meditatie en visualisatie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum
Ik ben een keer helemaal van slag geraakt na een massage. Dat was dan wel een massage door een echte therapeut, niet bij een sauna o.id.

Dat vind ik ook heel moeilijk eli. Heb nu een globaal beeld, maar blijf het lastig vinden.

 
Eli,

Ken je de boeken van eckhart tolle?

Dit vind ik zelf supergoede boeken. Ik ben ze gaan lezen op aanraden van Dennis van dit forum.

Eckhart kan als geen ander op een duidelijke en niet zweverige manier uitleggen hoe het zit met het ego, teveel in je hoofd zitten etc.

En ook wat je er aan kunt doen.

Echt de beste boeken die ik ooit gelezen heb.

Evan

 
Ja, ik heb 'de nieuwe aarde' gelezen, zeker goed voor het inzicht. Maar dan begrijp ik alles wel, en met m'n begrip kan ik dan gevoel uitleggen, maar als nog vind ik dan niet m'n ware onderbewuste, de ziel in Tolles woorden.

 
In de komende tijden zal het zeker nodig zijn om te mediteren.

Steeds meer mensen zijn er mee bezig .

Hier een optie om het samen te gaan doen .

http://www.stadsverlichting.nu/living_rooms

En voor diegene die met lichamelijke aandoeningen te kampen hebben ;



En dit is een prima methode om Baby's en kleine kinderen te laten slapen ,als ze angstig zijn of slaap probleempjes hebben ;



 
Als ik mediteer, en gedurende enige tijd besteed ik minstens 1 uur per dag eraan, dan vind ik de belangrijkste oefening het voelen van de voeten.

Mijn lichaam is een extensie van mijn hoofd. Als er iets is dan stijgt het naar mn hoofd. Dat is de ontaarding van dit beestje. Om concreet te zijn, ik vergeet zelden iets en een emotie ontaard in een cognitief proces van analyse ipv gewoon uiten en er klaar mee zijn.

Mediteren is daarom een tweesnijdend zwaard. Aan de ene kant is het heel goed voor om tot rust te komen. De andere kant dat het dingen nog meer naar mn hoofd neigt te trekken. Vaak merk ik vreselijk gefrustreerd te raken na veel mediteren.

Visualisatie is daarom een tricky ding. Metameditatie eveneens. Wat wel goed voor me is, dat is mediteren op een gevoel. Hiervoor zijn de onderbuikbeweging van de adem goed, maar vooral het voelen van je voeten en hier continu in blijven.

Ook doe ik lichaamsscans van beneden naar boven en omgekeerd.

Wel heb ik het vermoeden dat meditatie 1 der krachtigste helers is die men kan benutten. Het is gratis en relatief veilig zonder al te ernstige bijwerkingen bij veelvuldig toepaasen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan