Masai

Jammer dat niemand inhoudelijk op je post reageert Daniellemv4. Ik zie of hoor ook wel eens voorbeelden die de theorie van WP ondermijnen. Of misschien zijn het maar enkel uitzonderingen. Ik vind het interessant om ook hier aandacht aan te besteden en te onderzoeken hoe dit dan mogelijk is...

Quote:
Jammer dat niemand inhoudelijk op je post reageert Daniellemv4. Ik zie of hoor ook wel eens voorbeelden die de theorie van WP ondermijnen. Of misschien zijn het maar enkel uitzonderingen. Ik vind het interessant om ook hier aandacht aan te besteden en te onderzoeken hoe dit dan mogelijk is...

De overwegend carnivore Masai zijn in tegenstelling tot de de Indianen, de Inuit en de Polynesiers of de Schotten en de Kelten (op hun traditionele dieten) totaal niet stevig of robuust gebouwd. Hun lange fijne bouw levert wel een groot en efficient afkoelinsoppervlak om het in het Oost-Afrikaanse klimaat uit te houden. Klimaat speelt naast voeding ook een rol, methinks. Er zijn vast meer factoren waar we rekening mee moeten houden. Zo zwart-wit is het niet.

Dat is een interessant punt Zotteke, dat het lichaam wat voldoende gevoed wordt met vetten en eiwitten en soms wat koolhydraten dus vetten, mineralen en vitaminen etc., in het klimaat waar het leeft dan ook zijn lichaamsbouw kan aanpassen, vooral bij de Masai dus in het warme klimaat daar (en de Masai leefde daar aL lang). Stel dat ze niet zich juist voeden, maar gemaksvoeding kozen zouden ze dan in dat klimaat er uitgemergeld uit gaan zien of anders. De Indianen, de Inuit, de Polynesiers, de Schotten en de Kelten hadden dan toch meer te maken met wisselende weersomstandigheden.

Dan kunnen we het er ook op houden dat het menselijke lichaam, als het goed gevoed wordt, veel intelligenter is dan we denken.

Dank je Dennis

Maar ik denk dat niemand het sntwoord op mijn vrssg van hierboven echt weet

Ik ken veel meifen dus met een mooi gevorm hoofd en lichaam,die echt niet volgens wapf eten,de moeders van hun ook niet hoor

Die moeders eten volgens de schijf van 5

Kijk masr eens in een supetmarktkarretje

Halvarine,magere melkproduktsn,veel zoetigheid etc

Ken ook veel babies die lekker mollig zijn en ronde hoofdjes hebben en echt niet gevoed worden ala wapf

Moeders met brede heupen die gewoon niet op de natuurlijke manier kunnen baren en voeden zoals ik al hierboven schreef

Ja en zo zie ik ook wel eens tienermeiden of jong-volwassenen met een vrij brede tandboog, terwijl die waarschijnlijk ook niet volgens de WAPF-voorschriften leven. Maar misschien hebben ze toch wel voldoende binnen gekregen ook al is het niet precies volgens WAPF.

Ik heb zelf het gevoel dat het plaatje groter is dan alleen de bevindingen van WP en ook groter dan wat Mike benoemd.

@ Zotteke

En misschien worden de Masai ook wel zo lang door het drinken van zo veel melk. Dan doen andere volkeren volgens mij niet in deze hoeveelheden.

Quote:

Allereerst: een goede zaak dat er nog gunstige uitzonderingen bestaan! Uitgaande van mijn eigen ervaring, vooral nu ik weer docent ben op een mbo, is dat de meiden met het mooiste uiterlijk en lichaam vrijwel zonder uitzondering van allochtone afkomst zijn. Dat vind ik niet vreemd, gezien het feit dat zij afstammen van een genetisch zuiverdere lijn, waarbij men nog veel binding heeft met traditioneel voedsel uit eigen land en cultuur. Desondanks zie ik deze meiden zichzelf dagelijks schade toebrengen door zich vol te proppen met allerlei suikerrommel en energy-drankjes en door allerlei synthetische geurtjes en make-up aan te brengen op hun lichaam. Ik heb het vaker gezegd: niemand is immuun en als ze er zelf al niet op latere leeftijd de prijs voor gaan betalen, dan doen hun kinderen dat wel!

Quote:
De overwegend carnivore Masai zijn in tegenstelling tot de de Indianen, de Inuit en de Polynesiers of de Schotten en de Kelten (op hun traditionele dieten) totaal niet stevig of robuust gebouwd.

Hiermee suggereer je een tengere, breekbare lichaamsbouw. Niets is minder waar! Wel eens de foto's bekeken die Price maakte van de Masai? Zie hier. Dit komt op mij absoluut als stevig en robuust over!

Mike

Even een vraagje

Mijn zoontje van bijna 8 heeft smalle tandboog

Zijn voortanden staan erg krap naast elkaar

De voortanden zijn geen melktanden meer

De ondertanden nog wel,en ook deze staan erg krap

Als hij zijn kiezen op elkaar zet heeft hij een overbeet

Nu vraag ik me af of dit nog wat kunt helpen door voeding

Weet dat hij te oud is

Maar vraag het me af,dat ik kan voorkomen dat het erger wordt zeg maar

Hij heeft nooit geduimd of speen gehad dus nu is me toch echt wel weer duidelijk dat het hier niet door komt

Mijn oudste van 10 jaar heeft bredere tandboog en meer ruimte tussen zijn tanden,deze staan erg recht en geen overbeet

Zo zie je ook maar weer dat het 2 e kind( geboren met 2,5 jaar na de 1e) er minder goed mee weg komt

Mijn 3 e scheelt 3 jaar met de 2 e en heeft 3,5 jaar flink gespeend,nu gestopt,maar heeft geen overbeet

Wel melk voortandjes die vrij krap staan,kan dit nog voorkomen worden dat het erger wordt?

Of is dat al te laat met haar bijna 5 jaar?

Hoi Danielle,

Ik heb wel eens gelezen over palatate expansion.

Maar weet niet of ze dat hier al doen...

Je bedoelt dit

http://thethinkingmother.blogspot.nl/2007/10/speech-altered-with-palate-expander.html

Hmm ja, daar kunnen dus wat nadelen aankleven. Waarom open je niet een nieuw topic, is best interessant.

Quote:
Hiermee suggereer je een tengere, breekbare lichaamsbouw. Niets is minder waar! Wel eens de foto's bekeken die Price maakte van de Masai? Zie hier. Dit komt op mij absoluut als stevig en robuust over!

De Polynesische mannen en de Inuit zijn 'compacter' gebouwd dan de Masaimannen. De Masai hebben een uitstekende bouw...alleen zijn ze minder breed en veel langer.

Bestaat er een menselijk blauwdruk waaraan ELK VOLK/ETNICITEIT (op hun traditionele dieten) kan voldoen?

Dieet is belangrijk, maar niet alomvattend. Klimaat en andere omgevingsfactoren hebben ook invloed op de menselijke bouw.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan