Jeanny , even voorstellen

crackers en pasta (ook al is het van spelt) zijn koolhydraten=suikers. Zo ook bananen.

Als je bottenbouillon maakt zet dan de botten een nacht in koud water met appelazijn. Daarna zo'n 8 uurtjes pruttelen. Probeer zoveel mogelijk van de goede stoffen uit de botten in je soep te krijgen.

Zo'n maagbeschermer zal je alleen maar meer ellende brengen.

Waarom gebruik je geen melk(producten)?

Lia

 
Poeki de maagbeschermer is om eenmaagbloeding te voorkomen omdat ik langere tijd aspirine gebruik en ik daar nietop zit te wachten. Ik begrijp dus ook geen spelt of rogge te eten. Maar als ik nou eens geen reuma heb maar een bijnieruitputting en daardoor deze gewrichtspijn heb gelden deze voedingsadviezen dan nog ? Bedankt voor de tip van de bouillon :-)

 
Jeanny,

Als je een probleem wilt oplossen raak je inderdaad de weg kwijt als je tussen meerdere 'oplossingen' heen en weer aan het rennen bent. Probeer een duidelijke keuze te maken. Dat maakt het voor jezelf ook makkelijker. Het geeft je meer rust. Als je je lichaam door middel van voeding gezond wilt maken en je kiest voor de voeding die dr. Weston Price bij de kerngezonde natuurvolkeren zag, ga daar dan volledig voor. Aan half werk heb je niks.

Een voetbalteam met een ijzersterke aanval, maar een zwakke verdediging verliest alsnog met 5-4 en als het andersom is blijft het altijd 0-0. Aan beide heb je niks.

Medicijnen zijn onnatuurlijk. Het lichaam kent de stoffen niet op de manier zoals deze worden toegediend en gaat zich daar tegen verdedigen, met alle gevolgen van dien. De zogeheten bijwerkingen.

Gebruik je de aspirine tegen de gewrichtspijnen door de reuma?

Misschien kun je in combinatie met de juiste voeding het medicijngebruik gaan afbouwen.

Kun je bij jou in de buurt rauwe melk kopen bij een boerderij?

Hier zitten heel veel vitamines, mineralen, vetten en enzymen in. Dit in tegenstelling tot gepasteuriseerde melk uit de supermarkt.

 
Voor bijnieruitputting zijn dezelfde voedingsadviezen van toepassing, geen granen en nachtschades en wel bottenbouillon en zuivel (kefir), vlees en eieren, Keltisch zeezout en appelazijn is goed voor iedereen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan