menstruatiepijn

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BC
  • Startdatum Startdatum
Wellicht dat progesteroncreme kan werken, maar als de lever slecht functioneert kan het juist ook nog meer problemen veroorzaken omdat de lever de creme niet verwerkt krijgt. Voorzichtig aan met dit soort smeersels want je bent bezig met hormonen. Dr Lee schrijft er wel heel gunstig over, maar hij verkoopt dit artikel ook dus dat is preken voor eigen parochie.
De hormonen kunnen ook weer in balans komen door gezonde voeding en vermijden van (fyto) oestrogenen (zoals soja, voeding/drank in blik).

@muis: ik bedacht me de afgelopen paar uren dat het er wel aan ligt waar je de olie voor wilt gebruiken. Als ik het goed heb onthouden heb jij een tumor. Mocht je het ter behandeling daarvan willen gebruiken dan raad ik je aan contact op te nemen met de stichting omdat er wellicht beter thc (wellicht in combinatie met cbd) ingezet kan worden.
 
@devotion: zal naar de website kijken. Bedankt!


@Heksje: ik heb hier en daar wat opgezocht en het blijkt dat er dus ammoniak kan worden gevormd als de lever de l-glutamine niet kan verwerken. En dan krijg je dus toxische aantallen l-glutamine. Symptomen zijn o.a. hoofdpijn bij het innemen van l-glutamine. De teveel aan ammoniak kan ook te wijten zijn aan parasieten, en dan vooral de liver flukes (en niet alleen aan een teveel eiwitten). Zal er toch maar voorzichtig mee doen dan. Ben namelijk nog niet van plam de grote lever reiniging te doen tot ik weet dat mijn darmen en nieren proper zijn en er geen parasieten meer zijn. Zal me maar bezig houden met milde reinigingen. Anders kan je daar echt ziek van worden. Hetzelfde geldt met Maria distel trouwens, eerst lever reinigen dan herstellen!

Mijn zus had ook cysten, en ging ze operatief verwijderen. Bleek dat ze zijn verdwenen. Operaties daarvoor zou ik dus niet uitvoerwn.

Weet iemand wat voor pijnstiller ik in ieder Geval tussentijds kan innemen?
 
@BC: ik ben wel benieuwd naar wat je hier schrijft:

Hetzelfde geldt met Maria distel trouwens, eerst lever reinigen dan herstellen!

Omdat ik elke keer nogal reageer op mariadistel namelijk. Moet je nu eerst je lever reinigen en daarna kan je pas mariadistel gebruiken?
 
@ Heksje, Mariadistel zet je lever aan tot ontgiftiging: het maakt meer glutathion aan daardoor namelijk, dus dat is een leverreiniging. Dat kan nooit verkeerd zijn.
 
even een mededeling over Stichting Mediwiet, dit bericht kreeg ik van de week, dus als je nog wil bestellen voor nu:

Beste Mediwietfans,

het spijt me bijzonder dit te moeten meedelen, maar mediwiet gaat een kleine pauze inlassen.
We gaan over naar een nieuwe opzet.

We zullen daarom vanaf 26 April 2015 geen nieuwe bestellingen en betalingen meer aannemen voor flesjes met rode en witte dop.

Als je nog flesjes met rode of witte dop wilt bestellen doe dit dan komende week, dus voor 26 April 2015.
Houdt wel rekening met een iets langere levertijd want als iedereen snel nog gaat bestellen gaat dat vertraging opleveren.

De CBD blijft nog wel gewoon leverbaar via onze webwinkel.

Over enkele weken zal ik me weer melden met een nieuw concept, we laten jullie niet in de steek!
Stuur alsjeblieft geen mails met vragen want daar hebben we absoluut geen tijd voor en het heeft ook geen zin om die individueel te beantwoorden.

Het komt goed!

Groene groet,
Wernard Bruining
Voorzitter St.Mediwiet
 
@Heksje: wat ik erover heb gevonden:


It is recommended that one liver-flushes to start with the clean the bile ducts and start recycling bile efficiently, rest, and then take the milk thistle to detoxify. There is a difference between cleansing and detox. A cleansed liver has the potential to detoxify itself over a period of many month and this can be assisted by milk thistle which also has the ability to repair liver cells.


Liver cleansing is a 2part protocol.


1st you decongest the duct work

2nd you cleanse the liver on a cellular level - milk thistle.


Taking milk thistle while still congested was a painful experience for me also!


After going stone free the first time, I switched to a gentle flush and started taking milk thistle tincture in the ridiculously small dose of 1 drop, 3 times a day. I gradually increased this to the point of now taking over a teaspoon a day. My liver is healing. I rarely experience that congested feeling in that part of my body.


I heartily agree with the above comment. The liver needs to be flushed out in order for the milk thistle to work well. It shouldn't be used before it IS flushed out. Being able to pick out the truth from error is mostly a matter of getting yourself educated on the subject. Otherwise, a person can get mixed up and not know what to believe. I had to flush out my liver and then the milk thistle was of use to me. A sick liver really can't get protected if it can't heal with the bugs and stones in it. It can't heal until the garbage is gone, THEN the silymarin or milk thistle will work. Bring the body back to where the cells can get healthy by following the order of cleansing: colon, liver, blood, lymph and cells, then any good supplement that is natural will work. I learned this from experience. Clean out the colon and liver and the rest will clean out by itself. THEN and only then can all the good nutrients be used to the best advantage.

If you think your liver is congested don't use milkthistle till you have done some flushes. The milkthistle will detox you and with a congested liver the toxins will get reabsorbed and you will feel sicker.
Voor de leverreinigingen zou ik eerder kurkuma nemen.

Liver detoxification should only be done once the liver is free flowing. This is achieved by utilizing a liver flushing protocol. My preference in this regard is is a combination between Andreas Moritz's liver flush regime along with a preperation phase with Julia Chang's herbal tinctures http://www.sensiblehealth.com


Then and only then one should move to detoxifying the liver cells. If you try and stimulate liver detox (via an herb like milk thistle) or any cellular detox before the liver is free flowing, you will just detox and then retox. This can actually make you sicker as you take toxins out of storage and mobilize them throughout your system via the blood stream. You risk taking things out of safe storage and distressing other organs and tissue, etc as the toxins move to new locations.

 
Dank je BC. Zoals ik het begrijp is het zaak eerst maar eens zorgen dat de lever weer doorstroomt voordat mariadistel ingezet kan worden.
Dit verklaart voor mij waarom ik elke keer zo kwaad en geïrriteerd wordt van mariadistel. Het doet wel wat met die lever, maar het werkt niet.

 
Your welcome. De teksten zijn trouwens van curezone.com. Misschien hebben anderen er baat bij, maar ik neem het zekere voor het onzekere. :)
 
als de lever slecht functioneert kan het juist ook nog meer problemen veroorzaken omdat de lever de creme niet verwerkt krijgt. Voorzichtig aan met dit soort smeersels want je bent bezig met hormonen.

De discussie is wat mij betreft nog niet gesloten. Centraal staat de dosering van de progesteroncrème.

Dr. Lee geeft in zijn boek weloverwogen onderbouwd aan dat de transdermale methode van inname van progesteron d.m.v. aanbrengen van de créme op de huid in een dosering van ca. 20 mg per dag de meest effectieve en minst belastende variant is. De progesteron wordt dan via de huid in de onderliggende vetlaag opgenomen en van daaruit komt het in de haarvaten die eromheen lopen en vervolgens binnen enkele seconden in het bloed terecht. Binnen 3 tot 4 u wordt er een piek bereikt . Na ca. 8 uur dalen de spiegels en binnen de 12 uur heeft de meeste progesteron het lichaam verlaten. Op deze manier is het niet eiwitgebonden.

Progesteron is in vet en niet in het waterige bloedplasma oplosbaar.

Dr. Lee meldt een wisselwerking tussen de galstroom en de afscheiding van de pancreas wat geregeld wordt door de Sfincter van Oddi. Hij constateert op grond van wetenschappelijk onderzoek en getuigenissen dat mensen met een samengetrokken Sfincter van Oddi vaak de mensen zijn met een oestrogeendominantie.

Frappant is dat de vrouwen die hun oestrogeendominantie met progesteronsuppletie corrigeren d.m.v. van het aanbrengen op de huid een veel betere spijsvertering rapporteren !

Aangezien progesteron gewoon een stof is die in het menselijk lichaam voorkomt kan ze niet gepatenteerd worden en is in die vorm niet interessant voor de farmaceutische industrie. Vandaar dat zij de bovengenoemde progestagenen ontwikkelen.

Progesteron komt niet in planten voor, maar het sterol diosgenine wel, bijvoorbeeld in wilde yam, de Mexicaanse broodwortel. De stof diosgenine kan door fermentatie worden omgezet in precies dezelfde stof als die welke in het lichaam voorkomt. Dit natuur identieke progesteron wordt aangeduid met natuurlijk progesteron, op verpakkingen als progesteron USP. Natuurlijk progesteron kent niet de bijwerkingen van de progestagenen zoals die door de grote farmaceuten worden geproduceerd. Het heeft gewoon precies dezelfde werking als ons eigen progesteron.

Als we natuurlijk progesteron via de mond (en dus het spijsverteringskanaal of via de huid, innemen, wordt het vrijwel geheel afgebroken in de lever. Daarom wordt natuurlijk progesteron verwerkt in crèmes, waardoor het via de huid direct opgenomen wordt in de bloedbaan. het wordt in kleine hoeveelheden op de huid aangebracht, daar waar die rijk is aan capillairen, zoals de binnenkant van de armen, handpalmen, voetzolen, gezicht, buik en borstgebied.

Natuurlijk progesteron kan ingezet worden als (onderdeel van de) therapie bij tal van klachten. Dr. Lee zette het in bijna alle gevolgen van oestrogeendominantie.

Vooraanstaande gynaecologe en schrijfster Christina Northrup adviseert natuurlijk progesteroncrème bij de volgende klachten;
•PMS (premenstrueel syndroom)
•onregelmatige menstruatie
•zware menstruatie
•endometriose
•fibroïden (zoals myomen)
•polycistische ovaria (PCO)
•ongevaarlijke borstsymptomen
•borstkanker, in combinatie met fyto-oestrogenen
•menopauze, evt. in combinatie met fyto-ostrogenen
•osteoporose

Sommige klachten kunnen met alleen natuurlijk progesteron behandeld worden, andere aandoeningen vereisen een andere aanpak op meerdere fronten. Een en ander is afhankelijk van de soort klacht, de algehele gezondheidstoestand en medische achtergrond van de patiënt. Tevens van de emotionele en psychische gesteldheid.

Interessante behandelplannen vallen terug te vinden in het boek van Christiane Northrup : 'Vrouwenlichaam, vrouwenwijsheid'.
 
Zoals ik het begrijp is het zaak eerst maar eens zorgen dat de lever weer doorstroomt voordat mariadistel ingezet kan worden.
Dit verklaart voor mij waarom ik elke keer zo kwaad en geïrriteerd wordt van mariadistel. Het doet wel wat met die lever, maar het werkt niet.

Beste Heksje, dat jij geirriteerd wordt van mariadistel hoeft niet een teken te zijn dat mariadistel niet werkt. Het kan zijn dat de last die je lever moet dragen groter is dan die aankan. En de mariadistel kan je lever aanzetten tot ontgiften hetgeen vervolgens bij jou de door jou genoemde klachten geeft die men kan scharen onder de noemer: ontgiftigingsverschijnsel. Sterker nog, mariadistel is 1 van de weinige planten die het vermogen heeft je lever aan te zetten tot nieuwe celaanmaak.

Ik heb zelf veel ontgiftigingsproblemen, maar van mariadistel herken ik trouwens persoonlijk niet de reactie die jij beschrijft.
Dus niet iedereen hoeft dezelfde reactie te krijgen als jij op mariadistel.
 
@Lievergezond: excuses dat ik die nuancering niet aanbracht. Ik bedoelde inderdaad te zeggen dat het bij mij niet werkt op dat moment.
Maar misschien werkt het juist wel. Ik weet af en toe de ontgiftingsverschijnselen niet meer te onderscheiden van andere symptomen.

Als ik me goed herinner dan is mariadistel gebruiken ook niet zo handig met kwikvergiftiging dus wellicht is dit de reden waarom het bij mij niet zo werkt als ik liever zou zien.
 
Misschien heeft iemand dit al gezegt, maar op mobile is alles minder overzichterlijker.

Cysten hoeven niet operatief verwijderd te worden, als de omgeving de kaNS heeft om zichzelf op te schonen, komen er geen nieuwe cysten + de oude gaan weg.

Mijn pcos cysten gingen weg door o.a de Progesteron. Infertilityworkshop. Com (geloof ik, zo uit mijn hoofd) staat hoe je een Progesterone shutdown doet.
Door zo lang achter elkaar te smeren (over de eisprong heen), krijgen de eierstokken ff de rust die ze nodig hebben om de oude troep weg werken (cysten dus)

Thats it, wat de menstruatie problemen betreft
 
In aanvulling op hetgeen mijn voorgangster zegt: bij mij werkte acupunctuur goed om de cysten weg te krijgen. Maar daarna kreeg ik toch nog nieuwe cysten ook weer, maar die knapten soms ook tussentijds. Als een cyste weggaat is dat te herkennen aan tussentijdse bloedingen en het bloed is vaak ook veel minder helder dan van een gewone menstruatie. Toen ik het wist, herkende ik het gelijk.
 
Om er geen nieuw item voor aan te maken, plaats ik onderstaand bericht bij dit onderwerp:

Ik heb een nieuwe tube progesteroncreme (Progesterall van dr. Lee) te koop. In mijn enthousiasme een te grote voorraad aangeschaft vorige maand. Daarnaast ben ik ook begonnen met hormoonyoga en heb ik het idee dat ik hierdoor een kleinere hoeveelheid kan smeren.

Wie heeft er interesse. Bij voorkeur op te halen in Rotterdam anders per post.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan