Hoi Food en Mood
Met zo'n hoge hartslag adem je veel te snel. Tel je ademhalingen per minuut, als die meer dat 16 keer per minuut is, staat dat gelijk aan iemand die 18 km. per uur tegen de wind in fietst.
Geen enkel lichaam kan dit dag en nacht uit volhouden. Als je in rust '18 km per uur fietst' komt er moment dat je lichaam protesteert. Dat lijkt mij logisch.
Als je een hoge hartslag hebt, is je lichaam in staat van opperste paraatheid en dit betekent.... veel adrenaline.
Door de snelle ademhaling gebruik je niet de zuinige vetverbranding en door de snelle afvoer van koolzuur vernauwen je vaten zich.
Deze vaatvernauwing is een poging van je hart om razendsnel bloed in je lijf te pompen, want jij bent al urenlang '18 km per uur aan het fietsen'
Dit is echt een slimme zet van je hart, maar jij wordt hierdoor angstig, benauwd en je krijgt hartkloppingen.
Zolang jij niet langzamer uitademt, moet je hart veel te hard werken. Blijf je een snelle ademhaling houden dan blijft het een vicieuze cirkel.
Het mooiste is een polsslag van 60 in rust fase. Fysieke inspanningen gaat je hartslag altijd wel omhoog maar het is de kunst om met je ademhaling snel in de rust fase te komen om zo je lichaam de tijd te geven om zich te herstellen.
Ik eet ook al maanden kokosolie, doe er alles mee maar ik heb nooit last gehad van hartkloppingen.