melkkefir tegen candida ?

poekie, je hebt gelijk dat het onder HOGE temperaturen een probleem geeft, dat heb ik ook kunnen terug vinden op google, maar ik vraag mij af of 30 graden nu onder hoge temperaturen valt ? ik weet het niet maar mijn gevoel zegt van niet...

 
je hebt toch wel ergens glazen flessen of grote potten van groente evt? zonde van je geld!

ik doe het in oude glazen potten en zet het hele zwikje met koude rauwe melk in een oude camping koelbox, afdekken en klaar is kees, na 24-48 uur en voilla je hebt kefir.

en dan weer opnieuw...............

 
Om kefir te maken hoef je de melk toch niet te verwarmen. Je kunt de pot toch ook gewoon op het aanrecht zetten. Lukt bij mij al jaren prima zo hoor.

 
@rateltje,

tjee, moet ik nou ook al een koelbox gaan kopen :lol:

@marianu,

misschien lukt het extra goed als je dichter bij de 30 graden zit ? ik weet het niet hoor, probeer de volgende op jouw manier als het toch geen verschil maakt, is makkelijker ook.

 
Wel rauwe melk gaan nemen he Ben. Het beste van het beste pakken toch?

Ik maakte het ook gewoon in een waterkan van glas en daarna op het aanrecht. Ondanks dat ik zeker weet dat het echt super goed is voor je krijg ik de kefir niet gedronken... Ik hoop dat rawpower-kefir snel te koop is in de buurt van Breda. Dan kan ik wat meer gaan experimenteren. Zelf maken is het niet voor mij, aangezien ik de kefir steeds moet weggooien....

 
@alexandra,

nog ff geen rauwe melk, voorlopig bio-melk en bio-slagroom.

als ik wat verder in de toekomst wat meer vertrouwen krijg in mijn lijf dan ga ik rauwe melk proberen maar dat heeft tijd nodig bij mij.

ik heb deze week al hele grote veranderingen gedaan, ik eet nu al elke dag vlees (lijkt nu goed te gaan, geeft tot nu toe geen reactie op mijn psyche) dus ik wil echt wel veranderen maar stapje voor stapje.

ieder zijn tempo alexandra :-)

btw, heb natuurlijk ook niet zo 123 een boerderie/winkel gevonden in omgeving hilversum voor rauwe melk...

 
Ik wil de yoghurt proberen te maken met zo'n koeltas die ze tegenwoordig hebben bij de supermarkten ipv een koelbox. dat zou toch ook moeten lukken ?! En dan hoef je geen koelbox te kopen -:)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan