Kefirkuur-->lekke darm

Weinig plaats in de koelkast, hoeveel heb je gehaald? ;-)

Je kan kefir invriezen, dan wel ruim van tevoren rustig in de koelkast laten ontdooien en ik heb gehoord dat het prikkelde er vanaf gaat.

Wel koel bewaren, zeker nu je nog aan het uitproberen bent. Stel het gaat niet goed, dan weet je anders nog niet of het door je darmen komt of door verkeerd bewaren.

 
Haha 5 flessen, ik ben nog aan het uitproberen maar de trip is best een afstand en zo heel duur zijn de flessen niet.

Goeie tip JP ik bewaar ze voorlopig nog even in de koelkast.

Wel lekker makkelijk dat je ze in principe ook gewoon buiten de koelkast kunt bewaren, kan ik er makkelijk 1 mee nemen naar college:P

 
Dat doe ik ook met gewone melk hoor Codexx. Is makkelijk een paar uur goed te houden en goed te drinken als het buiten de koelkast staat. Ik vindt het koud lekkerder, maar het kan ook goed "warm" gedronken worden.

 
Ik vind et warm juist wat prettiger in mn maag, ik denk dat er meer maagzuur nodig is voor koude dranken of dat maagUur produceren moeilijker is bij koude dranken.

Zo voelt het in ieder geval. Ik wordt erg snel moe bij bijvoorbeeld koude melk

 
Quote:
Ik wordt erg snel moe bij bijvoorbeeld koude melk


Dan heb je een zwakke leverfunctie. Ik zit ook aan de schildklier te denken als thermostaat van je lichaam.

Mike

 
Jippie, de leverzuiveringen hebben nut! Ik drink mijn melk koud en heb er zeker geen last van!

Wanneer ga jij aan de zuiveringen Codexx?

 
Ik krijg momenteel via mijn homeophaat een kuur die ook de lever reinigt.

Ik ben erg tevreden over het resultaat van de vorige kuur dus ik maak deze eerst af voordat ik verder kijk voor eventuele lever reinigingen.

 
Wow, volgens mij is gluthamine ook een sterke ontgifter of niet?

Net 7 gram in een glas water opgedronken en binnen vijf minuten zat mijn neus vol groene smurrie :o

 
Ik vind de kefir heerlijk en m'n moeder drinkt het nu zowaar ook!

In drie dagen ben ik van 100 ml per dag naar 300 ml per dag gegaan.

Aan de ene kant merk ik dat het mn hormoonhuishouding erg goed doet:

Ik slaap beter en wordt wakker met een ochtend erectie( komt bij mij nog weinig voor)

Maar op het moment dat ik de kefir drink en in het half uur daarna doet mn onderrug(bijnieren?) wel licht pijn en ik raak ook wat vermoeid.

Ik weet daardoor niet zo goed wat ik hiervan moet maken.

Rustig doorgaan met opvoeren, op 300 ml blijven of nog even terug naar een kleinere portie per dag?

 
Duidt die pijn in mn onderrug op een intolerantie door mn darmen of zijn de eiwitten in de kefir nog wat moeilijk te verteren waardoor de bijnieren harder moeten werken en dus een beetje pijn gaan doen?

Of kun je het uberhaubt niet zo zwart-wit zien?

 
Als je koude dranken en rauwkost niet goed kunt handlen kan dat ook komen doordat de miltenergie erg laag is. Wanneer je miktenergie laag is adviseer ik meestal te stoppen met koude dranken en rauwkost, maar ook met suiker en melkproducten omsat due de miktenergie nog meer belasten.

Pijn in je rug lijkt mij meer een nierprobleem, ikzelf heb dat ook altijd als ik iets eet wat mijn lichaam liever niet wil.

Maar ik heb er misschien een andere kijk op dan anderen hier. Anderen zullen misschien zeggen dat je aan het ontgiften bent..... Ik weet niet beter of je reageert niet goed op de kefir.

Ik zou zeggen, volg je eigen gevoel! Wat voor de een goed werkt, werkt voor een ander niet altijd direct goed.

Linda

 
Een acupunturist heeft inderdaad ook wel eens gezegd dat mijn milt energie laag is.

Rauwkost, suiker en koude dranken vermijd ik al omdat dit hevige klachten geeft(heviger dan de kefir)

Kaas van rauwe geitenmelk en schapenmelk gaat prima, misschien kijken of ik kefir kan krijgen of maken van geitenmelk ipv koeienmelk.

 
Mijn spelling is soms niet fantastisch, maar het is je gelukt, lijkt me in jouw geval goed om te kijken of dezelfde klachten opspelen bij kefir van geitenmelk. Anders kun je altijd nog waterkefir proberen of combucha.

Linda

 
Ik heb ook een lekkende darm en heb een lange periode 1 liter kefir per dag gedronken.Nu gebruik ik Betaine HCL om mijn maagzuur te versterken om eiwitten beter verteerbaar te maken.Ben even gestopt met rauwe melk drinken ,en ben flink gaan minderen met kefir drinken ,nu nog 2 kleine mokjes per dag.Heb veel goede dingen gelezen over melkkefir maar toch ik ga het toch proberen door mijn darmen nu niet te veel te belasten met zoveel eiwitten.Daar tegenover eet ik heel veel beestenbottenbouillon ,2 maal per dag een kom.Het gaat nu echt de goeie kant op met mij ,ik hoop dat dit doorzet.Bij het gaps en paleo dieet wordt in het begin kefir helemaal afgeraden.Vorig jaar ben ik een hele tijd geleden gestopt met rauwemelk drinken ,ik dronk het best wel veel ,ik had een beetje klachten.Toen ben ik gestopt met rauwemelk drinken voor een klein half jaartje.Mijn klachten werden erger na een half jaar.Ik ben toen weer begonnen met rauwemelk drinken,en kreeg na 2 weken een enorme uitbarsting van reuma klachten ,waardoor ik zelfs helemaal niet meer kon lopen.Nu een jaar verder zijn mijn klachten bijna verdwenen.

 
Ja Zonne het is heel erg heftig geweest ,had ook last van kaakgewrichten waardoor ik niet goed kon eten ,mijn spieren deden overal pijn ,gewricht heup en voeten waren flink ontstoken.Nu nog een beetje last van mijn voeten.Het heeft een tijdje geduurd voordat het beter werd ,maar in dat jaar heb ik me goed aan de principes van Westonprice gehouden.De laatste tijd ben ik me goed gaan bezig houden met mijn darmen, en goed gaan letten op eiwitten.ik hoop dat deze trend zich door blijft zetten.In ieder geval ik weet zeker dat deze erge klachten niet meer terug komen.Ik heb namelijk ook verkeerde dingen gedaan.Vorig jaar was ik teveel in gewicht afgevallen,ik ben toen teveel van westonprice gaan afwijken om meer aan te komen met alle gevolgen van dien.OP een gegeven moment krijg je veel vertrouwen in je voeding waardoor je ook geduld krijgt dit heb je echt nodig die geduld.Ik hoop dat ik over een maand weer 5km kan wandelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan