Nou kijk Edwin, als je de lat zo hoog gaat leggen komt er op een gegeven moment geen 1 boer door de keuring in heel Nederland en dat probeer ik met mijn commentaar hier dus af en toe duidelijk te maken. En ik denk dat je daar best wel een grote groep (oke % klein, maar absoluut een tientallen, misschien ook wel honderden) flink te kort mee doet.
Want lopen ze altijd buiten, dan hebben ze weer geen horens, hebben ze weer horens, dan loopt het kalf er niet lang genoeg bij, loopt het kalf er lang bij, dan er misschien weer soja in de brok of brok lijkt hier sowieso al een vies woord, maar dan zijn ze niet 100% antibioticumvrij, ..............
Je moet jouw persoonlijke mening niet op het dier projecten Jp. Ik heb koeien eens heel mooi kinderen des velds horen noemen, maar binnen zitten vinden ze echt niet erg hoor. Zeker in een goed gebouwde moderne stal (oude stallen kunnen ook een oke keurmerk halen). Het management van de boer is ook zeer belangrijk voor hun welbevinden.
Jouw vergelijking met een dikke amerikaan gaat zeker op. Ook voor een koe geldt waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, maar de Jp- en Edwinkoeien willen misschien wel jaarrond buitenlopen. :mrgreen: