Kind 11jaar groeid slecht wat te eten geven?

Tanja,
Wat een post :lol:

Nee serieus prachtige post, onderbouwd zelfs, Facebook dumps up icoon was te pas geweest als die er was :cool:
 
Heeft iemand die foto's van diverse ontbijten wereldwijd bekeken? Vergeleken bij de rijkdom op het bord elders ter wereld steekt onze heilige boterham met hagelslag of vlokken er toch behoorlijk slecht bij af, of niet? Geen wonder dat Nederlanders niet meer te redden zijn, als dat je basis is! Hoewel, het was ook mijn basis als kind en met mij is het ook goedgekomen. Maar dat was ondanks het ontbijt, niet dankzij.

Mike
 
Ja patra72, je moest eens weten wat voor discussies ik heb gevoerd! Op een gegeven moment ben je er klaar mee. Ben tijdje terug ergens echt vertrokken met hartkloppingen, bah zoals mensen je eigen kinderen willen verpesten.
Ik heb gezegd: zijn potverdorie mijn kids, ik heb ze 9 maanden met veel moeite gedragen en ervan bevallen dus ssssst. Geloof mij, ze waren stil!
Ik bepaal wat mijn kids te eten krijgen en zij niet en daarmee basta.
 
in theorie wel Sampjes, in de praktijk ontkom je er niet aan dat je kids links en rechts toch allerlei troep aangeboden krijgen.
spelen bij anderen
verjaardag in de klas
schoolreisje
voorleesontbijt waar elk kind een tasje met 'lekkers' krijgt
picknicken op het kdv waar ze dan pakketjes maken voor iedereen of patat eten tussen de middag
Dit zijn allemaal incidenten, maar de frequentie dat incidenten voorkomen ......
 
Citaat van mij uit 2011, het eerste bestaansjaar van dit forum:



Nederlanders zijn een kei in het verdedigen van slechte gewoontes, bijvoorbeeld roken. Het cliché “je leeft maar één keer” hoor ik maar al te vaak. Ik zeg dan altijd: “Je gaat maar één keer dood”. De andere letterlijke en figuurlijke dooddoeners zullen ook bekend klinken: “Je kan tegenwoordig helemaal niks meer eten, je krijgt overal kanker van” (kennis is macht, als je zo doorgaat krijg je inderdaad overal kanker van); “Ik wil gewoon kunnen leven” (waarom kies je dan voedsel dat je lichaam aanzet tot overleven?); “Anders moet ik overal over nadenken” (gebruik die hersenen, anders sterven ze af); “Je moet toch ergens aan doodgaan?” (ben je levensmoe, heb je zo weinig respect voor jezelf?); “ja, maar dan mag ik helemaal niks meer” (nu kan het nog, straks kan je helemaal niks meer).

https://www.fatsforum.nl/topic/aagjeadvocado-stelt-zich-voor/page/3/#post-35081

Mike
 
@naief: ja natuurlijk dat is ook zo. Mijn zoontje had ook chocolade paaseieren gegeten vorige week op school tja ik kan ook niet oooooveral bij zijn. Maar als ik er wel bij ben dan is het een ander verhaal zoals bij dit familie bezoek. Los van het feit dat ik gewoon een andere kijk heb op voeding dan de rest daar, zijn mijn kids ook allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen.
Hele avond maar horen: aaaah wat zielig mogen ze dat ook al niet!? Nee dat is niet zielig, weet je wat zielig is? Als mijn zoontje zijn buikje tot bloedens openkrabt van de jeuk/eczeem. Dat is pas zielig.

P.s hun kids zaten de hele avond aan de kleurstoffen/suiker limonade en regenboog cake, cupcakes boordevol suiker met van die mierzoete toppings, 621 chips en nootjes brrrr
 
Nederland is echt niet meer te redden. Gisteren hoorde ik op de radio de koningsdagpropaganda. Ondanks het tegengeluid van de Republikeinen ('down with the crown,' mooie slogan!) blijkt 80% van de Nederlanders voor de monarchie te zijn. Ook Mart Smeets noemde Wim-Lex en Maxima 'gewone mensen'. Zucht.

Mike
 
Waaruit blijkt dat 80% van de Nederlanders voor de monarchie is? Ik vermoed hier toch enige manipulatie van de cijfers.
 
Ik hoorde het op de radio en hoewel je niet alles moet geloven wat je hoort lijkt het koningshuis wel net zo onaantastbaar te zijn als sinterklaas en hagelslag.

Mike
 
Als de radio nou maar vertelt dat 80% van de bevolking een koningsfiguur wil houden dan ontmoedigt dit de mensen die er niet van gediend zijn. Ze krijgen voorgeschoteld dat ze tot een zeer kleine minderheid behoren en zo wordt hun stem de kop ingedrukt.

Ik geloof er geen bal van dat 80% een koningshuis wil houden. Het is alleen maar wederom monddood maken van de burger.

 
Vergis je niet, ik heb vorig jaar felle discussies gehad met mensen waarvan je zou denken dat ze een stel hersens in hun kop hebben die volop koningsgezind (vooral na een gezellige koningsnacht)zijn en best een beetje boos werden toen ik dat niet bleek te zijn, ze vonden mij maar een partypooper, inderdaad dat hagelslag-gevoel.
 
En dst sinterklaasgevoel. Normaal zou ik het met je eens zijn, Heksje, maar in dit geval ga ik niet alleen uit van wat ze op de radio beweren maar ook van wat ik om me heen zie en hoor.

Overigens vermeldden ze op de radio ook nog dat het met die populariteit van Wim-Lex en Maxima een paar jaar geleden nog wel anders was gesteld. Met name dat 'vakantiehuis' in Mozambique was een regelrechte PR-nachtmerrie en toen was volgens de 'journalist' op de radio de populariteit slechts 60%. Hij verwees ook naar een oude benaming voor Willempie, nl. Prins Pils. Een recent onderwerp van kritiek was de aanwezigheid van onze koning op de begrafenis van koning Hoessein van Saudie-Arabie, maar dat zijn we nu alweer lang en breed vergeten.

En wie is de redding geweest? Koningin Maxima, over haar geen onvertogen woord op de radio!

Mike
 
Ja er zit wel wat in wat jullie zeggen, Tanja en Mike. Het is te triest voor woorden.
Ik denk dat ik in een soort machteloze ontkenning zit. Het is toch ongelofelijk dat het gros van de bevolking achter zulke schertsfiguren staat?!

 
Goed we dwalen af .
Moeders moet zich eerst maar eens wat gaan inlezen en aan haar lange tenen kun je al opmaken dat haar eigen voeding ook niet je van het is .
Ga eerst eens aan jezelf werken qua voeding dan gaan je hersenen vanzelf de juiste kant op .
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan