Lang haar

Ik lees nu pas je berichtjes Vivanne. Thanks! Ik ga me er eens aan wagen, wellicht wordt de "struik" dan minder droog. Welk merk arganolie heb je? Fohnen doe ik inderdaad altijd al zo koud mogelijk. Ik laat soms highlights zetten, ook niet goed voor het haar. Maar toen ik mijn eigen kleur had voelde ik me erg kleurloos, en was het haar alsnog droog, dus veel verschil maakt het niet. De plukjes komen niet op de hoofdhuid, dus neem er niet heel veel van op.

 
Zelf gebruik ik hier Arganic van Arganwinkel.nl. Het product is 100 % zuiver en komt uit Marokko. Oorspronkelijk werd het door de Berbers gebruikt.

Wat betreft de highlights kunnen we elkaar een hand geven. Gelukkig heb ik hier een hele goede kapper. Vanaf nu dus geen conditioner meer maar Arganolie :lol:

 
Hier nog een langharige :D

Ik mijd sodium laureth sulfate, parabenen en siliconen (alles wat eindigt op cone) in shampoo en cremespoeling. Op een zijden kussen slapen is ook erg effectief tegen breuk, dan glijdt je haar ipv dat het afbreekt als je rolt in je slaap.

Ik gebruik geen haarlak of gel of serums meer, gewoon kokosolie.

Een goede gewoonte: Borstel je haar zorgvuldig voor het wassen, dan klit het ook zonder cremespoeling al stuk minder. Ik vlecht mijn haar vaak, zeker in de felle zon is dat stukken beter. Sowieso moet je voor mooi haar niet 'te ijdel zijn'. Hoe minder aandacht je er aan besteedt, hoe mooier het wordt. Want bijv loshangend haar breekt veel meer dan een vlecht.

 
Hoi omdatmijn geslachtshormonen een tijd zo laag geweest zijn, heb ik het gevoel dat ik veel haar verloren ben. Zou het aanvullen met progesteroncreme de haargroei ook verbeteren? Heeft iemand daar ervaring mee?

Agaat

 
ik kreeg van de week een sms van iemand waar ik gewerkt had, dat ze nu roomboter gebruikt ipv margarine en dat haar haar weer krult.

Ik had al steeds aangegeven dat ze roomboter moest gaan gebruiken.

 
Paika14

Dat zou ik ook wel graag willen weten.

Altijd al dun fijn haar gehad. Met me zwangerschap kreeg ik veel langer en dikker haar.

Wad zo blij, tot mijn zoontje 5 maanden helaas. Toen begon het ernorm uit te vallen en snel te breken. Het uitvallen heeft zeker 7 maanden geduurd. Nu helaas een zielig hoopje haar over. Haha zou haast weer zwanger willen worden om weer mooi haar te krijgen :-p

 
Hoi pautje,

ik heb net mijn natuurarts gesproken en hij denkt dat oestrogeen met name bij een tekort hiervan kan leiden tot haarvermindering en haarverlies... Ik snap je frustratie. mijn haar is sinds de laatste jaren ( richting de veertig) steeds minder geworden. Arts wil me nog geen bio identieke hormonen geven want dan moet ik meer klachten hebben en nog minder hormonen. Wellicht kan jij bij deze natuurarts ook een keer je hormonen laten testen?

Agaat

 
Inversie schijnt goed te zijn voor snelle haargroei. Men claimt haargroei van 1 inch (2,54cm) per week.

Je kunt dit met een inversietrainer doen, met yoga doeken waar je ondersteboven in gaat hangen, met inversion boots aan een optrekstang, of door je hoofd tussen je benen omlaag te houden / je hoofd over de bedrand naar beneden te houden.

Ongeveer 5 - 15 min per dag, sommigen masseren ondertussen hun schedel. Zonder dit masseren zal het waarschijnlijk ook wel werken.

Ik kan weinig kwalitatieve artikelen hierover vinden, voornamelijk 'beauty blogs', bijv.:

[URL]http://www.instructables.com/id/How-to-grow-your-hair-1-inch-or-more-in-a-week-wit/[/URL]

En vele filmpjes op youtube:

[URL]https://www.youtube.com/results?search_query=inversion+hair[/URL]

 
Paikie14

Heb je een link van die arts?

Ben inderdaad wel benieuwd naar mijn hormoon huishouding. Ook van wegen een onregelmatige cyclus.

 
Hoi Paika,

Mijn haar was altijd heel dun, maar volgens de kapper wordt het steeds dikker en ik merk het zelf ook.

Dat komt omdat doordat ik buteyko doe er zuurstof in de haarvaatjes komt.

Als ik jou was zou ik de buteyko weer oppakken!

 
Hoi Mayk

wauw dat is wel een mooi effect van buteyko...dat wist ik niet bedankt ik ga er zeker weer over nadenken!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan