Je hebt gelijk, ik verwonder mij ook daarover dat je bruin brood bijna niet kan vinden, en dat de suiker consumptie heel erg hoog is. alles is zoet zelfs de croissant is bedekt met een laag suiker. en dan zie je inderdaad wat Weston Price heeft gezien dat de gezondheid (en het gebit) achteruit gaat. In de dorpjes is het er minder erg aan toe dan in de steden. Suiker was toen het bekend werd een duur product en werd gezien als een status van welvaart en men wilde het in huis hebben, als iemand overleed kwamen de kennissen en vrienden suiker brengen naar de familie, en dat gebeurt helaas nog steeds.
en dat je dan mensen ziet met een slecht gebit komt ook door de armoede die er heerst, mensen kunnen geen tandarts veroorloven, en een standaard controle zoals hier, heeft men niet. ik denk als we dit hier in Nederland ook niet zouden hebben, dan zou je ook op straat mensen zien met een slecht gebit
In ons dorp kun je duidelijk zien wie nog eet zoals vroeger en de La Vache Keri, Danone generatie, wie een dadel eet in plaats van snoep als hij trek in iets zoet heeft, wie neemt water in plaats van cola, en de lijst gaat door en door.
Hopelijk heb je heerlijke kamelen melk gedronken?
Als je nog langs Merzouga gaat, dan moet je zeker je laten ingraven in het warme zand. mensen met reuma hebben daar baat bij en het is een soort van sauna maar dan in het zand
zie filmpje zandbad