Laag testosteron

Mijn erectie is opzich prima. Heb er elke ochtend wel 1. Het was ook als grapje bedoeld.
Ik denk dat ik geen diabeet heb aangezien m'n bloedsuiker laag is.

Ik neem aan dat deze waarden niet genoeg zijn voor een nieuwe test die wordt vergoed? Aangezien artsen alles "normaal" vinden.

En wat is BG?

M'n honger is wel goed. Ik krijg vaak pas 's middags rond 2 uur honger maar dat is ook omdat ik mezelf dat heb aangeleerd. Ik heb wel af en toe het idee dat ik minder energie heb dan mn leeftijdsgenoten.
 
Bloedglucose.
Ik weet dat je dat als grapje bedoelde maar het was gelijk voor mij een 'insteek'naar de rest van de vragen.
Een laaf T gehalt op jouw leeftijd is niet normaal omdat nu alles eigenlijk meer aan de bovenkant van de waarde zou moeten zitten.
Ik zou door blijven zeuren en desnoods zelf een test laten uitvoeren via een andere weg. Kost je wel geld.
ad
 
Over Eckhart Tolle schreef ik in 2013:



Misschien goed dat ik nu ook eens uitleg wat ik tegen die Eckhart Tolle heb met zijn ‘kracht van het nu’. Als je mijn vorige post goed hebt gelezen, weet je nu dat natuurvolkeren zichzelf niet los zagen van hun voorouders en de door hun overgeleverde wijze tradities. M.a.w. ze zagen zichzelf niet los van hun VERLEDEN! Hoezo de kracht van het nu? Tolle en zijn pseudo-spirituele gezwets zijn 1 grote afleiding van waar het werkelijk om draait. Als je je voortdurend in een constant veranderend nu bevindt, hoef je nooit ergens verantwoordelijkheid voor te nemen en daarmee is het dus verkapt nihilisme!



Ik vind Eckhart Tolle dodelijk saai en heb werkelijk niets met zijn boodschap, laat staan zijn vegetarisme. Ik heb ook nooit begrepen hoe zijn boeken bestsellers hebben kunnen worden. Wat mij betreft is het New Age-zweverij en ik houd liever beide benen stevig op de grond:

https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond




Niet voor niets hadden natuurvolkeren overgangsrituelen die jongens en meisjes voorbereidden op het man of vrouw zijn en daarmee vader of moeder. Het is dan juist van het allergrootste belang dat je een besef hebt van waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat. Maar Eckhart Tolle houdt ons het liefst in de wereld van een kind i.p.v. een volwassene. Allemaal vluchten in een volgend nu, omdat je het vorige nu niet aankon!

Mike



 
Voor mij was zijn boek een echte eyeopener, en dan niet alles wat hij verteld heeft, maar vooral het gedeelte dat het niet goed is om continue maar bezig te zijn met het verleden en/of de toekomst (het voeden van je ego) Ik zat vroeger nooit in het NU. Niet alleen resulteerde dit bij mij in (onbewuste)stress, maar ik was ook veel afwezig waardoor ik veel ook niet opmerkte. Sinds ik meer in het NU heb ik veel minder stress en valt mij veel meer kleine dingen van het leven op, zoals bijvoorbeeld de natuur.

En natuurlijk moet het besef waar je vandaan komt en waar je naartoe wilt blijven. Dat is niet zo dat dat geëlimineerd moet worden.
 
Niet geheel ontoevallig wordt Eckhart Tolle genoemd in een topic over laag testosteron. Als je nu ergens laag testosteron van krijgt...

Mike
 
Nee hoor, in het NU blijven en je niet zorgen maken over de toekomst en/of het verleden zorgt voor minder stress, en dus ook voor geen vermindering van je testosteron.
 
Er is geen tijd, dus zeker geen nu. Tijd is een gedachte, dat is er dan weer wel.
Ik heb ET ook bestudeerd en kreeg sterk de indruk dat hij (met veel humor) nog angstig op zoek is naar iets wat maar niet te vinden is. Zie hoe die kop op de romp staat..... Inmiddels loopt de business uitstekend; filmpjes op Youtube zijn weggehaald wegens auteursrechten, het is me wel duidelijk.

Mike: bedoel je nou indalen op juist intrekken?
 
Intrekken, sorry. Was toch de testosteron die weer deze verspreking opleverde, kan er niets aan doen!

Mike
 
Zinktekorten en een te lage verzadigde vetteninname werken naast stress ook testosterontekorten in de hand. Het remmen van het aromatase-enzym helpt ook testosterontekort verkleinen.
 
Zorgen dat testosteron niet omgezet wordt naar oestrogeen:

Aromataseremmers:

Aromataseremmers zijn stoffen die ervoor zorgen dat testosteron niet wordt omgezet in oestrogeen. Bij een overmaat aan oestrogeen ten opzichte van andere ormonen spreken we van oestrogeendominantie. Een groot deel van de hormonale klachten, ziekten en kankers heeft hiermee te maken.

Oorzaken van een verhoogde aromataseactiviteit -waardoor te veel oestrogeenaanmaak- zijn onder andere: veroudering, zinktekorten, overgewicht, insulineresistentie, buikvet, xeno-oestrogenen, verstoorde leverfunctie, alcohol, en laaggradige ontstekingen. In de andropauze en menopauze wordt er hoe dan ook meer testosteron omgezet in oestrogeen. Dan zijn aromataseremmers dus ook zeer belangrijk.

Bronnen:
Groene thee en zwarte thee
resveratrol in rode wijn en druiven
quercetine in appels, druiven en uien
hesperidine in de schil van citrusvruchten
genisteine in soja
citrusflavonoiden in grapefruit en citrus
apigenine in peterselie, selderij, munt en kamille
oleuropeine in olijfolie
ellaginezuur in o.a. granaatappels, frambozen en aardbeien
zink in oesters, pompoenpitten en zonnebloempitten
fluweelboom l-dopa
brandnetel
lignanen in bijv. lijnzaad
biochinin A in rode klaver
isoliqueritigen in zoethout.

Bij alle ziekten waar oestrogeendominantie een rol speelt, is remming van aromatase dus noodzakelijk. Vandaar dat aromataseremmers in zo veel recepten als ingredienten zijn opgenomen. De meeste aromatase komt voor in vetweefsel, de hersenen en de lever. Rineke Dijkinga, Alles draait om je hormonen, p. 355

Zorgen dat overtollig oestrogeen in het lijf (vanwege alleen al het overschot aan oestrogenen in milieu/water) wordt afgebroken, heb je kruisbloemige groente nodig: denk aan kolen, broccoli, radijs etc.
 
Dat weet ik zo net nog niet. Van alle vruchten die in verband kunnen worden gebracht met kanker lijkt mij dit de minst waarschijnlijke kandidaat.

Mike
 
Ja tegenstrijdig het gaat ook angiogenese (bloedvatvorming waardoor tumor kunnen ontwikkelen) tegen. Dus ook weer anti-kanker.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan