LGBTQ+

"Wat zegt u tegen slachtoffers van de transgender-ideologie?" | Baudet VS Paternotte (D66) APB 2023​

 
Waar zet ik dit het beste neer? Ik zet het maar hier neer. Een ouder artikel. Je valt van je stoel:

Directe aanleiding was de video van een groep shirtloze Trump-supporters die op straat racistische, antisemitische en homofobe leuzen scandeerde terwijl er melk uit literpakken werd gedronken. “Een koud glas puur racisme”, verklaarde een van hen. Koemelk bleek een geliefd symbool te zijn geworden voor white supremacy, de overtuiging dat witte mensen superieur zijn aan anderen en hen moeten overheersen. Naast het delen van de hashtag begonnen aanhangers ook emoji’s van glazen en flessen melk in hun twitterbio’s te plaatsen.

Kijk je nog beter, dan valt de selectie boeken op die de jongeren op het kamp wordt aangereikt. Prominent in beeld verschijnt de titel Voeding en fysieke degeneratie, in 1939gepubliceerd door de Amerikaanse tandarts en controversiële pseudowetenschapper Weston A. Price. Het belangrijkste voedingsadvies van Price: nuttig vooral veel vlees en melk. Het liefst vers uit de koeienuier.

De waarde die aan melk wordt toegekend, als symbool voor witte superioriteit en als noodzakelijke voeding voor een krachtig (wit) lichaam, lijkt duidelijk zijn weerklank te vinden in Nederland.
Tja, dan ben ik toch wel zeer racistisch.

Dorothé
 
En dan te bedenken dat deze mythe afkomstig is van anons op 4chan. Dit stamt uit de tijd dat Trump zich in 2015 kandidaat had gesteld voor het presidentschap. De rebelse anons voelden zich aangetrokken tot Trumps boodschap, niet zozeer vanwege de inhoud maar vooral het effect dat Trumps woorden had op linkse meisjes, die dan REEEEEEEEE!!!!!!!! krijsten. In hun oneindige creativiteit bedachten ze van alles om linkse meisjes te stangen zoals memes, Pepe the Frog, maar ook nepracisme zoals het 👌-teken dat 'white power' zou betekenen en melk als teken van 'white supremacy'. Tot op de dag van vandaag wordt deze ongein serieus genomen en verspreid onder links, vooral de vrouwen, zonder dat ze weten hoe dit tot stand is gekomen. De auteur van dit stuk is echter een man. Alhoewel, man...

download (7).jpeg

Mike
 
Laatst bewerkt:
Uit het artikel:

Tot ongeveer 2015 moesten West-Europese rechtsextremisten weinig hebben van de Amerikanen, nu laten ze zich juist graag door hen inspireren.” Dat zie je terug in het gebruik van opzichtige symboliek, zoals memes van Pepe the frog, maar ook in subtielere uitingen en gedragingen.

🐸 kek.

Mike
 
Waar zet ik dit het beste neer? Ik zet het maar hier neer. Een ouder artikel. Je valt van je stoel:






Tja, dan ben ik toch wel zeer racistisch.

Dorothé
Tis daarom dat ik er soms een rijpe banaan en pindakaas aan toe voeg, zo krijgt het toch een kleurtje. :ROFLMAO:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.166
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan