medicinale honing en wichelen

Zonne,

Voor schimmelplekken is tea tree olie heel erg goed. Propolis doet daar niks voor. Propolis is wel super voor wratten en likdoorns. Ik had een wrat, 1 keer propolis erop gedaan, vervolgens vergeten en een paar weken later was 'ie weg. Daarna ook op mijn likdoorns gedaan en die waren ook zo weg.

 
We moeten het niet van onderzoeken hebben. Ik wil niet beweren dat onderzoeken nooit ergens toe leidt, waar het mij om gaat is dat iedereen weer op een natuurlijke manier over de intuïtie, of hoe moet je dat noemen, gaat beschikken waar mensen in vroeger tijden al lang en breed over beschikten, zonder dat we ergens kunnen achterhalen hoe ze daarover beschikten. Ik noem als voorbeeld dat traditionele volken zaden langdurig weekten en of lieten kiemen, ze deze uitgebreid kookten enz. vermoedelijk zonder dat ze ook maar enig besef hadden van b.v. fytinezuur. De oorspronkelijke bewoners van b.v. Noord-America leefden in harmonie met de natuur en beschouwden het land niet als hun bezit, dat idee was hun volkomen vreemd. Het was wèl een uitermate duurzame "manier" van leven. Dachten ze daar nu over na? Hadden ze er een IPPC voor nodig?

 
Quote:
Nee Mike, die wijsheid is helemaal niet verloren gegaan, die zit van nature ingebouwd.


Hier ben ik het natuurlijk volledig mee eens. Daarom schreef ik ook dat deze wijsheid verloren LIJKT te zijn gegaan. Niets gaat echter verloren. Allereerst wordt alles opgeslagen in het Akasha-veld, daarnaast bevatten al onze cellen essentiele info die onze voorouders door ervaring hebben opgedaan.

Ik vind het daarom des te kwalijker als een imker gaat schermen met 'onderzoek' van een ziekenhuis, dat 'aantoont' wat de mensheid ALLANG wist, ZONDER enige vorm van 'wetenschap'! Nog erger wordt het als men dan streeft naar een biologisch gemodicifeerde variant die te patenteren valt, tegenover de niet-patenteerbare natuurlijke variant. Honing is inderdaad niet los te zien van alle andere bijenproducten, die ALLEMAAL geneeskrachtige werking hebben, ZELFS bijengif!

De werkelijke redenen waarom het niet goed gaat met de bijen:

1. genetisch gemodificeerde gewassen (bijen die zich tegoed doen aan de bloemen van biologisch geteelde gewassen doen het juist prima)

2. pesticiden (bijen die zich tegoed doen aan de bloemen van biologisch geteelde gewassen doen het juist prima)

3. verstoring van het elektromagnetische veld van de aarde (dezelfde reden waarom zwermen vogels uit de lucht vallen en waarom walvissen aanspoelen op het land)

De varrao-mijt is het SYMPTOOM, niet de oorzaak! Het is zinloos om de brandweermannen de schuld te geven van de brand.

Mike

 
Bijen maken honing voor het eigen volk (Geert Wilders heeft daar niets mee van doen). Nu wordt de honing van de bijen door mensen geoogst en zijn de bijen daarmee hun voorraad kwijt. Nu heeft de natuur in vrijwel alles een grote reserve ingebouwd, dus een bijenvolk kan wel tegen een stootje. Als die reserves echter steeds tot het uiterste worden aangesproken is dat vaak te veel aan stress en zal het organisme of het hele volk, op den duur verzwakken. Wellicht is dat een factor die ook meespeelt in de bijensterfte.

 
Gezien jullie reacties, mag ik jullie een ander probleem voorleggen. We doen experimenten met bijen en wichelroede lopen. Van een experiment hebben we een filmpje gemaakt.



De vraag is: Wat zien jullie????

 
@ Kladejon

Wij begrijpen hier je enthousiasme.Het klopt dat honing, royal jelly en propolis nog niet volledig geanalyseerd werden.

Die dokter van het AMC wens ik hier veel succes hiermee. Jammer genoeg heb ik niet altijd goede ervaringen met de medische wetenschap en vandaar dat ik op dat vlak heel wat met een korreltje zout neem. We moeten het momenteel nog vaak hebben van de kennisoverdracht van de vorige generaties

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/9195-royal-jelly-een-biologisch-medicijn.html

http://www.bijenwereld.nl/index.php?id=78

 
&feature=c4-overview&list=UU_tDGSj6tq0XIE30Wt7r0mQ

Bloemen en bijen communiceren via elektrische velden

Published on Feb 22, 2013

Bloemen zijn net zo sterk in communicatie als reclamebureau's, zo blijkt uit een nieuwe studie die is verschenen in Science Express. Onderzoekers van de Universiteit van Bristol hebben voor het eerst aangetoond dat bestuivers zoals hommels in staat zijn om elektrische signalen op te vangen die worden uitgezonden door bloemen. Meer info: www.niburu.nl

 
Kunstmatige koninginnenteelt is de afgelopen decennia zeer veel gedaan door zeer veel imkers. Kunstmatige koninginnenteelt is het door de imker selecteren van rassen, door geselecteerde koninginnen in gecontroleerde omstandigheden groot te brengen, eventueel kunstmatig te bevruchten en dan in bestaande volken te plaatsen (oude koningin dood maken).

Met als belangrijkste redenen: meer honing, minder steken, minder zwermen.

Rudolf Steiner heeft in 1923 gezegd dat hij binnen 80 tot 100 jaar problemen voorziet voor de bijen door de kunstmatige koninginnenteelt.

Daarnaast is het merendeel van de bijenvolken in de westerse wereld uitheems, deze komen voor de introductie van de mens hier helemaal niet voor. Sterker nog, zij verdrongen en verdringen de inheemse bijenvolken en andere insecten.

Bekijk deze documentaire maar eens en zie de bijen bio-industrie...



 
Ik heb laatst verse honing gekocht van onze imker hier in de buurt en die moest zo puur zijn enz. Ik heb hem een mail gestuurd en ja hij gebruikt mierenzuur en oxaanzuur.

Over pseudo scorpioenen had hij nog niet gehoord. Wat mij een beetje stoort is dat dit mij niet is verteld bij het kopen. N.a.v. uw bericht ben ik verder gaan zoeken op internet en kwam een recept tegen voor zalf die je zelf kunt maken (wel leuk eigenlijk) en dat de zalf al wel gebruikt wordt bij doorliggen. Ook een recept voor mede gevonden.

Hoe slecht is dat mierenzuur en oxaalzuur dan wel?

Toevallig zag ik op de NordD.Rundfunk vanavond iets over thee en bestrijdingsmiddelen. Ik heb het half gehoord dus ga dat nog even nazoeken. Het gaat er dus om dat OVERAL gifstoffen en bestrijdingsmiddelen inzitten en dat dat gaat stapelen.

Blijkbaar zijn die pseudo-scorpioenen dan ook niet overbekend. Leven die gewoon in nederland?

 
De pseudo-scorpioenen moet je zien als een doosje lieveheersbeestjes in de tuin voor tegen gaan van een bladluizenplaag. De pseudo-scorpioenen eten de gevreesde varroamijt.

Andere methode voor bestrijden van de mijt, is om die genoemde zuren te gebruiken. Bepaalde bestrijdingsmiddelen gebruikt in het verleden zijn nu verboden (mede door hun giftigheid). Oxaalzuur en mierenzuur worden tegenwoordig gebuikt voor het doden van de mijten (en net niet de bijen).

Mierenzuur en oxaalzuur wordt, volgens voorschriften, toegepast na de honingoogst.

Dus honing hoort er vrij van te zijn.

Oxaalzuur komt van nature voor in bepaalde planten en voedingsmiddelen. Mierenzuur komt ook in veel in de natuur voor, bij mieren (je zou het niet zeggen ;-) ) ook in een bijensteek, wespensteek, brandnetel.

 
Het is bij het bestrijden van wat dan ook met kunstgrepen al niet anders dan met candida, exceem e.d: je zit aan de verkeerde kant van het verschijnsel te knutselen. Een goed gevoed organisme, dat kan ook een bijenvolk zijn, wordt niet ziek of heel snel weer beter als er een keer iets is.

 
hoi Gerard, maar het is allang een kunstwereld waarin we leven.

De echte inheemse bijenvolken met inheemse oplossingen op inheemse problemen die bestaan dus om te beginnen al niet of nauwelijks meer vanwege het gekruis en gesleep met die bijenrassen over de hele wereld.

Daarnaast zijn er veel gifstoffen op planten, straling in de lucht waar bijen niet om gevraagd hebben die interfereren met de normale straling e.d., schimmels op planten e.d.

Hoe kun je bijen dan nog zonder kunstgrepen in leven houden?

 
Hoi Lievergezond; ook lekker vroeg op? Ik heb het raam open staan, door de regen ruikt het zo heerlijk fris!

Je zult verbaasd zijn hoe snel de natuur zich herstelt! Een mooi voorbeeld hiervan is hoe zaden van "veredelde" gewassen onder bepaalde omstandigheden ineens de oerplant voortbrengen, de blauwdruk zit er dus nog steeds in, doe hoeft alleen maar een kans te krijgen.

Er zullen best nog natuurlijke bijen bestaan, de aarde is groot hoor, heel erg enorm groot! Ook zullen bijen die gewoon hun gang kunnen gaan weer binnen enkele generaties weer gezonde bijen worden. Voor de natuur is het voldoende als we ophouden de boel te verzieken.

 
hoi Gerard,

ja ik word telkens om 5 uur wakker, ga ik ff wat doen en slaap weer net zo makkelijk door.

Maar jij bent vast al weer in de weer... (?)

Bij wat je zegt moet ik denken aan dit wat ik hoorde: dat genetisch gemodificeerde planten: mochten ze 5 keer een generatie opnieuw gezaaid worden: dan zijn ze ook weer uitgekomen bij de oorspronkelijke blauwdruk.

Maar ja, het is nu zo gemanipuleerd door Monsanto dat er terminatorzaden zijn.

Daar heeft de natuur vast ook wel weer een antwoord op (?).

 
Eigenlijk gaat het slapen langzaam steeds beter, gelukkig.

Ja, binnen enkele generaties heeft de wortelboorder zich aangepast, waardoor de genetische manipulatie van een bepaalde maisplant geen invloed meer heeft.

Wie het beter denkt te weten dan de natuur legt vroeg of laat het loodje. Het is òf samen met de natuur, of de dood.

Het is triest dat niet ingezien wordt dat alleen door natuurlijk te leven de beste, gemakkelijkste en meest beproefde "methode" wordt toegepast.

Nou, oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker! 8)

 
Nog enkel opmerkingen:

-De pseudoscorpioen is inheems

- het gebruik van zuren willen we niet wegens opstapeling in de raat.

We zijn nu aan het dubben of we oxaalzuur zullen toevoegen door rabarberbladen op de raten te leggen.

- Nog een tip over honing.

Maak een afspraak met de imker, dat hij je waarschuwt als hij de honing wint. Na 24 uur staan gaat hij afschuimen. Deze honing moet je hebben. Neem een aantal weckflessen mee en laat ze vullen en sluit af. Schenk uit in een aparte pot voor dagelijks gebruik, zodat de weckfles zo weinig mogelijk geopend wordt. Pas op, honing kan gaan gisten als het watergehalte te hoog is en dan heb je drukopbouw.

Voor medicinaal gebruik optimaal (uitdrogen van de wond). Verder voor de smaak kun je beslissen of je deze honing lekker vindt of dat je laat verouderen.

Ik lever zo mijn honing aan een 2 sterren restaurant. Kan zijn dat je aan de rand van de honing nog een smalle rand van witte deeltjes vindt. Dat nemen we voor lief.

Nog bedankt voor de links en de filmpjes. Was er blij mee.

Veel succes verder.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan