Kan iemand mijn bloedwaarden uitlezen?

ik zie verschillende keren staan Thyrox staan, spreken jullie over Euthyrox? Ik heb allerlei klachten:een traag werkende schildklier tot diabeet (nog geen medicijn gebruik)mijn gemiddelde zit op 4.5. Ik schommel behoorlijk van 2.9 tot 15.1. Een slaap waarvan ik v.d 5 fases de laatste 2 de herstel-,uitrustfases aanraak maar niet inga en daardoor niet herstel en uitrust. De meeste last heb ik v.d invaliderende vermoeidheid die lijkt meer mentaal te zijn, fysiek kan ik een behoorlijke inspanning leveren niet de hele dag: bv ik kan niet werken en thuis komen boodschappen doen, eten maken, eten, avond activiteit, na het eten val ik in slaap. Het lijkt logisch ivm die schommelende glucose spiegel. Ik ben niet zo weg van medicijn gebruik en denk dat mijn lichaam het zelf wel aankan alleen moet ik de juiste ingrediënten aanleveren. Ik gebruik rauwe of volle melk, biologische kaas, keltisch zout, gebruik geen aardappels meer, enkele keer basmati rijst, zoveel als mogelijk biologische groenten en fruit (de zure vruchten), snack misschien 1x p/m, snoepen niet, avond 1x glas droge witte wijn vaak ook niet! De hele dag lege maag gevoel, een enorme trek naar alles wat maar gebakken is! Ik geef er niet aan toe. Euthyrox ben ik zelf gaan afbouwen nu op 50mgr de laatste waarde in april was 11.8 (zegt mij niet zoveel en volgens arts mag die nog wat omhoog) was toen nog maar net met een halve gestart. Allen tips zijn welkom en als iemand een lijst weten waar de voedingswaarde van verschillende groenten opstaan (ik moet hier zelf nog naar zoeken maar wie weet heeft iemand een goed tip)? Vriendelijke groet

 
@Brenda: volgens mij hebben we het over iets anders, maar ik kan jou helaas geen advies geven.

@Pike: ik laat het eens rustig allemaal bezinken, bedankt voor je info. Ik ga er binnenkort een weekje tussenuit, en daarna onderneem ik actie. Eerst maar eens de zon in, het overstijgt me allemaal even ;-)

 
Zou je die urine-test ook niet zelf kunnen aanvragen ? alleen zit je dan natuurlijk met het probleem dat er geen arts achter zit en je dus niet aan schildklierhormonen of iets anders kan komen ( mocht je die willen ).

In 2003 heb ik ook een urine test laten doen via een arts , terwijl mijn tsh mega laag was ( 0,14 ) en mijn T3 en T4 in mijn bloed binnen de normaalwaardes. Bij urine test kwamen er heel grote tekorten aan T4 en met name T3 uit. Helaas ging het daarna niet om thyreoidum in te nemen ( misschien doordat bijnieren dat niet aan konden ???? ).

 
@San, goed idee! Geniet ervan!

@Brenda, ik heb ook geen ervaring met thyrox of iets dergelijks.

Eet je weinig khd en veel vet en eiwitten?

Voor de slaapproblemen misschien magnesium ?

@ Zonne, geen idee of je de urine test ook zelf kan aanvragen. Thyreoidum ging niet maar heb je toen niet iets anders geprobeerd zoals armour thyroid ?

 
@Pike: thanks! Ik ga op vakantie naar een plek waar ik bergwater kan drinken en rauwe verse geitenmelk, verse pure olijfolie is aanwezig, en hopelijk ook veel grasgevoerde bergdieren die smaakvol bereid worden. Kom maar op, ik ga voor een nog hoger B12 gehalte ;-)

 
Dat klinkt goed San!

Weet je trouwens welke eenheid er voor dat B12 gehalte wordt gebruikt bij jouw?

Ik heb hier nl staan voor ug/l (ref waarden) 540-2702 en pmol/l 400-2000.

 
Waar is dat precies San?

Volgens mij schreef je al Zuid-Duitsland maar waar, welke plaats? klinkt aantrekkelijk.

Lia

 
Hoi San, qua schildklier waar ik denk dat het overgaat kan het zijn dat iemand de bij voorkomende klachten/symptomen herkent! Als het niet herkenbaar is of niets mee kan gewoon niet op reageren dan of het advies geven: kijk daar even!

Hoi Pike, naar mijn gevoel gebruik ik genoeg vetten: zo nu en dan rauwe melk of volle melk, biologische kaas, roomboter enz. eiwitten, koolhydraten let ik op! Ik ga in ieder geval verder kijken naar de magnesium, bedankt!

 
Hoi Brenda. Ik denk dat je mijn woorden verkeerd opvat. Jij stelde de vraag of we het over Euthyrox hadden. Pike en ik noemden Armour Thyroid. Dus vandaar dat ik zei dat we het over iets anders hadden, niet dat jij je vraag niet mocht stellen. Ik bedoelde gewoon dat we allebei een ander middel noemden :-)

 
@Poekie: nee niet Zuid-Duitsland. Ik meende dat Midori daar heen gaat? Ik vlieg weg naar Kreta, naar het niet toeristische deel. Ga me verschuilen in de bergen :-)

 
Goedemorgen allemaal,

Inmiddels ben ik terug van vakantie, heerlijk genoten!

Net de dokter gebeld, en weet nu ook mijn Vit. D3 gehalte (deze uitslag duurde wat langer). De waarde is 59, volgens de assistente moet het tussen de 50 en 250 zitten. Heb ik nu een te laag gehalte?

 
Hoi San,

Mooi dat je genoten hebt van je vakantie! In Griekenland heb je als het goed is nog wel wat vitamine D kunnen inslaan of niet?

59 is niet hoog maar zeker niet te laag. Het mag gerust nog (veel) hoger maar het is m.i. uitgesloten dat je problemen daardoor worden veroorzaakt.

Ik las dat je ergens anders schreef dat je last van je schildklier had. Heb je inmiddels toch meer uitslagen daarover of baseer je dat (niet ten onrechte trouwens) op de TSH?

 
Hi Pike. Ik denk het wel! Volop zon gehad! Heb me wel ingesmeerd met een zonnecreme van Heelnatuurlijk.nl, zonder rare rommel. Maar heb ook wel onbeschermd in de zon gelopen, dus denk dat de waarde wat hoger is nu :-D

Dat van de schildklier is uitgelezen door een natuurarts, dacht dat ik je dat had gemaild? Weet het niet meer zeker. Weet nog niks meer dan voor de vakantie, ga woensdag terug naar de HA voor verder onderzoek. Mooi dat het Vit. D gehalte iig goed is, door de levertraan en hopelijk meer zon zal die nog wel hoger worden hoop ik.

 
ook over vit D bloeduitslagen zijn de geleerden het niet eens ( helaas ) Sommige artsen willen die waarde graag boven de 80 zien... Maar de meeste laboratoria gaan uit van een minimumwaarde van 50 idd.

 
Ik las ook wisselende berichten. Nou ja, ik ben iig bezig om het gehalte te verhogen dmv levertraan, nu hopen dat de zon ook gaat meedoen.

 
Quote:
Dat van de schildklier is uitgelezen door een natuurarts, dacht dat ik je dat had gemaild?



Nee volgens mij niet, wel iets over ferritine :wink:

Maar ik ben wel benieuwd wat deze natuurarts dan gevonden heeft en volgens welke methode?

 
Nou ja uitlezen klinkt heel spannend, ze heeft gewoon naar de waarden gekeken en op basis daarvan gezegd dat ik verder onderzoek nodig heb. Ze vermoedt dus Hashimoto, maar wil daar geen harde uitspraak over doen. Woensdag ga ik weer naar de HA; zal daar wel strijd moeten voeren voor verder onderzoek. Vriend gaat ook mee, die wil ook alles laten checken. De HA vindt ons vast niet meer zo leuk straks.

 
Oke ja dat klopt, niets mis met je geheugen :-)

Ik dacht dat je het had over iemand met een of ander apparaat.

Ik zou goed opletten wat je daar precies zegt bij de HA

Ik heb een keer de fout gemaakt om mijn vermoeidheidsklachten te vergelijken met de vermoeidheidsklachten van mijn oma die kanker had.

Ik bedoelde daar me te zeggen dat vermoeidheid heel vaak een lichamelijke oorzaak heeft en niet "psychisch".

Wat de dokter waarschijnlijk begreep is dat ik "bang" was om kanker te krijgen of te hebben. Dus kreeg ik achteraf bezien vanaf toen het etiket "hypochonder" opgeplakt en kreeg toen helemaal geen enkele medewerking meer.

Ik mocht wel af en toe langskomen om erover te praten ...zucht

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan