Dat een groot deel van de wereldbevolking de aandacht vestigt eerst op de superbowl, dan de dood van Philip Hoffman, dan de Olympische Spelen, de 'revolutie' in Ukraine, Poetin, en dan de spookvlucht.. dat heeft hoe dan ook betekenis. Het zijn de gespreksonderwerpen van de laatste twee maanden geweest, ik vermoed toch zeker van 2 miljard mensen.
Met aandacht en gedachte creëer je je eigen werkelijkheid, dat werkt in een ieders leven zo. Mensen hebben absoluut de kracht om hun eigen leven te regisseren, maar het wordt ons afgeleerd.
In plaats daarvan schenken we aandacht aan 'nieuws'-onderwerpen , waarbij de aandacht voor allerlei symboliek andermans werkelijkheid mogelijk maakt, die van de vrijmetselarij bijvoorbeeld. Volgens Gray bijvoorbeeld om een grote oorlog mogelijk te maken.
Hollywood werkt ook zo, grote blockbusters zoals The Hunger Games zijn ook magische rituelen. Holly wood verwijst naar de holly tree bij oud-keltische rituelen.
Ook logo's doen dat, op schermen, in de stad; het haalt onze eigen energie bij ons weg. Daarom kunnen mensen zich ook zo goed opladen als ze in de natuur zijn. (
Symbolism in logos)
Hoe dan ook, de numerologie is echt freaky hoor. 370 begint erg op 911 te lijken, maar ook 911 is véél meer dan een groepje machtswellustelingen die een oorlog in het Midden-Oosten plannen. De synchronicities dat lijkt bijna een kosmisch spel van krachten buiten ons om, wat ook positief kan worden uitgelegd als een roep om bewustwording (zie het werk van Jake Kotze).
Gray gaat in het tweede uur wel degelijk in op de mogelijkheid dat het vliegtuig gebruikt gaat worden voor iets (kan ik niet bij, dan moet ik lid worden van RedIce ik denk dat ik dat maar eens ga doen), maar het belangrijkste element in dit ritueel dat zijn wij. Miljarden mensen die als een soort zombies gestuurd worden in waar ze hun aandacht aan besteden.