Leverreiniging en flauwvallen

Alexandra

Ik geloof niet dat je inhoudelijk leest maar je stoort aan enkele woorden van mij.

Ik eet normaal niet vet en suikervrij, dat mag niemand.

Als je even terug leest en uitgaat van het gegeven dat ik daar een beschrijving geef van hoe ik in mijn situatie een leverreiniging doe zonder in de problemen te komen dan vervalt misschien de storing.

Iedereen, ongeacht of je nu wel of geen bijnier uitputting hebt, kan niet zonder vetten.

Verzadigde en onverzadigde heb je nodig.

Mijn normale voeding bestaat uit vetten (dierlijk), eiwitten en koolhydraten.

In die volgorde en afgestemd op elkaar in de verhouding 3-2-1 bij elke maaltijd.

Voor mensen die aan een bijnieruitputting lijden is het aan te raden in die verhouding een maaltijd samen te stellen en aan te vullen met supplementen omdat het terug komen uit die uitputting veel voeding kost en onze voeding niet meer dat in zich heeft wat nodig is.

 
Tanja

Dat klopt.

Ik kan dan ook niet op elk gewenst moment een leverreiniging doen.

Pas als ik fysiek in staat ben (of mezelf acht in staat te zijn) doe ik een kuur.

Ik ben voorzichtig en weet welke gevolgen 2 weken vet en suikervrije voeding heeft.

De eerste weken volg ik dan ook een programma dat mijn lichaam laat overlopen met vit. en mineralen die voor een betere balans zorgen tijdens die 2 laatste weken.

In die laatste 2 weken gebruik ik uitsluitend water met sole om de zouten "extreem" aan te vullen en dit heeft als effect dat je iets aankomt, vocht vasthoudt, wat je weer nodig hebt om je darm op een natuurlijke manier te legen voor de reiniging.

Zodra mijn gewicht meer dan 1,5 kilo gedaald is tijdens die 2 weken dan stop ik direct de poging tot leverreiniging omdat mijn algehele gezondheid voor gaat.

Alexandra

Sorrie ik zag je vraag te laat.

Zachte vitamine C is de variant die niet zuur is en dus geen aanslag op je maagzuur is.

Deze zijn er onder bv. de namen: Esther C en Gentle C.

 
Quote:
Tanja

Vet en suikervrij eten houdt niet in dat je alleen eiwitten krijgt.

Er is een groot aanbod goede voedzame voeding zonder vetten en suikers al moet je dan wel zelf bereidt zijn het klaar te maken



Amarinde,

Ik denk dat het misverstand is gekomen doordat technisch gesproken koolhydraten ook suikers zijn en omdat alle voeding uit de drie macro nutrienten bestaat te weten vet koolhydraten en eiwitten is het wel zo dat als je vet en suikervrij eet je per definitie alleen eiwit eet.

Maar jij bedoelde geen vet en geen geraffineerde suikers maar wel koolhydraten (suikers) uit groenten en peulvruchten e.d.

 
Vandaar ook mijn vraag:

Quote:
Amarinde, wat bedoel je verder met suikervrij,


Als reactie op:
Quote:
lichte producten zonder vet en suikers in welke vorm dan ook


Maar misschien heeft ze dat niet gelezen. En ik weet nog altijd niet echt wat ze eet, maar dat hoeft ze niet te vertellen als ze niet wil.

 
Pike en Tanja

Sorrie voor het misverstand maar ik ging ervan uit dat dit een algemeen bekend gegeven is.

Voor de duidelijkheid:

Ik neem dan geen producten meer die voorbewerkt zijn, verpakt of door een ander zijn klaargemaakt.

Ik voeg dan nergens vet of suikers aan toe.

Dat wat er in de verse producten zit zit erin en krijg je binnen.

Om een opsomming te geven van wat ik wel eet?

Dat is lastig omdat ik een zeer onregelmatig eetpatroon heb door meerdere oorzaken.

Een constante (chronische) gastritis met een oplopende intolerantie voor alles waar histamine inzit en een functioneel B12 tekort gooit vaak roet in het eten.

Wat ik wel eet is alles wat vers is en waar weinig tot geen histamine inzit.

Voor voeding die nodig is maar waar histamine inzit gebruik ik een half uur voor de maaltijd 2,5 gram vit. C opgelost in water, dit voorkomt heftige uitbraken als in overgeven.

Alles wat mijn lichaam niet verdraagt komt er binnen een kwartier weer uit.

 
Waar voor mij de storing in zit is dat ik concreet vraag wat je eet en ik een voor mij onduidelijk antwoordt krijg. Je gooit wel met woorden, maar geen enkel voedingsmiddel is voorbij gekomen.

Ik vraag welke voedingsmiddelen je in je normale patroon eet en wat je eet in de 2 vet-en suikervrije weken.

Je beschrijft een oplopende histamine, beetekend dat je voor steeds meer middelen allergisch wordt? Heb je enig idee wat de oorzaak is van het niet kunnen verdragen van voeding?

Heb je ook lever en of galklachten of doe je reinigingen voor de verbetering van de algehele gezondheid?

 
Alexandra

Dan is die storing opgelost want in mijn vorige bijdrage geef ik aan wat ik wel kan eten.

Alleen verse producten en daarbij is bepalend wat mijn lichaam op dat moment wel of niet kan hebben.

Ja een oplopend histamine probleem betekent inderdaad dat je steeds meer overgevoelige reacties krijgt op steeds meer voedingsmiddelen.

Histamine problemen zien we erg veel in de vorm van hooikoorts, zonder reden niezen, droge mond en keel, luchtweg problemen, huidproblemen als in galbulten - exceem - rode en/of warme klamme huid die plots optreed, hitte en koude aanvallen waarbij de lichaamstemperatuur 2 tot 5 graden kan schommelen enz.

Histamine hebben we nodig en ons lichaam kan dat zelf ook aanmaken.

Het is een erg belangrjke stof vooral voor onze hersenfuncties.

Maar ook voor ons afweersysteem en maag darm functies.

Alle alergische reacties van ons lichaam, voeding, houden verband met het histamine gehalte in min of meerdere mate.

Bij een bijnieruitputting, die variant waarbij je sterk afvalt, is de bijnnier te zwak om de schildklier bij te houden en is histamine tolerantie verstoord omdat de bijnier onvoldoende of geheel geen enzym aanmaakt om het histamine gehalte te regelen en een teveel af te breken.

Gastritis kan dan ook een symptoom van een ernstige bijnieruitputting zijn, in mijn geval is dit aangetoond.

Echter de reguliere zorg ziet dit andersom.

Men ontkent een bijnieruitputting en ziet een gastritis als oorzaak waardoor de aandoening jaren aanwezig kan zijn en zich in vele kwalen gaat laten zien en de patiënt steeds verder verzwakt.

De leverreinniging doe ik preventief, galstenen of beter gezegd leverstenen komen bij ons in de familie frequent voor en die ellende wil ik voorkomen.

 
Quote:
Sorrie voor het misverstand maar ik ging ervan uit dat dit een algemeen bekend gegeven is.


Een algemeen gegeven ergens anders dan, op dit forum proberen we koolhydraten (suikers) te beperken, daarbij wordt er nauwelijks onderscheid gemaakt waar die van afkomstig zijn. Geraffineerde suikers worden al helemaal niet voorgestaan, nooit. Dus als jij zegt dat je suikers in alle vormen vermijd is het niet zo vreemd dat ik daar vragen bij stel.

Misschien wil je je niet verder verdiepen in Weston Price en alleen iets over leverreinigingen kwijt.

Ik vraag me nog wel af of je een linkje hebt/leestip naar informatie over dat bitterzout leverstenen zacht maakt, want in het boek van Moritz staat toch echt dat die door de malinezuur komt en het bitterzout is dat galwegen open zet en de ontlasting uiteraard veroorzaakt.

 
Op de 1 of andere manier komt er zelden iemand die de methode van Clark gebruikt hier op het forum. In mijn ogen ook zeer zeker te veel gedoe. Ik heb er de discipline niet voor.

Waar wij hier voor staan is ten alle tijden verse producten, lokaal verkregen (uitzonderingen daargelaten) en nooit kant en klaar of uit een pakje. Dus niet alleen twee weken voorafgaande aan een reiniging.

Ik wil je aanraden je te verdiepen in de voedingswijze zoals wij die hier met het grootste gedeelte van de leden beleven. Als ik je verhaal zo lees, het had het mijne kunnen zijn. Maar ik heb op dit moment alleen wat last van ontstekingen in mijn gezicht (na 1,5 jaar komt het spontaan weer opzetten.....) en verder kan en mag ik alles wat goed is volgens weston price lekker opeten. Wat betekend dat ik meermaaldaags met smaak eet en drink!

 
Het misverstand is nog steeds niet opgehelderd. De info over wat je eet blijft nog steeds te vaag. Tenzij je echt concreet gaat worden kan ik hier allemaal niet zo veel mee.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan