Lang litteken, 3mnd oud hoe behandelen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het is me inmiddels duidelijk dat h202 een goede werking heeft op donkere littekens. Ik heb echter ook een litteken waarbij het pigment is beschadigd, een wit litteken.

Weet iemand daar iets voor?

Want hier lijkt de h2o2 niet te werken.

 
Ik smeer zelf mijn sectio-litteken in met een bepaalde crème, lijkt goed te werken. H202 deed bij mij weinig, evenals magnesiumolie. Het gaat om onderstaande link:

http://winkel.groenevrouw.nl/verzorging/huisapotheek/heel-litteken-en-herstelbalsem-1427.html#.Ut5L6qV59eU

 
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb gelezen dat wonderolie (castoroil) er op smeren helpt.

 
Hoi heb even een vraagje over een litteken die ik na de bevalling heb over gehouden aan een knip. Het viel me op dat het hechtdraad al heel moeilijk oploste. Na 10 weken vonden ze nog wat stukjes hechtdraad. Nu ander half jaar verder nog steeds last van het litteken. Het is ook vrij dik en er zijn soms momenten dat het helemaal opzwelt, het is dan ook echt pijnlijk. Na 3x bij de huisarts eindelijk naar het ziekenhuis om er wat aan te laten doen. Stukje weg snijden, kijken of het draad weg is en weer opnieuw hechten. Toch heb ik me twijfels om te gaan. Het lijk mij dat er dubbel litteken weefsel zal ontstaan wat ook weer niet fijn is. Wat zouden jullie doen? Toch nog gaan smeren met iets of toch even checken voor de zekerheid dat er echt geen hechtdraad meer te vinden is.

 
Hoi,

Ik ben uitgeschoten met een aardappelmesje op een pompoen in mijn duim. De hechtingen zijn er morgen een maand uit maar een van de gaatjes is nog niet dicht. Ik heb er 3% foodgrade H2O2, smeerwortelolie en calendulazalf op gesmeerd en het is allemaal mooi geheeld behalve dat ene gaatje dus. Het gaatje is dik en gevoelig, ik heb er al een tijdje alleen H2O2 op gedaan en de smeerwortelolie en calendula achterwege gelaten omdat ik de indruk kreeg dat deze het meer open hielden. Bij de andere gaatjes zat er ook wat smeerwortelolie op, dit bleef altijd meer op het litteken en de gaatjes zitten ik heb dat er altijd zo nu en dan afgeveegd.

Maar nu ik krijg zelf de indruk dat er wat smeerwortelolie in het gaatje is komen te zitten en dat dat er niet uit wil, die kleur heeft het tenminste. Het ziet er uit als een dun donker kort stukje dat er in zit zoals een splinter er ook uit kan zien. Het gaatje is wel kleiner geworden met alleen H2O2 maar ook dikker en gevoeliger. De rest van het litteken werd ook gevoeliger daarom ben ik nu weer begonnen met de calendulazalf. Het is nu al wel weer iets minder dik. Weet er iemand hier nog iets wat ik kan doen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan