Kaart met WAP'ers en WAPF-locaties

Volgens mij heb ik nog nooit op dit topic gereageerd, maar ik had het al wel gezien. In elk geval wil ik even zeggen dat ik dit een geweldig initiatief vind! :D Echt heel handig!

 
Nee, ik sta er nog niet op, maar ik denk niet dat m'n ouders het een goed idee vinden als ons adres erbij staat ;). Dus dat doe ik nog maar even niet.

 
Je adres staat er niet bij hoor, alleen de plaatsnaam. En je kunt anders ook een buurplaats opgeven.

Kijk maar.

Lia

 
Hallo Poekie,

Zou je mij ook op de kaart willen zetten als wapfer, ik woon in Heythuysen.

Verder is er in Heythuysen een kleine maar zeer goed gesorteerde biologische winkel, het Natuurhoekje, Tamboer 2, 6093BE Heythuysen.

Nog een adres in de buurt van Roermond is van een slager die de galloways slacht en verkoopt die voor het Limburgs landschap lopen de de natuurgebieden. Zelf heeft hij daar ook een kleine kudde lopen.

Ik heb er nu 4 keer vlees gekocht, op de site van het Limburgs Landschap staat wat hij verkoopt en de prijzen.

Hij slacht regelmatig en als je hem belt dan kan hij je vertellen wanneer er weer geslacht is en wanneer je het kunt komen halen. Dit is altijd op een zaterdag.

Afgelopen week belde hij me, omdat hij voor mij niervet van de laatste slacht had bewaard, en ook nog een verse lever. Daar heeft hij voor mij de galwegen uitgesneden. Hij let er goed dat in het slachthuis, waar in Nederland alle dieren geslacht moeten worden, de organen die bij het dier horen er ook op het eind weer bij zitten.

Wij hebben samen geweldige gesprekken over voeding en gezondheid. De zorgvuldigheid die hij bij zijn dieren betracht zijn ook belangrijk bij hem en zijn familie.

Een verademing.

Hierbij zijn adres enz.

P.v.Cruchten, Spikkerweg 161c, 6042KS Roermond.telefoon 0475327159.

Hij heeft geen slagerijwinkel, maar achter zijn huis een slagerij, die voldoet aan alle normen en natuurlijk ook gecontroleerd wordt.

Hij wist bv. ook dat bottenbouillon goed voor de darmen was, nou moe. Ook heeft hij het niervet en de lever door een grove zeef gemalen.

Botten en ander orgaanvlees zijn ook te kopen of krijgen, alleen even aan de telefoon vertellen wat je nodig hebt.

Ik ben blij met dit betaalbare adresje in Midden-Limburg. En nadat ik bij hem ben geweest race ik even door naar Duitsland, Bruggen, waar in het Gewerbegebiet een Aldi en Liddl liggen voor wat andere bioprodukten. Dit is vanaf de slagerij ongeveer 4 km.

 
Ik heb jou en je adressen erbij gezet. Kun je de exacte link geven naar de pagina op het Limburgse Landschap?

 
Ik had deze kaart al vaak gevonden en wist nog niet van dit topic af. Leuk om het ontstaan ervan te lezen. Ik wil er ook graag op! Onder de naam Claudia dan. Ik woon in het hoofddorpplein buurtje in Amsterdam.

De volgende adresjes kunnen er nog op:

- rauwpower melkkefir en yoghurt, biolicious: aalsmeerweg 8 in amsterdam

- H2O2, unlimithed health: van ostadestraat 234 in amsterdam (jullie kennen het denk ik als webwinkel maar het is ook een echte winkel

 
Dankje pinklady, ik weet niet precies wat je met link bedoeld, maar als je via google,

limburgslandschapnatuurvlees, intikt, dan krijg je de informatie over het hoe en wat.

Bedoel je dit met link?

 
En er is nog een boerenmarkt in amsterdam. Het heet zuiderMRKT en het zit op de jacob obrechtstraat. Open elke zaterdag.

 
Nellie, dat bedoelde ik inderdaad. Een verwijzing naar de website.

Kleurig, ik heb jou en de verkooppunten toegevoegd.

 
@Nellie

In het begin van het jaar heb ik deze slager benaderd voor botten en lever. Dat was toen alleen mogelijk in combinatie met een vleespakket. Als 1 persoonshuishouden heb ik geen behoefte aan een vleespakket dus ben ik op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid.

Is het inmiddels mogelijk bij hem "losse" botten, lever, hart, etc. te krijgen?

 
Hallo Spal,

Het klopt, ik heb via deze slager vleespakketten van galloways. Het lijkt uit mijn verhaal inderdaad of je apart botten , organen enz. kunt kopen. Maar ik had al een pakket en heb hem toen gevraagd voor lever en niervet, dat levert hij je dan wel apart.

Hij is dan ook niet een slager waar je een pond ofwat vlees kan bestellen, hij levert het hele beest in pakketten van 7.5 kg vanalles of 5kg. gehakt.

 
Kleurig,

Vergis je er niet in hoor, bij Marqt is niet alles biologisch, blijf kaartjes en etiketten bekijken.

Er worden ook producten van lokale boeren verkocht maar die zijn niet altijd biologisch of op een goede manier bezig.

Blijf vragen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan