darmen naar de bloedbaan gaat

> vermindert ontstekingen in de darmen

> zorgt voor aangroei van darmweefsel en continue vernieuwing van de darmwand

> vermindert oxidatieve processen in de darmen

> ondersteunt de lever en heeft een zuiverende werking

Zell H3 bevat dus 3 Enummers waaronder titaniumoxide.

Bovendien schrijft zonne dat ze niet zeker weet wat geholpen heeft, de B12 of de Zell H2.

Maar zelf weten hoor.

Lia

Poekie, ja ik weet het, je schreef het al, fijn dat je me daarop attendeerde.

De eerste keer dat ik Ischias had een paar jaar geleden waren de pijnen niet meer te dragen, ik wilde niet meer leven...de pijnen gingen maar door, geen minuut was ik zonder pijn heb 2 weken NIET geslapen en de troep van de artsen hielp ook niet.

En dan is het handig zoiets in huis te hebben als ZellH3, want......stel dat het toch wat doet...vandaar.

Voorlopig stort ik me op andere supplementen die me o.a. hier aangereikt worden.

Quote:
Talicar Q10 Bevat de combinatie van carnitine, liponzuur, CoQ10 en taurine. De combinatie van carnitine en liponzuur vermindert tevens spierpijnen.

Kijk daarom ben ik ook zo voor rood vlees! Omdat daar veel carnitine en taurine in zit.

Runderhart voor de CoQ10.

Quote:
In het geval van een lekkende darm het supplement DJ-Repair in combinatie met enzymen .

DJ-repair bevat de werkzame stoffen glutamine (hoofdbestanddeel), zink en NAC

Zink: weer rood vlees.

Voor het "repareren" van een lekkende darm gaat er niets boven bottenbouillon met eventueel extra glutamine.

Die Dr.Maes is zeker goed bezig maar ik heb ik heb veel meer vertrouwen in de juiste voeding dan in pillen, de laatste hebben mij niet het herstel gebracht waar ik al die jaren op gehoopt heb. De juiste voeding wel.

Vivianne, dank voor je aanvullende info.

De pijnen vreten werkelijk energie maar ik slaap heel veel.

In periodes dat de pijnen stukken minder zijn, is mijn energie ook weer beter.

Joy.

Ben je wel is bij huisarts geweest? Ik heb een hernia in de nek en als.ik je klachten zo lees.ken ik.dat wel.

Ik had geen idee wat ischias was maar als ik google mag geloven is het inderdaad beknelling van de zenuw en vaak door een hernia (in lage rug)

Dit van wiki.

Quote:
Ischias, voluit ischiasneuralgie, is een vorm van zenuwpijn (neuralgie) in de rug. De pijn wordt veroorzaakt door druk op wortels van de ischiaszenuw, waar deze uit de wervelkolom naar buiten komen. Ischias wordt vaak veroorzaakt door een rughernia. In België wordt ischias ook wel 'heupjicht' genoemd; het heeft echter in het geheel niets met jicht te maken.

Het verklaard ook dat de morfine niet helpt, een therapeut vertelde mij dat in enkele gevallen morfine zelfs erger kan maken, al hielp het geloof ik bij de meeste gevallen wel.

Zenuw pijn is een raar iets.

Als ik jou was zou ik zien dat je een MRI scan krijgt.

Heel Veel succes ermee, en nog meer sterkte, die non-stop pijn is echt hell.

Maarten, ik heb inmiddels begrepen dat ischias ook een triggerpoint in een spier kan zijn. En dan is het vrij gemakkelijk op te lossen.

Ik wil wel even kijken in het boek of dat bij nekpijn ook het geval kan zijn ? Ik weet alleen niet precies waar de pijn zit bij jou ? Laag of hoog in je nek ? En dan langs de wervels ?

Zonne.

Ik heb een hernia, spier uitval, vastgelegd op MRI.

Ik ben er ook aardig zeker van dat joy het ook heeft gezien de klachten en alle sup,s niet werken en ze hopeloos word.

Wiki is er ook heel duidelijk over, dus ik denk dat ze er heel goed aan doet een MRI te scoren al is het om uit te sluiten.

Maarten ik had ondertussen al even voor je gekeken in het boek. De Mul .... ( ooh dom naam vergeten ) en rotatores nekspieren kunnen een triggerpoint bevatten. Doordat er dan extreem veel spanning op deze kleine nekspieren komt te staan, kunnen ze een wervel scheef trekken. Met dus als gevolg een verschoven wervel of beklemde tussenwervelschijf.

http://www.triggerpointbook.com/neckpain.htm misschien heb je er wat aan !

Zonne, ik heb wel eens triggerpoints (spierknopen) gehad, massage helpt hier heel goed tegen, je voelt ze zo zitten.

Een hernia (wat niet een verschoven wervels is of een beknelde discus)(hoe kan een discus bekneld raken?)

Een hernia is en gescheurde discus waardoor de zachte kern naar buiten wil en zo dus de laatste paar ringen van de discus die nog heel zijn naar buiten drukt en een bult creëert, of de kern komt er zelfs uit.

Als.je pet hebt drukt het een zenuw, met gevolgen zenuw pijn dat overigens in ernstige gevallen zoals.ik van joy ook verneem niet te vergelijken is met een spierknoop.

Mijn probleem is het zoizo niet triggerpoints, maar ja van joy kan ik het natuurlijk niet zeggen maar ik herken het wel dus ik wilde dat even melden.

Hoi Zonne...op je vraag..Hoe gaat het...de Ischias is uiteindelijk na een paar weken met veel rust overgegaan.

Alhoewel er van tijd tot tijd een pijn voelbaar blijft in voet en onderbeen,maar deze is draaglijk.

Tja, de arts noemde het Ischias maar of het dat ook werkelijk was/is....??

Vertrouwen in artsen heb ik al jaren niet meer.

Maarten, een MRI krijg je mij niet in, het is me een keer aangeboden (vanwege vele migraine-aanvallen met duizelingen en nekpijnen)maar heb het afgezegd.

Omdat ik al jaren ook nekproblemen heb, heb ik ook weleens aan een nekhernia gedacht bij mijzelf,maar er zijn ook dagen/momenten dat ik geen last heb van mijn nek.

Ik heb daar, niet meer te tellen, behandelingen voor gehad en ook die hebben nooit geholpen.

Voorlopig doe ik even helemaal niets.

Joy, ok en waarom wil je de MRI niet in? Slecht voor t lichaam ofzo?.ben je niet benieuwd of je lage rug goed is?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan