Mazelen, een (knutsel)virus? 🧐

Weet iemand uit eigen ervaring (of uit eerste hand) iets over de 'mazelenfeestjes' die vroeger gehouden werden? Ik heb het volgens mij in een boek van dr. Hans Moolenburgh gelezen...

De theorie erachter is dat het ene kind de anderen zou besmetten op dit feestje, zodat alle kinderen het 'gehad' hebben en er 'dus' vanaf zijn.

Hier beschrijven ze zo'n knutselvirus:
Virus-like particles (VLPs) are nanostructures that resemble the structures of viruses. They are composed of one or more structural proteins that can be arranged in several layers and can also contain a lipid outer envelope. VLPs trigger a high humoral and cellular immune response due to their repetitive structures. A key factor regarding VLP safety is the lack of viral genomic material, which enhances safety during both manufacture and administration.

Weet iemand uit eigen ervaring (of uit eerste hand) iets over de 'mazelenfeestjes' die vroeger gehouden werden? Ik heb het volgens mij in een boek van dr. Hans Moolenburgh gelezen...

De theorie erachter is dat het ene kind de anderen zou besmetten op dit feestje, zodat alle kinderen het 'gehad' hebben en er 'dus' vanaf zijn.
Dit werd gedaan in mijn jeugd. De moeders met kids kwamen bij elkaar. De idee erachter was; je kunt beter jong zijn en de ziekte doormaken. Sommige kinderen werden ziek na zo'n feestje en anderen niet. Ik heb toendertijd als 7-jarige 3 kinderen 'aangestoken' met de waterpokken. Alleen bij de bof waren ze heel voorzichtig, maar niet voor de meisjes. Enkel de jongens liepen gevaar ....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan