Mazelen, een (knutsel)virus? 🧐

JulianB

Well-known member
Hét onderwerp om te bediscussiëren wat er nou aan de hand is; denk namelijk dat als we de mazelen beter begrijpen, we ook meer weten over (knutsel)virussen. Ik wil tevens de lijn in het onderwerp "de logica achter anthelmintica" zuiver houden en meer terugbrengen naar de essentie: hoe en waarom werken deze middelen?

Mazelen lijkt me ideaal omdat het een duidelijk klinisch beeld geeft; de welbekende bultjes. Veel makkelijker dan dat vage gedoe met COVID/griep. Ook is er de algemene opvatting dat je de mazelen maar 1x in je leven kunt krijgen. Is dit zo? Waarom wel/niet? Waarom voornamelijk kinderen? En is dit wel zo? Als laatste: er wordt al jaren 'tegen' gevaccineerd. Wat gebeurd er precies in het lichaam na deze vaccins?

Nog wat andere vragen:
Is het een knutselvirus? Wordt het verspreid middels aerosolen? Wat is er in Disneyland gebeurd?
Waar is 'het' voor het eerst geconstateerd in de wereld? Wat is de oorsprong?
Is het een misschien een normaal lichamelijk verschijnsel wat later nagemaakt (gesynthetiseerd) is?
Wat heeft het interne milieu van de mens ermee te maken? Kan iedereen het 'krijgen'?​

Het antwoord is: ja, het is een knutselvirus. Vraag het maar aan Stefan Lanka, die heeft hier een rechtszaak over gewonnen, want ook het bestaan van mazelen is niet aan te tonen wegens gebrek aan isolatie.

Mike

Het gebrek aan bewijs d.m.v. isolatie ben ik het mee eens, maar toont nog niet aan dat het daarmee wél bestaat als zijnde knutselvirus. Zo las ik dit (bron zie pdf). Ik zeg niet dat geciteerde beweringen WAAR zijn, maar het ligt in lijn met de Weston A. Price bevindingen, waarbij oervolkeren grote problemen kregen door de toetreding van de “ontwikkelde” mens in hun leefomgeving:

[...] Voordat de Europea-
nen onder de bekoring van de pracht, het kli-
maat en de vriendelijkheid van de Polynesiers
kwamen, heersten bij dit yolk geen infectieziek-
ten, zoals die toendertijd in Europa de ronde
deden. Polynesiers werden aigemeen bewon-
derd voor hun kracht en gezondheid. Zij waren
geheel in harmonie met hun omgeving, inclusief
hun lokale "pathogenen". Evenwel kort nadat
captain Cook in 1778 voet aan wal had gezet
stierven de bewoners van Hawai aan infectie-
ziekten zoals tuberculose, roodvonk, mazelen,
gesiachtsziekten en andere infectieziekten. De
populatie liep terug van 300.000 in 1778 tot
minder dan 37.000 in 1860. Gedurende dezelfde
periode werd de bevolking van de Nieuwe He-
briden teruggebracht tot eentiende van het oor-
spronkeIijke aantal. Deze holocaust zoals Rene
Dubos in zijn boek de "Mirage of Health" be-
schrijft is toe te schrijven aan de genoemde in-
fectieziekten. Mazelenepidemieen, kinkhoest en
influenza troffen Hawai in 1848. Geen enkel
kind dat dat jaar geboren werd overleefde de
ziekten. Zo zijn er tal van voorbeelden te noe-
men die het bewijs leveren dat een volk dat
blootgesteld wordt aan tot dan toe vreemde bac-
terien en virussen hieraan bezwijkt. Tupari-
indianen in Brazilie die tot 1949 nog nooit een
blanke hadden gezien werden na dat jaar getrof-
fen door mazelen, die door tweederde van de
bevolking niet werd overleefd. En dat terwijl
een doodgewoon kind in de Westerse wereld
vrijwel altijd een ziekte als mazelen overleeft.
Dit kind bezit evenwel een natuurlijke afweer
tegen het mazelenvirus, waardoor deze weinig
kwaad kan doen.

Bijlagen

Aan de 'mazelen' gaan al devolutie, [vele] vaccinaties en stress vooraf.

Hoeveel 'kinderziektes' bestonden er vroeger eigenlijk echt?
Dit weten we niet van de onze voorvaderen zijn al dood en censuur/boekverbrandig/desinformatie is van alle tijden.
{edit: WAP bleek het dit idee dus ook al te schrijven, er waren geen ziektes}

Er kan geen virus aangetoond worden, maar toch wordt men ziek.
Er wordt echter ook niet aangetoond waarvan mensen wel ziek worden.

Mazelen lijkt een opruiming en uiting van het lichaam of misschien is het zelfs wel een boodschap van de ziel.
Bedenk en zie eens hoe blij kinderen zijn tot ze naar school moeten en dan veranderen.

Ons lichaam EN onze geest worden vergiftigd, van de wieg af aan.

Ik zit ff te zoeken naar de eerste beschrijving van de Mazelen in de literatuur. Zo te zien is de eerste duidelijke verwijzing rond de 7e eeuw CE (bron):
Smallpox was first documented in a Syriac medical text by Ahrun of Alexandria in 622 CE, but Rhazes wrote the first comprehensive text, its translations remaining in print till the middle of the 19th century. The Arabic title of the book is Kitab fi al-Jadari wa-‘l-Hasaba (925 CE), translated into Latin as Variolis et Morbillis and into English as A Treatise on Smallpox and Measles.

Ik zit ff te zoeken naar de eerste beschrijving van de Mazelen in de literatuur. Zo te zien is de eerste duidelijke verwijzing rond de 7e eeuw CE (bron):
Hoe weten we of dit klopt? Heb jij de geschriften die hier genoemd worden zelf geraadpleegd?

Mike

Wat is nog waar van hetgeen je op dit moment geboden wordt? Niets is wat het lijkt. Het hele internet staat bol van desinformatie.
Zet de hersenen en onderbuik gevoel aan en vraag je af hoe na alle oorlogen, klopjachten, kruisvaarten e.d. er ook nog maar een beetje informatie over gebleven kan zijn. En als er al een overblijfsel is, waarom is datgene dan wel overgebleven?

We kunnen alleen nog vertrouwen op onze eigen waarneming en resultaten van onderzoek. De geboden informatie zijn slechts basis en motivatie om zelf op onderzoek te gaan.

Hoe weten we of dit klopt? Heb jij de geschriften die hier genoemd worden zelf geraadpleegd?

Mike
Ik zat al ff te zoeken. Heb een Engelstalige vertaling van het boek gevonden, zie bijlage voor wie hier interesse in heeft.

Nee, natuurlijk weet ik, behalve datgene dat ik uit eigen ervaring weet, niets zeker. Door ervaringen uit te wisselen en met elkaar logisch te redeneren kunnen we echter wel de waarschijnlijkheid van de waarheid beter benaderen.

Bijlagen

Wat is nog waar van hetgeen je op dit moment geboden wordt? Niets is wat het lijkt. Het hele internet staat bol van desinformatie.
Zet de hersenen en onderbuik gevoel aan en vraag je af hoe na alle oorlogen, klopjachten, kruisvaarten e.d. er ook nog maar een beetje informatie over gebleven kan zijn. En als er al een overblijfsel is, waarom is datgene dan wel overgebleven?

We kunnen alleen nog vertrouwen op onze eigen waarneming en resultaten van onderzoek. De geboden informatie zijn slechts basis en motivatie om zelf op onderzoek te gaan.
Feit is dat Lanka gewonnen heeft omdat het bestaan van mazelen niet kan worden aangetoond. Einde discussie, lijkt me.

Mike

No. 4

" En dat terwijl een doodgewoon kind in de Westerse wereld
vrijwel altijd een ziekte als mazelen overleeft.
Dit kind bezit evenwel een natuurlijke afweer"tegen het mazelenvirus, waardoor deze weinig
kwaad kan doen."

Deze zin is dus van Weston Price en begrijp ik niet goed.
De inheemse bevolking had dus GEEN afweer?
Maar in de Westerse Wereld wel?
Terwijl dus daar de ziektes voorkwamen en men wel degelijk ziek werd zo heb ik altijd begrepen. en daarom kregen we een vaccin.

Aha, ik vroeg me al waar die nr. 4 vandaan kwam. Zoals je kunt lezen hadden inheemse volkeren geen enkel verweer tegen dit soort ziekten. Denk ook aan de pokkendekens die kndianen kregen. Dat kont omdat s-eiwitren onnatuurlijk zijn en [ZE] dus al veel eerder over deze kennis en technologie beschikten, zoals ik al vermoedde. Misschien was de pest ook al niet natuurlijk!

Mike

Aha, ik vroeg me al waar die nr. 4 vandaan kwam. Zoals je kunt lezen hadden inheemse volkeren geen enkel verweer tegen dit soort ziekten. Denk ook aan de pokkendekens die kndianen kregen. Dat kont omdat s-eiwitren onnatuurlijk zijn en [ZE] dus al veel eerder over deze kennis en technologie beschikten, zoals ik al vermoedde. Misschien was de pest ook al niet natuurlijk!

Mike

Bedoel je de Pest van 1347?

We weten dat (het klinisch beeld) Mazelen al oud is, de oorzaak is nog steeds speculatief.

LE TERRAIN C'EST TOUT,
LE MICROBE N'EST RIEN
Claude Bernard (1813-1878)

Zeer interessant:

Tussen de bacteriën zijn heterotrofe en autotrofe bacteriën te vinden:
  • Heterotrofe bacteriën moeten organische voedingsstoffen opnemen om te leven. Binnen de groep heterotrofe bacteriën kan onderscheid gemaakt worden tussen parasieten en saprofyten.
    • Heterotrofe bacteriën die, tot schade van deze organismen, hun voedingsstoffen uit levende wezens betrekken worden pathogenen (ziekteverwekkers), of parasieten genoemd.
    • Roofbacteriën die andere bacteriën opeten. Sommige dringen de bacteriën binnen en vermenigvuldigen zich aldaar. Anderen zuigen de bacteriën leeg.[3]
    • Bacteriën die hun voedingsstoffen uit dood materiaal halen, heten in de biologie saprofyten (sapros = verrot). Deze bacteriën zijn de oorzaak van het rotten van voedingsmiddelen.
  • Autotrofe bacteriën zijn in staat om hun eigen organische stoffen te produceren. Ze zijn in te delen naar hun energiebron:

Weliswaar Fakepedia, dus vol verdraaiingen, maar parasieten zijn dus blijkbaar heterotrofe bacteriën.
Anthelmintica sporen vervuilde bacteriën op om deze te genezen of op te ruimen, afhankelijk van het niveau van vervuiling, zegt mijn intuïtie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan