Ik denk dat het heel belangrijk is te beseffen dat alleen gezond eten, wat Mike ook duidelijk aangeeft, niet genoeg is. Als ik naar mezelf kijk, was ik ook haast obsessief bezig om maar zo gezond mogelijk te eten, alles hier lezen en alleen maar bezig zijn met gezonder worden en van mijn klachten af te komen. Dit lukte echter niet. Nadat ik voor mezelf heb geconcludeerd dat mijn voedingspatroon gewoon goed is en steeds beter wordt, maar dat de meeste klachten toch echt voortkomen uit spanning is er al heel wat van me afgevallen. Als ik zo je bericht lees, zit er bij jou ook heel wat spanning. Door gezond te eten ga je natuurlijk winst halen, maar probeer vooral alles een beetje los te laten en luister naar je lichaam. Ik merk dat ik nu niet meer onbewust elk uur op deze site kijk, maar een paar keer per week. Omdat ik weet dat ik goed bezig ben. De twijfel en het ongeduld helpen je helemaal niet verder, maar zorgen er voor dat je in een vicieuze cirkel blijft zitten. Loslaten en de wetenschap dat je goed bezig bent zou voor jou ook weleens een goede stap kunnen zijn.