Nou, kerst zit er weer op, en ik heb het redelijk doorstaan (wat m'n voeding betreft). M'n moeder had heerlijk gekookt op eerste kerstdag, weinig rotzooi, ze weet ook dat ik meer vet ben gaan eten en minder koolhydraten. Maar ik heb gewoon van de tutti frutti genomen (niet teveel), en lekkere kaasstengels bij de (zelfgemaakte bospaddestoelen)soep de en een kerstboterham met spijs bij het ontbijt (wel met heel dik roomboter), en de vers fruitsalade bij het ontbijt. En een chocolaatje bij de thee. Niet omdat ik daar zo'n behoefte aan had, maar om m'n moeder een plezier te doen, zo vaak zie ik haar niet want ze woont aan de andere kant van het land en ik weet dat ze zich suf piekert waar ze me een plezier mee kan doen als ik kom. Wel een grote zak chocotofs meegekregen omdat ik daar altijd zo van hield, maar die heb ik gisteren in de snoeppot gedaan op m'n werk :wink: (er daar wel drie van genomen potverdrie
)
Op tweede kerstdag bij de schoonfamilie gegourmet, en ik had een bak biologische roomboter mee. Maar goed ook, want er stonden alleen maar grote flessen vloeibare Croma :|
Verder alleen vlees en vis genomen en omeletjes met champions en uitjes gebakken. Wel veel buikpijn want in m'n enthousiasme (ik mocht van mezelf eindelijk onbeperkt vlees eten) heb ik natuurlijk veel te veel gegeten. Halverwege begon m'n buik al te protesteren dat hij vol zat maar ik heb het signaal genegeerd
. Nou ja, volgende dag was de buikpijn gelukkig over en kon ik weer een lekkere beker warme volle melk met raw cacao drinken.
Dus ook kerstdagen bij anderen zijn best te overleven. Niet biologisch natuurlijk, maar wat je niet wilt stop je gewoon niet in je mond.
Ik zie meer op tegen vakanties. Daar heb je het vaak niet voor het kiezen. Mijn vriend en ik trekken dan meestal op de motor door Europa. Dan bestaat het ontbijt standaard uit belegde broodjes, veel meer keus is er niet, tussen de middag meestal soep en een tosti, of we halen bij een bakkertje stokbrood met beleg, en 's avonds pizza of iets anders. Ik zie weinig mogelijkheden m'n huidige voedingspatroon daar vol te houden. Hoe doen jullie dat? Niet op vakantie gaan? Of de kofferbak van de auto vol stouwen met goede voeding voor twee weken? Tja, dat zal niet gaan in de beperkte ruimte van mijn motorkoffers. Misschien moet ik gewoon niet star zijn en in die twee of drie weken een beetje losser leven wat dat betreft.