melkkefir opeens heel dun ?

Quote:
jammergenoeg geen rauwmelkse tot mijn beschikking



die heeft Matthijs wel Tanja :lol:

 
Tanja, zou je me kefirroosjes willen opsturen ? de melkkefir van vandaag is weer helemaal dun.

Ik weet niet eens of ik het wel durf te drinken zo.

 
Ja hoor Zonne, stuur me maar een mailtje(klik op m'n naam voor e-mail adres) met jouw adres, dan komen ze naar je toe.

 
Ik heb een andere vraag over melkkefir, namelijk het schoonmaken van de fles of pot. Dat is nog lastig ook! Het verandert in een soort kauwgom en blijft hardnekkig plakken. Mijn afwasborstel is te klein om in een melkfles te stoppen. Die moeten schoon zodat ze terug kunnen naar de hofwebwinkel. Hoe maak ik het schoon?

 
Wij wassen onze spullen altijd af met afwasmiddel en we ondervinden geen problemen hoor met de kefir en yoghurt.

emveehaa,

Je kunt goed heet water in de fles doen, dop erop en wegzetten. Daarna goed schudden, volgens mij krijg je zo het meeste er wel uit hoor. Je kunt er eventueel nog wat afwasmiddel bij doen.

Lia

 
zo doe ik het ook altijd Lia maar gebruik wel een ietsie afwasmiddel, en soms (bij kefir) blijft er nog wel eens iets achter in de fles, en dan heb ik zo'n heel smal ragertje waarmee ik nog even langs de glaswand poets.

 
Je hebt speciale flessenborstels hoor, bij een blokker ofzo, die gebruik ik, ook voor de rvs drinkbekers bijvoorbeeld.

 
Ik doe de kefir altijd in weckflessen, dus daar past prima een afwasborstel in. Alleen nou moet ik niet meer vergeten de goede afwasborstel te gebruiken .......anders krijg ik weer dunne kefir.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.152
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan