Kamama zegt dank

Kamama lekker doorgaan met de borstvoeding en wat goed dat je dat al zo lang doet. Je kind zuigt je nu niet echt leeg meer want ik neem aan dat je niet meer zo intensief en lang voedt als bij een pasgeborene. Je kleine gaat steeds meer bijvoeding nemen, vanaf nu wordt het steeds minder, de voedingen. En als hij eens ziek is, niet lekker of gevallen dan kan je hem troosten aan de borst. Dat is toch onbetaalbaar? Zeker als je kindje mager is is borstvoeding belangrijk, niets geeft zoveel goede vetten als borstvoeding, en precies afgestemd op wat hij nodig heeft. Zo mooi is de natuur.

Wil je echt stoppen met borstvoeding, informeer dan eens bij je lactatiekundige wat de mogelijkheden zijn, hoezeer het je nu werkelijk nog belast en hoe je afbouwt naar bijvoorbeeld 1 of 2 voedingen per dag. Bij deze groep vind je langvoedende moeders en zijn ook veel lactatiekundigen actief. Maar alle moeders hebben wel een keer een dip, daar kom je overheen en dan voed je je kleine met vloeibare liefde en ben je blij dat je niet gestopt bent.

 
Hoi Jacqie, wat een lief berichtje! Al 15 maanden still going strong. Toen mijn ventje vorige week ziek was en niks wilde eten was de bv een fijne uitkomst. Hij drinkt nog best vaak en dat mag wel iets minder..Helemaal stoppen kan ik niet. Ik heb een beetje last van struisvogelpolitiek...het zou voor mij qua energie beter zijn om te stoppen. Maar ik ben er mentaal niet aan toe en mijn kleine ook niet.

Ik heb gelukkig twee 'boezem' vriendinnetjes die ook lang en/of tandemvoeden. Heel fijne steun is dat!

 
Kamama, wat ben ik blij te lezen dat je nog steeds voedt. Wordt er altijd beetje verdrietig van als mensen adviseren te stoppen, omdat het de moeder uitput. Die mensen kunnen je beter adviseren goede aanvullende supplementen te slikken en een extra glas sole. Gooi wat vaker een lekkere klont roomboter door je eten.

Ik vind het bijna misdadig om een moeder te beïnvloeden om te stoppen met borstvoeding. Helemaal via zoiets als een internetforum. Is toch een beslissing waar heel veel vrouwen achteraf spijt van hebben, eerder stoppen.

Vermoeidheid komt ook door het moederschap zelf hoor. Mijn kleine is bijna anderhalf nu, vorige maand ging hij ineens beter slapen, en sinds paar weken snapt hij het ook als iets niet mag. Leven wordt dan ook weer stuk makkelijker!

Ik ben ook iedere keer weer extra blij met mijn borsten als hij tandjes krijgt of zoals afgelopen week met de warmte niets wil, behalve mama's melk. Daarbij ondersteun je natuurlijk z'n immuunsysteem zo sterk, daar kan geen formula ook maar een beetje aan tippen.

Wat mooi, 2 vriendinnen tot steun, en een tandemvoedster, wat goed dat dat haar gelukt is.

Als mijn kleine 3 is willen we voor een 2e proberen, dan hoop ik m'n 1e ook nog aan de borst te hebben en te houden.

Gaat het met jou zelf inmiddels ook wat beter?

#EDIT Toevoeging

Ik vind het bijna misdadig om een moeder te beïnvloeden om te stoppen met borstvoeding. Helemaal via zoiets als een internetforum. Is toch een beslissing waar heel veel vrouwen achteraf spijt van hebben, eerder stoppen.

 
Ik heb heel veel en snel blauwe plekken de laatste tijd. ( zo erg dat anderen vragen hoe ik daar aan kom en zich zorgen maken). Wie heeft hier een logische verklaring voor en wat kan ik er aan doen?

 
ik heb wel eens gelezen dat het ook komt door te weinig Vit c dat je snel blauwe plekken krijgt klopt dat?

 
Kan iemnd een inschatting geven hoe lang het duurt voordat je van bijnieruitputting af bent?

 
Daar kan je wel een tijdje zoet mee zijn. Ik nu in ieder geval ruim een jaar! Maar als je terugkijkt, ik sta vanaf baby/peuter al onder stress. Kan je dan verwachten dat je bijnieren het binnen een paar maanden recht trekken?

 
Nee kan je niet verwachten.., maar ongeduldigheid is ook een teken van bijnieruitputting toch :lol:

Ik vecht ook weer tegen de suikerverslaving. Ik merk dat ik het verrekte lastig vind om te blijven wapfen in andere omgeving en met weinig medewerking van de mensen om me heen :(

 
Quote:
Ik merk dat ik het verrekte lastig vind om te blijven wapfen in andere omgeving en met weinig medewerking van de mensen om me heen


Dat is best logisch en ook wel herkenbaar.

Vorige week at ik bij m'n vader (prachtig voorbeeld van een koolhydraatverslaafde) en had hij pasta gemaakt (gelukkig wel met een avocado-room saus) met wat groenten en een salade.

Heb toen de saus zo ongeveer van de pasta afgelepeld, wat van de salade genomen en de groenten bewerkt met roomboter (maar eerlijk is eerlijk, die had ik laatst zelf in huis gehaald toen ik daar was).

Vond het best creatief.

 
Ik lees nog altijd mee maar even wat minder actief geweest hier.

Ik heb wat vraagjes en hoop dat iemand me weer wat verder wil helpen.

Ik heb de laatste tijd veel rugpijn, vanaf halverwege mijn rug tot aan de onderrug. Soms aan beide zijden, maar meestal gecentreerd aan de linkerzijde. Tijdens mijn menstruatie was de pijn echt heftig. Ik merkte dat ik een dag of drie flink pijn had (en soms wel drie keer op een dag moest ontlasten.) Mijn idee was dat mijn lijf flink wat rommel er uit aan het werken is. Alleen blijft de pijn nu dus een beetje hangen. Iemand een idee wat het kan zijn....? Mijn nieren en/of galblaas?

Ik merk ook dat ik steevast me minder goed ga voelen als ik me tegoed doe aan eieren met spek. Kefir of melk gaat ook met veel moeite naar binnen. Zure melkproducten gaan wel goed.Toch nog moeite met eiwitvertering denk ik. Ik krijg daarna echt een enorme dip, val bijna in slaap en heb veel moeite om te focussen. Wat kan dit zijn?

Morgen wordt mijn zoontje 1,5. Voor mij een symbolisch moment omdat ik telkens voor ogen heb gehouden om dan te starten met mijn halfjaar voorbereiding voor een volgende zwangerschap. De wens wordt steeds groter...maar ik merk ook dat mecdat het gevoel geeft dat ik mijn zoontje los moet laten en van de borst af moet krijgen. Dat ligt als een steen op mijn maag..Ik wil dit gewoon even kwijt omdat er weinig mensen zijn die dit begrijpen en al helemaal niet dat ik op 'vruchtbaarheidsdieet' moet. Tips zijn welkom :-)

 
Ik heb recent mijn vet opname verhoogd. Ik geloof dat ik nog steeds vrij matig aan het vet zat. Voorheen at ik griekse yoghurt met kaneel en appel, citroensap en sole. Nu heb ik daar een flinke scheut slagroom en kokosolie aan toegevoegd. Of ik eet eieren met spek gebakken in een flinke lading roomboter. Ook door de meeste dikkere groentesoepen die ik maak gaat een bekertje slagroom of creme fraiche.

Ik heb (altijd) moeite met voldoende vochtinname. Zou de verhoogde vetinname er voor zorgen dat mijn lijf er zooi uit wil werken, ik niet voldoende vocht in mijn lijf heb om het er makkelijk uit te werken en ik daarom telkens rugpijn houd?

Ik ben nu aan de blaas/nierthee gegaan. Even kijken of dat wat verlichting gaat brengen.

 
Kamama, je kunt gewoon de borst blijven geven hoor! Zelfs nog wanneer je zwanger bent. Google maar eens om 'tandem voeden'. Mocht je na een tijdje niet zwanger raken, dan kun je altijd nog stoppen met borstvoeding geven. Maar je kind drinkt gezien zijn leeftijd te weinig om een grote invloed op je vruchtbaarheid te hebben.

Manon

 
Ja ik weet dat ik door kan blijven voeden..maar in mijn achterhoofd zit dat ik toch nog een keer een reiniging zou moeten doen voordat ik weer zwanger raak. Dat gaat niet als je nog voedt...!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan