Keltisch zeezout (vraag)

Verrassend resultaat​

Het resultaat van haar onderzoek is enigszins verrassend te noemen. Kieneker toont namelijk aan dat een lage inname van natrium de kans op een beroerte kan vergroten. Ze vindt bovendien geen bewijs dat een hoge inname van natrium de kans op een beroerte vergroot. Ook kon Kieneker niet aantonen dat het verlagen van de natriuminname de kans op chronische nierschade verkleint. Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 7.000 volwassenen van 28 tot 75 jaar uit Groningen die gedurende gemiddeld 12,5 jaar zijn gevolgd.


 
Wat weer de vraag oproept: WELK zout? Hoewel natriumchloride de basis is van alle zout is Keltisch zeezout een complex van 84 mineralen en spoorelementen. Het onderzoek zal ongetwijfeld uitsluitend gaan over de inname van pure NaCl (geraffineerd zout). Ik ken persoonlijk diverse gevallen van diabeten, nierpatienten en mensen met hoge bloeddruk die juist baat hebben bij KZZ.

Mike
 
Ja denk ook dat het onderzoek gebaseerd is op gewoon zout wat niet in verhouding is met andere mineralen zoals keltisch zeezout. Jammer genoeg valt ook in alternatieve kringen te lezen dat ook met keltisch h zeezout voorzichtig omgesprongen zou moeten worden vanwege de natrium. Dat laatste houd dus geen stand als zelfs dit uitgebreide onderzoek aan toont dat natrium geen gevolgen heeft. Toch is de voorkeur dan wel keltisch zeezout. Dat zal hopelijk iedereen begrijpen.
 
Kan iemand verklaren waarom ik na het eten van Keltisch zeezout (en al het andere zout) altijd erge dorst krijg, en een opgeblazen hoofd (vocht vasthouden) en dikke enkels krijg, en de volgende ochtend vaak langdurige hoofdpijn.

Is dat normaal of is er iets niet goed met mijn lichaam nieren/hart/lymfen?
 
Drink je wel voldoende gedurende de dag? Als je nl. op celniveau uitgedroogd bent zal.je lichasm het zout gebruiken om vocht vast te houden.

Mike
 
Het kan ook zijn dat je juist te veel drinkt en daardoor uitdroogt. Loop je om de haverklap naar de WC?

Mike
 
Het kan ook zijn dat je juist te veel drinkt en daardoor uitdroogt. Loop je om de haverklap naar de WC?

Mike
Dat valt best mee, heb een flinke blaas lol
Zweten doe ik niet veel, lijkt of ik gewoon te veel vocht vasthoud.

Soms als ik wakker word met 'zout migraine' drink ik zwarte thee (werkt bij mij vocht afdrijvend) en dat verlicht vaak binnen 1-2 uur.

Zou ik te veel zout vasthouden? Nier/lymfe problemen? Ik durf gewoon niet veel zout te eten door die vreselijke koppijn (hoofd draaien doet pijn) die het me soms geeft.

Edit: dierlijk eiwit en koolhydraten geven me ook veel dorst en opgeblazen gevoel.
 
Dat valt best mee, heb een flinke blaas lol
Zweten doe ik niet veel, lijkt of ik gewoon te veel vocht vasthoud.

Soms als ik wakker word met 'zout migraine' drink ik zwarte thee (werkt bij mij vocht afdrijvend) en dat verlicht vaak binnen 1-2 uur.

Zou ik te veel zout vasthouden? Nier/lymfe problemen? Ik durf gewoon niet veel zout te eten door die vreselijke koppijn (hoofd draaien doet pijn) die het me soms geeft.

Edit: dierlijk eiwit en koolhydraten geven me ook veel dorst en opgeblazen gevoel.
Hallo Aad, dit zou niet het doel moeten zijn bij inname van kz. Je zegt dat je last krijgt van dierlijk eiwit en koolhydraten. Eet je wel genoeg vet? Dierlijk vet? Teveel eiwitten in combinatie met koolhydraten en te weinig vet is een perfect recept voor het disfunctioneren van de schildklier.
 
Ik realiseer me dat mijn arts (ortho) nog nooit iets over een dieet en de schildklier heeft gezegd. Alle info vind ik hier.
Met crackers en veel roomboter en kaas zit ik waarschijnlijk wel goed. Zal eens gaan rekenen hoeveel koolhydraten ik gebruik.
 
Dat valt best mee, heb een flinke blaas lol
Zweten doe ik niet veel, lijkt of ik gewoon te veel vocht vasthoud.

Soms als ik wakker word met 'zout migraine' drink ik zwarte thee (werkt bij mij vocht afdrijvend) en dat verlicht vaak binnen 1-2 uur.

Zou ik te veel zout vasthouden? Nier/lymfe problemen? Ik durf gewoon niet veel zout te eten door die vreselijke koppijn (hoofd draaien doet pijn) die het me soms geeft.

Edit: dierlijk eiwit en koolhydraten geven me ook veel dorst en opgeblazen gevoel.
Misschien is het een idee om een voetenbad te nemen met Keltisch zeezout.

Of kan het lichaam dan niet genoeg opnemen?
 
1 ding is zeker. Het lichaam is een ingewikkeld iets.
Mijn acup. arts Tan vraagt nooit wat ik eet en slik terwijl er wel op zijn huisbordje staat fytotherapie.
Gisteren bij Tan geweest voor duizeligheid en het masseren van het sleutelbeen (heeft hij nooit eerder gedaan) deed zoveel pijn. Hij voelde daar wel degelijk spanning terwijl ik daar nooit pijn heb. Vraag me dus af waarom en hoe er pijn ontstaat. alleen voeding? en/of tekorten of ook fysike ontregeling.
 
1 ding is zeker. Het lichaam is een ingewikkeld iets.
Mijn acup. arts Tan vraagt nooit wat ik eet en slik terwijl er wel op zijn huisbordje staat fytotherapie.
Gisteren bij Tan geweest voor duizeligheid en het masseren van het sleutelbeen (heeft hij nooit eerder gedaan) deed zoveel pijn. Hij voelde daar wel degelijk spanning terwijl ik daar nooit pijn heb. Vraag me dus af waarom en hoe er pijn ontstaat. alleen voeding? en/of tekorten of ook fysike ontregeling.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan