kraantjeswater drinkbaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Die plastic flessen bij bronwater vind ik echt dubieus, al drink ik dit wel als er niks anders voorhanden is. Ik ben toch benieuwd welk water Mike nu drinkt :-D

San

Lid

@afra: waar heb je dat filter laten testen? Ik gebruik hier ook de Britta, jammer dat het dus eigenlijk niet werkt

@Jordy: volgens mij is een Berkey wel heel goed, filtert alles uit het water

He San ja ben sowieso te spreken over het feit dat er 0.0 kalk meer in de theekoker zit en ik drink er ook regelmatig uit.

Het verwijdert fluor,chloor,virussen en nog veel meer andere dingen, was overigens wel een kostig ding.

Vraag mij alleen af hoe ver we hierin moeten gaan?

Dadelijk heeft ons lichaam niks meer te doen ;) als jullie me snappen je immuunsysteem wordt niet lui op deze manier?

Net als het feit dat je elke keer je handen was met anti bacterie soap, alles schoon houden werkt vaak averechts.

Al heb ik liever geen fluor,chloor en medicijnenresten in mijn lichaam uiteraard :)

Even een vraagje ik wil voor de douchekop [zonder vitamine c filter] 1 die chloor en andere dingen verwijdert iemand die een goede betaalbare douchefilterkop kent?

In combinatie met zo 'n wervelaar nog beter?

Je hebt zo'n werverlaar voor op de kraan een kopje en 1 voor een douche, alleen die hangt tegen de muur aan ofzo zie ik op dit plaatje [snap ik niet echt]

Zie link:

http://www.waverecycler.com/uwwater..._id=32&option=com_virtuemart&Itemid=1

Zal vanmiddag wel een foto maken hoe mijn douche[slang en douchekop] eruitzien, misschien dat ik het even naar iemand kan mailen hoe ik het bij mij dan de wervelaar in de douche bevestig? graag!

@SK: die pakken zijn vanbinnen gecoat met een plastic laag. Het laatste dat ik over Bar le duc heb gelezen is dat het gewoon Utrecht's kraanwater is. Weet niet of het klopt.

@Jordy: Antibacteriele zeep is idd geen goed idee. Maar ik denk dat wij al zoveel gifstoffen binnenkrijgen vanuit het milieu en voeding dat het wel goed is om zo min mogelijk rommel uit het water te drinken.

Quote:
Het laatste dat ik over Bar le duc heb gelezen is dat het gewoon Utrecht's kraanwater is. Weet niet of het klopt.

Nee dat klopt niet. Bar le duc wordt in de buurt van baarle hertog uit de grond gepompt. Er vlak bij in de buurt staat het pompstation voor drinkwater. In Breda en omgeving maar ook in zeeland (in iedergeval Walcheren) komt er dus gewoon Bar le duc uit de kraan. Ik lees het meer zo dat dit aangeeft dat het gewoon goede kwaliteit kraanwater is. Bij bar le duc gaan ze het echt niet meer zuiveren dan voor drinkwater nodig is.

En het kraanwater in Brussel is voor 25% spa dat wordt ook vlak naast elkaar uit de grondgehaald uit dezelfde laag.

Ik heb me nog niet echt verdiept in waterzuiveren ik wil wel een keer kijken naar een wervelaar maar bronwater uit flessen vind ik echt grote onzin.

Al heb ik wel gehoord dat het water hier bij mij (dat wordt in de veluwe omhoog gepompt) echt veel lekkerder smaakt dan het kraanwater in Rotterdam.

Ik denk zelf dat een dikke laag zand genoeg er uit filtert. In Amsterdam hebben ze namelijk een waterfiltersysteem in de duinen. Hiervoor gebruiken ze rivierwater wat al verschillende zuiveringen heeft gehad. Als het metalen en andere verontreinigingen eruit kan halen dan kan het toch ook medicijnresten er uit filtreren? Ik heb iniedergeval gehoord dat het water in Amsterdam wel goed smaakt.

Ik ben erg bezig met water. Heb door alle jaren heen wel het een en ander daarin verandert...ben begonnen met een apparaat wat het water zuivert dmv omgekeerde osmose. Maar later las ik dat er niet veel "levendigs" over blijft van dat water. Daarmee gestopt. Nu een apparaat staan wat het water basisch maakt maar ook zuivert van chloor, medicijnen, pesticiden en zware metalen. Ik was erg enthousiast mn door het boekje van Sang Whang; de weg terug naar de jeugd. Het zuur/base verhaal dus. Nu ik dit allemaal lees weet ik eigenlijk opnieuw niet of ik hier wel goed aan doe en weet ook nog steeds niet hoe jij, Mike je water drinkt. Ik heb inmiddels wel de vit C douchekop. Ik wil het simpel houden want ga niet weer opnieuw een duur apparaat kopen maar het moet wel voldoen! Wie weet raad? Caroline

https://www.fatsforum.nl/topic/basisch-water

Mike drinkt water uit een beek, voor zover ik weet

Quote:
David Wolfe zei dat je overal wel ergens een bron kunt vinden van wild water en vond er zelfs een in Parijs! Ikzelf drink water uit Beek, dat zelfs genoemd is naar de wilde beek die daar spontaan uit de grond komt.

Tanja, ik drink dat basisch water ook niet meer juist vanwege die link die jij net stuurde :-)

Ik denk niet dat Mike gaat vertellen wat voor water hij drinkt om claims te voorkomen. Hij schreef ook een keer dat vlak bij hem uit de grond kan en dat hij het er zelf ging halen. Het lijkt me nogal een gedoe, maar je moet ook zeker weten dat het water heel erg schoon is en dat er geen ziekteverwekkers in zitten.

Een waterfilter ben ik wel geïnteresseerd in maar wat voor een weet ik ook niet. Ik weet wel zeker dat water uit een fles of pak voor mensen waar grondwater uit de kraan komt complete onzin is. Het fleswater wordt ernaast opgepompt. En het zijn grote commerciële bedrijven en de meeste mensen die dat kopen die kijken niet verder hoe het allemaal gezuiverd is en wat er nog wel in zit. En het zit inderdaad hoe dan ook een tijd in plastic.

1. Janse

Lid

Ik blijf een ozonapparaat toch geweldig vinden voor op de kraan/douche. http://www.meditecheurope.nl/ozone-water-generator-aqutos.php

http://www.meditecheurope.nl/ozon-water-generator-aw2000f.php

Ik ben bijna klaar met de verbouwing en dan ga ik mijn nieuwe huisje in. Als er nog een beetje geld over is dan komt er een ozonapparaat in de keuken en in de douche. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor in de keuken ga ik ook voor de aw200f, deze is nog een stuk krachtiger dan de aqutos. Bij ons thuis gebruiken we nu de aqutos al een hele tijd met veel plezier. Iedereen die het apparaat aan de kraan ziet hangen is verbaasd hoe zacht de handen aanvoelen na het gebruik van ozonwater.

Een vriend van mij had de aw2000f in de douche en zegt niet of nauwelijks meer shampoo of zeep meer nodig te hebben.

Lijkt me ook echt heerlijk, begin je de dag met een zuurstofboost.

Hallo ik twijfel de ozon generator aw2000f te kopen, maar misschien dat Jansen mij nog kan overtuigen als die dit topic nog volgt dan ;)

Gezien ik een vaag gebrekkig en ongeinteresseerd antwoordt van diegene krijg die deze ozon generator/filter verkoopt uit de link van Jansen.

Ik wil deze graag in de woonkamer installeren op de keukenkraan, alleen hoe installeer je deze? [Ben A-technisch] onder in het kastje? liefst wel vanwege het zicht.

Zou ik eventueel prive een foto naar je mail kunnen sturen Jansen? van mijn keukenkraan en keukenkast eronder om te zien hoe deze aan te sluiten?

En kan je bij deze ook warm water gebruiken zonder een schakel te drukken voor warm water?

Jordy,

NIET de 2000f kopen. Echt een waardeloos apparaat.

Ik had het apparaat overgekookt van een vriend en door een loodgieter laten installeren. Nou ging het lampje van de ozon niet branden en ik rook of voelde ook geen ozon. Ik gemaild met die mensen en het ozonapparaat opgestuurd deze bleek inderdaad stuk te zijn. Ze hebben me toen heel netje een nieuwe opgestuurd. Deze weer geïnstalleerd en nu ging het lampje wel branden, maar nog steeds merkte ik er niks van, geen ozongeur, geen zachte huid etc.

Ik dacht dus dat het dan zou liggen aan te weinig waterdruk, dus ook een extra adapter aangeschaft. Ook hierna niks speciaals gemerkt van de ozon. Het heeft me dus veel tijd en geld gekost en helemaal niks opgeleverd. Het enige wat ik merkte was dat de waterstraal een stuk zachter was.

Ik zou je dus willen aanraden om de aquatos aan te schaffen. Dit werkt tenmindste wel heel erg goed, super simpel te installeren en ook nog goedkoper dan de 2000f.

Ik heb eindelijk mijn elektrische ontkalker....

Quote:
1. een elektronisch ontkalkingsapparaat (magneetveldgenerator) op de hoofdleiding plaatsen

bv. van Conrad

Hierbij wordt het in het water aanwezige kalk neergeslagen op het andere vuil in het water, waardoor de kalk niet meer neerslaat in de waterketel en wasmachine.

Als belangrijk nevenverschijnsel wordt de in het water aanwezige informatie van bv radioactiviteit, carbendaziem, elektrosmog, etc vernietigd.

Nu nog sparen voor de vitalisator! :mrgreen:

@ Janse bedankt voor de snelle respons.

Wel balen dan van die Ozon 2000f ook vanwege de optie warm water toch?

De aquatos merk je wel echt ozon?

En is alleen te doen met koud water en als je warm water wilt gebruiken klik je het groene schakelaartje om?

Heb nog tot eind maand bedenktijd voor aanschaf, althans dan wil ik iets aanschaffen.

Verwijdert de aquatos naast bacterieen wat voor mij veel belangrijker is,chloor,fluor,zware metalen en medicijnresten Janse?

Wist trouwens niet dat je specifiek een ozongeur moest ruiken, zal erop letten dan.

Denk alleen niet dat ik via de aangegeven webshop koop vond ze nogal zacht uitgedrukt vaag overkomen[Misschien druk ofzo, maar dan nog]

Heb een paar andere webshops gevonden met dezelfde prijs gelukkig.

Je kunt bij allebei koud tot lauw-warm water gebruiken. (Ik geloof zelfs tot max 40 graden, maar weet ik niet zeker). De aquatos werkt perfect, zeer duidelijke ozongeur en smaak (lekker water ook).

Bij de aquatos kun je een schakelaartje omzetten en dus heel simpel overschakel als je warm/heet water nodig hebt.

Voor hoever je van alle rommel in het water af bent weet ik niet, maar er bestaat bijna geen krachtigere reiniger dan ozon. Ozon is erg negatief geladen. Chloor, fluor, medicijnresten etc zijn positief geladen en worden door ozon geneutraliseerd.

Ok ja naast de big berkey filter die je dus moet vullen elke keer [nadeel] ben ik er wel erg over te spreken vooral ook de zachte smaak en vrijwel geen kalk.

Ozon lijkt mij voor de kraan dan idd een geschikte optie, alleen ziet het er niet mooi uit zo op de kraan ;), maarja als dat het enige nadeel is.

Als je per ongeluk wel heet water gebruikt wat gebeurt er dan? kapot op termijn?

Op gevoel kan je niet 1 2 3 weten hoe warm het water momenteel is lijkt mij, dus dan is het alleen voor koud water dan.

Vergeleken met andere filters die je soms 1x per jaar de filter moet vervangen hoef je deze alleen af en toe schoon te maken van binnen?

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn eigenlijk 1 malig aanschaf en verder geen kosten....

Voor water in de pan of andere dingen moet ik elke keer los uit de Berkey tappen, dus dit zou voor in de keuken wel ideaal zijn en hou ik de Berkey voor water drinken vooral ;)

Heb je nog andere filters of gebruik je alleen ozon?

Bij ons is er regelmatig heet water door gegaan en hij doet het nog steeds prima na een paar jaar. Deze hoef je inderdaad alleen maar af en toe schoon te maken van binnen.

Op dit moment gebruik ik helemaal geen filter of ozon. Toen ik het ding aanschafte een paar jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders. Inmiddels woon ik samen met mijn vriendin, maar het apparaat is nog steeds bij moeders thuis.

Het enige nadeel is inderdaad dat het erg lelijk is op de kraan. Verder echt een aanrader.

Ik las in een ander topic dat mike wild water drinkt uit spontaan zelfontspringende beekjes in het bos. Nu zag ik hier bij ons rond assen in de drentse A van die snelstromende beekjes echt prachtige stukjes natuur, dat zelfs al begint vlak naast de bewoonde wereld het terrein van ggz aldaar. Dan lijkt het net of ik me waan in een heus wild natuurgebied in het buitenland met die beekjes zo mooi.

Maar nu mijn vraag: is dit water veilig drinkbaar? bij assen dan, En waar haal jij dit water Mike?

Ik ga je niet vertellen waar ik dit vandaan haal, want voor je het weet zit heel Nederland daar en wordt het een soort bedevaartsoord. Of het water bij jou drinkbaar is, weet ik niet, je zou altijd enkele druppels H2O2 voor de zekerheid kunnen toevoegen om het water te zuiveren.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan