Levetraan icm boterolie - welke smaak voor kind

Quote:
Hier dwingen wij niet met eten, nooit gedaan en zullen we ook nooit doen.



Dit had ik me ook voorgenomen. Mijn zoontje van 4 wil het liefste vooral koolhydraten eten en geen supplementen nemen. Gelukkig drinkt hij wel melk en sole, maar dat is bijna ook het enige positieve. Dus ik ben zelf wel erg in dubio over het dwingen van het eten. Ik wil niet goed eten tot een strijd maken, omdat hij graag tegendraads/ een dramamaker is. Maar ik wil ook graag zsm mijn fouten van eerder herstellen en zorgen dat hij o.a. breder wordt. Daar heeft hij levenslang profijt van.

:(

 
Naief : ja, snap ik.

Mijn oudste was een zeer beperkt en selectief eter. (oa. door extreme reflux volgens mij en de onmenselijke pijnen die hij geleden heeft)

Vanaf zijn 6, en helemaal vanaf zijn 8 is hij helemaal omgeslagen en is nu echt een lekkerbek met een enorm open visie voor gezond voedsel.

Dus het komt goed :)

(dwingen werkt volgens mij alleen maar averechts....)

 
Maar juist het voedsel dat je tot je 8e eet is van extreem belang voor de fysieke en mentale ontwikkeling voor de rest van je leven! Wist je dat de hersenen krimpen a.g.v. de overmatige consumptie van koolhydraten?

Mike

 
Dank je Mike :( voor deze opbeurende woorden.

Daarom ben ik dus zo in dubio. Een lepel slagroom is al een klein drama, laat staan de levertraan met zijn vele kokhalzen. Het is dus echt niet leuk! Ben ik bezig om goede soep te maken, wil hij echt niet. 's morgens voor ik wakker ben zit hij aan de kale boterhammen, want dat is zo lekker. Gelukkig is het zuurdesem, maar het geeft het denk ik al wel een beetje aan.

Ik heb vroeger ook jaren lang met tegenzin moeten eten, oa rauwe melk, daar heb ik dus een flink ingewortelde afkeer van. Zo moet het dus niet.

Ik ben bang dat ik hem moet gaan dwingen, maar jee, hij is wel een dramamaker hoor. Dat gaat de sfeer niet verbeteren. Het liefste zou ik het op jouw manier doen annelies73.

Pffff

 
Hebben we hier niet te maken met een kh-verslaafde? Hij is dan nog wel klein, maar doet blijkbaar alles voor zijn koolhydraten! En is hij een dramamaker door de koolhydraten of zijn karakter? Net zoiets dat ik vond dat mijn ochtendhumeur echt bij mij hoorde. Heel bijzonder dat sinds wapf ik geen ochtendhumeur meer heb.

Wat is dwingen? Cold turkey van de koolhydraten af, zorgen voor heel veel goede alternatieven en laat hem maar eens uitzoeken wat hij wil eten. En zoals het bij verslaafden gaat, iedereen moet wel stevig in zijn schoenen staan, want hij zal alles uit de kast trekken om toch aan de kh te mogen gaan.

 
Misschien moet ik toch maar eens een voorstel topic maken. Ik denk inderdaad ook dat hij koolhydraat verslaafd is. Wie niet? (nee, niet iedereen hier zijn hand opsteken)

En dat dramamaken? Ik weet het niet. Ik geef regelmatig me zelf de schuld. Kinderen de schuld geven is niet fair, wij als ouders zullen wel opvoedingsfouten hebben gemaakt. Maar volgens mij niet zoveel om het gedrag volledig te rechtvaardigen. Hij is ook nog maar 4, dus welk gedrag hoort dan ook bij zijn leeftijd? Hij heeft bij de start van zijn leven aan een hoop rotzooi blootgestaan, wat zijn daar de sporen van?

Ik zie wel dat hij goed zijn best wil doen, maar onderwijl is hij ook regelmatig een ongeleid projectiel en zijn broertje en onze hond hebben regelmatig wat te verduren. Ik vind het ook wel eens sneu, want hij doet zo goed zijn best, maar we mopperen wat af. Als dit deels de schuld is van de koolhydraten, dan zijn dat 'fijn' zijn.

 
Als hij koolhydraten niet goed verteert (en dat gebeurt vaker dan je denkt), worden de kh omgezet in ethanol, alcohol dus. En je weet wat voor gedragsproblemen alcholisten vertonen!

Mike

 
Wat kenmerkt een koolhydraatverslaafde? Want zijn de meeste mensen niet koolhydraatverslaafd? Of bedoel je dat er een paar lichaamsprocessen ernstiger verstoord zijn?

Oh, ik zie je post Mike. Ik heb op het forum slechte eiwitvertering langs zien komen en slechte vetvertering, maar blijkbaar heb ik om de slechte koolhydraatvertering heen gelezen.

 
Er staat op westonprice.org een artikel over ontspoorde jeugd en voeding volgens mij. Ik zal eens zoeken.... Staat op het forum hier ook een link naar toe, maar kan hem zo snel niet vinden.

Het kind is niet schuldig, daar heb je helemaal gelijk in. Maar om de koolhydraten de schuld te geven is in mijn ogen de verantwoordelijkheid afschuiven, want wie geeft hem toegang tot koolhydraten? Ik denk dat je heel wat herkenning zult vinden in het blog van Food en Mood. Jij bent wakker op zijn 4-jarige leeftijd, handel er ook naar. Jullie verdienen het allebei!

http://www.westonaprice.org/environmental-toxins/violent-behavior-a-solution-in-plain-sight

 
Hier ook kinderen die koolhydraat verslaafd zijn. Het is ook wel een kwestie van wennen hoor, had ik gisteren nog over met mijn man, dat ze eigenlijk in 1 jaar tijd al behoorlijk goed gewend zijn aan het nieuwe regime. Steeds meer vlees en melk zodat er minder plek overblijft voor koolhydraten. Er zijn dagen dat ze echt helemaal goed meedoen en dagen dat het wat minder gaat, maar steeds meer de goede richting op. Als ze dan een keer een ijsje eten dat ik niet zelf heb gemaakt stuiteren ze ook en zijn lastiger.

Je hebt ze inderdaad eerst vertrouwd gemaakt met verkeerde voeding, nu aan jou om het weer om te draaien. Heb vertrouwen dat het steeds beter zal gaan.

 
Grinn hier net de codd boter neutraal gel binnen en lekker kan ik het iet vinden maar het is weg te krijgen, en ach met 240ml en 2,5 Gr. Per dag zit je op 38 cent per dag dus dat is ook te doen, desnoods met een wasknijper...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan