Het Chinese kruid He Shu Wu staat erom bekend dat het grijze haren tegen gaat en grijze haren weer kleur kan geven. Dit schijnt wel afhankelijk te zijn van hoe lang je al grijze haren hebt. Als je langer grijze haren hebt zou het langer duren voordat deze weer kleur krijgen. Het zou ook goed voor haargroei zijn.
Quote:
The literal translation of He Shou Wu is “Black Haired Mr. He” which derived from an elderly Chinese man who not only restored his hair back to its original color, but regained his youth and vitality. Ever since Mr. He’s story the use and popularity of this herb has continued to grow.
Wat mij trouwens opvalt bij veel chinezen is dat ze geen volledige baard hebben, ze hebben enkel beharing bij de bakkebaarden en op de kin. Daartussen mist vaak een stuk baardbeharing. Zou dit voeding gerelateerd zijn?
De haren wassen en masseren met Heermoes thee heb ik ook wel eens gehoord. Heermoes bevat relatief veel Siliciumdioxide net als brandnetel overigens.
Toen ik rond de 19 was kreeg ik ook last van inhammen (mijn opa had dit overigens ook). Ik begon me er grote zorgen over te maken en het leek van kwaad tot erger te worden.
Ik herinner me nog dat ik een keer wakker werd en mijn hoofdkussen vol met haren lag.
Het leek er achteraf gezien op dat de negatieve aandacht (=stress) het alleen maar erger maakte. Nu staat de toestand van mijn haren al jarenlang stil, heb nog steeds wat inhammen maar een volle bos haar. Mijn opa en oudoom hebben altijd inhammen gehad maar zijn nooit kaal geworden. Misschien is e.e.a. dus weer erfelijk.
Stress is overigens moordend voor je haren, er zijn gevallen bekend van mensen die na een traumatisch ervaring geheel grijs werden. En een verhoogde glucosespiegel is voor je lichaam gelijk aan stress, nietwaar?
Nog een gedachtespinsel, is het niet zo dat zwangere vrouwen vaak haar verliezen? En babies schijnen een hoog percentage silicium in hun lichaam te hebben wat waarschijnlijk onttrokken is aan de moeder waardoor haarverlies bij de moeder ontstaat? Zou een tekort aan silicium een van de oorzaken van haaruitval kunnen zijn?
In azië voegen ze vaak bamboestelen toe aan soepen en stoofpotten (weet niet of ze dit hede ten dage nog doen). In bamboestelen zit heel veel siliciumdioxide, daarom beweren sommige wel eens dat Aziaten langer een mooie huid behouden (vanwege de silicium).