methylene blue

Dat was ook mijn gedachte. Besmeur het 'chemische' ptoduct en presenteer het 'natuurlijke' alternatief. Met Photoshop is een brein zeer gemakkelijk blauw te kleuren. En als dit al waar zou zijn, wie zegt mij dat ons brein ook niet blauw kleurt door langdurige inname van blauwalgen? Kleurt het brein van veganisten dan niet groen door het eten van zoveel planten?

Mike

Ik keek ook raar op van het artikel, maar Sayer en GreenMedInfo behoren in mijn aanzien tot de betrouwbare bronnen. Mocht ik ooit met MB in aanraking komen zal ik de 11 referenties onder het artikel doornemen (en recenter nieuws).

The Truth About Methylene Blue:

Methylene Blue has become a popular tool in the biohacking world. It’s cheap, fast-acting, and has just enough science behind it to be exciting. It’s often promoted as a cognitive enhancer and a mitochondrial “rescue agent”—and to a certain degree, that reputation is earned. But comparing Methylene Blue to actual nutrition isn’t just apples to oranges. It’s duct tape versus architecture.

Let’s get one thing straight up front: Methylene Blue does not build or repair systems. It acts as a redox mediator, meaning it can temporarily assist in energy production by delivering electrons in place of broken mitochondrial machinery. It’s a smart workaround—like bypassing a traffic jam by taking a side street—but it doesn’t fix the broken road.

Read actual facts - not hype 👇🏼

Mike

Methylene Blue has become a popular tool in the biohacking world. It’s cheap, fast-acting, and has just enough science behind it to be exciting. It’s often promoted as a cognitive enhancer and a mitochondrial “rescue agent”—and to a certain degree, that reputation is earned. But comparing Methylene Blue to actual nutrition isn’t just apples to oranges. It’s duct tape versus architecture.

Let’s get one thing straight up front: Methylene Blue does not build or repair systems. It acts as a redox mediator, meaning it can temporarily assist in energy production by delivering electrons in place of broken mitochondrial machinery. It’s a smart workaround—like bypassing a traffic jam by taking a side street—but it doesn’t fix the broken road.

Mike

Wat is dan OG vitality? Een supplement?
En is de werking van MB niet te vergelijken met ivermectine?

Dorothé

Laatst bewerkt:
Wat is dan OG vitality? Een supplement?
Denk van wel:
OMEGOR Vitality is een voedingssupplement dat met een concentratie van 90% meer omega-3 per portie levert dan de meeste andere omega-3-producten. En met zijn omega-3 in de vorm van triglyceriden garandeert het een optimale biologische beschikbaarheid en de afwezigheid van geur en nasmaak die zo typerend is voor de meest voorkomende visoliesupplementen.

En de link uit het artikel:

Laatst bewerkt:

Mike

Of wil ie zijn eigen produkt aan de man brengen ??

OG is een afgeleide van OriGen, zo heet zijn chiropractische methode die verwijst naar oorspronkelijke genen omdat hij het elektrische neurologische systeem herstelt. Hij heeft idd nu een eigen supplementenlijn.

Mike

In het artikel van Daan de Wit staat
’ Erin spreekt hij (Mark Sloan) zijn vermoeden uit dat te zijner tijd zal blijken dat methylene blue een van de meest krachtige medicijnen en antivirale middelen is. Een opvallende passage uit zijn boek: ‘De levenscycli van parasieten, bacteriën, schimmels en virussen lopen gevaar in de nabijheid van methylene blue.
Veiligheid

Is het wel verstandig om een blauwe kleurstof in te nemen? Er is al een tijdje ervaring met methylene blue. Al in 1891 werd het met succes tegen malaria ingezet door de Duitse arts en nobelprijswinnaar Paul Ehrlich. Ehrlich (1854 – 1915) zag hoe het middel, soms afgekort tot MB, bij dieren al snel ophoopte in de hersenen en daar, maar ook elders in het lichaam, heel selectief problemen aanpakte, zonder zelf problemen te veroorzaken. In zijn enthousiasme omschreef hij de verantwoordelijke stof MB met een kreet die vandaagdedag nog steeds wordt gebruikt: magic bullet, magische kogel, vanwege zijn doeltreffendheid.
Tja, ik weet het niet. Ik vind het toch wel interessant. Ivermectine pakt ook de problemen op dit niveau aan.

Ivermectine is wel een natuurlijk gefermenteerd product en MB niet. Dat is geloof ik een middel gemaakt van aardolie, als ik me niet vergis.

Of is het beter om te kiezen voor fycocyanine?
bv. https://www.degezondewereld.nl/phycocyanine-tabletten-200-mg-superfoodism-60-st
1745240355345.png

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.576
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan