LGBTQ+



Gaat over een banketbakker die weigerde een taart te bakken voor het bruiloftsfeest van een getrouwd homoseksueel koppel. Die is nu eindelijk in het gelijk gesteld door het Hooggerechtshof. Denk ook aan weigerambtenaren die principieel geen homokoppels in de echt willen verbinden. Maar hier in NL hebben we natuurlijk geen constitutioneel hof.

Mike
 


Gaat over een banketbakker die weigerde een taart te bakken voor het bruiloftsfeest van een getrouwd homoseksueel koppel. Die is nu eindelijk in het gelijk gesteld door het Hooggerechtshof. Denk ook aan weigerambtenaren die principieel geen homokoppels in de echt willen verbinden. Maar hier in NL hebben we natuurlijk geen constitutioneel hof.

Mike

Als ik het mij goed herinner wordt die bakker niet vervolgt, maar wilde het alfabetclubje hem "alleen" maar boycotten. En trouwambtenaren mogen wettelijk een koppel weigeren om geloofsovertuigingen als dat een homostel is. Wij hebben dus geen constitutioneelhof maar je wordt hierom nog niet vervolgt in Nederland.
 
Er was een rechtszaak tegen de bakker aangespannen. Deze won de bakker aanvankelijk, maar de regenboogmaffia speelde dit helemaal op naar het allerhoogste gerechtshof. Nu is de bakker definitief in het gelijk gesteld.

Wat betreft weigerambtenaren, deze worden zo goed als altijd ontslagen in NL en ze hebben geen poot om op te staan omdat we geen constitutioneel.hof hebben, zoals in Amerika.

Mike
 
Ik meen me toch echt te herinneren dat dat van die weigerambtenaren wettelijk geregeld was, ik kan me ook nog herinneren dat een vis verkoper uit Urk dat een keer zei. Maar er worden hier wel verder wetten niet opgevolgd door rechters, dus het zou goed kunnen.

Heeft er al een keer een weigerambtenaren het voor de rechter laten komen?
Als dat niet zo is dan kan er als nog gerechtigheid komen in Nederland, die bakker heeft dus ook uiteindelijk gewonnen, en dan ook nog een rechtszaak als dat kan om alle rechtelijke kosten van die werkgever vergoed te krijgen als dat kan en anders een crowdfund actie.
 
Laatst bewerkt:
Elk verzet wordt in de kiem gesmoord, met dank aan D66:


Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.318
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan