Nou, dan mis ik waarschijnlijk common sense. Ik ben wel benieuwd waarom bacteriën wel zouden broeien in een tampon, maar niet in een cup. In beide bevindt zich stilstaand bloed. Het materiaal zou kunnen uitmaken, maar siliconen remmen vermenigvuldiging ofzo? Siliconen en watten zijn wat mij betreft beide onnatuurlijke materialen in je lijf. Als je ongebleekte watten hebt, is dat zelfs gewoon katoen. Ik heb me niet verdiept in wat er allemaal precies in een tampon zit (volgens mij zijn het zeer compacte watten). In een tampon kunnen ze zelfs nog minder lang zitten dan in een cup (althans, er vanuitgaande dat je die eerder vervangt).
Overtuigend is je verhaal voor mij in ieder geval nog niet.
Als je van maandverband naar cup gaat, snap ik wel dat het waarschijnlijk een verademing (en een hoop geklooi in het begin) is.
En van moeilijk doen met wassen zie ik de functie ook nog niet echt. Waarom gaan bacteriën daarin dan niet zitten? Omdat het natuurlijk materiaal is?
Overtuigend is je verhaal voor mij in ieder geval nog niet.
Als je van maandverband naar cup gaat, snap ik wel dat het waarschijnlijk een verademing (en een hoop geklooi in het begin) is.
En van moeilijk doen met wassen zie ik de functie ook nog niet echt. Waarom gaan bacteriën daarin dan niet zitten? Omdat het natuurlijk materiaal is?