Mijn man...

Quote:
Lever in de vorm van Hausmacher wil nog wel, maar de rest gaat hij echt niet eten..



Hoe je het klaarmaakt maakt echt een enorm verschil.

En het is echt de moeite waard omdat het goedkoop is en een klein beetje is al genoeg.

It's nature's multi vitamin !

Wat je kan doen om het beter eetbaar te maken:

1 Een uur of zo in een bakje melk laten weken

2 Zachtjes bakken, de binnenkant moet nog rose zijn

3 Velletje eraf halen

4 Serveren met spek en uien.

5 Smeer er wat mosterd op

6 Begin niet meteen met een groot stuk maar twee keer per week 50 gram of zo.

7 Fijn malen en door de gehakt doen. (niet teveel anders merk je dat)

Quote:
zegt hij dat hij het toch kookt voor in de koffie en dat het dus niet uitmaakt (..)



Daar zit wat in toch?

Quote:
Zijn die kippennekken van de dierenwinkel wel bio dan? Darf is dus wel allemaal bio? 3,40 per kilo is niet duur nee, ik betaal het 10-voudige bij de bioslager! Hoe maak jij hart en nieren klaar? Ik heb al heel lang lamsharten en nieren in de vriezer liggen, 1x in een stew gedaan met rundvlees, maar dat viel niet in goede aarde, niemand vond dat lekker



Darf is bio, het komt (of het gaat naar) de groene weg slager.

Waar betaal jij precies het 10-voudige van bij de bio slager?

Edit: ik zie het al. Voor de lever. Wauw...

Nieren kunnen een vreemde smaak hebben maar als je half om half hart en rundvlees neemt in de stew dan proef je dat niet echt is mijn ervaring.

Hier is de site van darf. Het is biologisch en "geschikt voor menselijke consumptie al doet niemand dat meer natuurlijk" :wink:

http://www.darf.info/pages/barf-artikelen.php

 
Wilma,

Ik denk dat je man nog niet door heeft hoe veel klachten hij krijgt en hoe dat zijn leven gaat beïnvloed en hij moeilijk hij daarvanaf gaat komen. Ik denk dat het goed is om iemand met schildersziekte op te sporen (misschien kan dat via een patientenvereniging) die hem wel vertellen watvoor een gevolgen het heeft als je geen handschoen aantrekt en masker opzet. En ik denk dat dit het beste werkt als het niet te zachtzinnig gebeurd. Maar dan moet het natuurlijk wel iemand zijn die hetzelf heeft, lieftst goed zichtbaar, en niet iemand die het niet heeft maar alleen een voorlichtingsplaatje houdt.

 
@Pike Dank je voor je tips! Door de gehakt doe ik het al wel eens inderdaad, dat werkt goed. Zo gebakken, daar gruwelen ze hier er van, ook kleine stukjes, met mosterd zou hij misschien nog wel willen proberen. Spekjes vindt mijnheer vies, die rare (ik vind spek heerlijk)

Ja, zit zeker wat in, dat van die gekookte melk voor in de koffie, alleen zit dat wel in pakken met plastic en is het ook gehomogeniseerd en nog iets duurder ook dan de verse BD melk vd boer!

Ik heb al twee keer een stew gemaakt met 2 lamsniertjes en iets van een kilo ruim aan rund, maar mooi dat ik het beide keren alleen mocht opeten, ze vonden er allemaal maar een raar smaakje aanzitten....

Ik zag op de site van darf dat je pakketten kunt bestellen, dus niet bijvoorbeeld enkel lever. Welk pakket zou ik dan moeten nemen en wat doe je dan bijvoorbeeld met pens, als dat er ook bij zit? Wij hebben helaas geen huisdieren om die de resten te geven.

 
@Wilma,

In de link van Poekie kun je grotendeels mijn verhaal lezen. In jouw vraag aan het begin van dit topic lees ik het volgende:
Quote:
Mijn man, eigen bedrijf, werkt graag mee op de werkvloer en dan komt het regelmatig voor dat hij zijn masker niet opzet als hij met verf spuit

.

Je man werkt dus regelmatig op de werkvloer. Maar hoe zit het dan met het overige personeel op de werkvloer. Behalve een masker en handschoenen is goede ventilatie en afzuiging echt noodzakelijk. Want op het moment dat je het masker afzet adem je alsnog de lucht in.

Ik ben inmiddels 2,5 jaar gestopt met werken en ben nog steeds bezig met ontgiften. En echt, met koriander alleen gaat het je niet lukken. Dit gebruik ik al 1,5 jaar iedere dag en ik ben nog steeds niet ontgift.

Mijn organen hebben een flinke tik overgehouden van die periode in de chemische dampen. Dus ontgiften gaat wel, maar langzaam, want anders word ik er alleen maar zieker van.

Heb inmiddels 10 leverreinigingen achter de rug en nog steeds heb ik iedere reiniging veel steentjes. Dus voorlopig ben ik nog niet klaar. Ik ben ook al flink wat afgevallen, maar als ik dat te snel doe wordt ik echt beroerd omdat mijn organen al de vrijgekomen afvalstoffen niet snel genoeg kunnen verwerken.

Sinds 2 maanden gebruik ik nu 3 x per dag chlorella tabletten (via Ron Fonteine). Daardoor ben ik iedere nacht weer flink aan het zweten en hoop hiermee ook een hoop vuiligheid naar buiten te krijgen. Verder eet ik volledig WAPF.

Ook mijn concentratie wordt beter. Ik kan weer achter elkaar een hoofdstuk lezen uit een boek, maar echt een flink uur achter elkaar lezen lukt echt nog niet.

Gelukkig ben ik inmiddels wel van mijn afhankelijkheid van alcohol af. Door het inademen van ethanol/methanol was ik toch echt bijna alcoholist geworden. Ik heb het gezien aan mijn werkgever. Rookverslaafd, alcoholverslaafd, trillende handen, heel heel veel koffie met 3 klonten suiker, niet ontbijten, slecht eten, en het is ook voorgekomen dat we de ambulance hebben moeten bellen omdat we dachten dat hij het niet ging redden (hartaanval achtige symptomen). Nu ik heel veel heb gelezen over dit onderwerp lijkt het erop dat hij destijds echt de symptomen van een methanolvergiftiging had. Echter het ziekenhuis deed het af als een plotseling en accuut virus.

Behalve de afgelopen 2,5 jaar van herstel, is er ook een lange periode van afbraak aan voorafgegaan met heel veel onduidelijke symptomen: 40 kg aangekomen in 10 jaar, regelmatig benauwd (huisarts constateerde toen COPD), eczeem en jeuk, niet tegen de warmte meer kunnen, overmatig transpireren, misselijk zonder oorzaak, electrostress ontwikkeld (geen wifi meer thuis), korsten om mijn hoofd, beginnende psoriasis, totaal geen conditie meer, alcohol-afhankelijkheid, concentratieverlies, geheugenverlies, geirriteerd en kort lontje en ontzettend moe. En ik ben denk ik ook nog wel wat andere symptomen vergeten.

Toen ik op mijn werk heb aangekaart dat veel klachten komen van de slechte lucht in het bedrijf vond iedereen dat raar, want zij hadden er toch ook geen last van. En waarom dan ik wel. Nu een paar jaar later heb ik geconstateerd dat zij ook wel degelijk symptomen hadden alleen waarschijnlijk nog niet zo heftig als ik. De een houdt het langer vol dan de ander, maar uiteindelijk komt iedereen aan bod.

Bij mijn werkgever overduidelijk zoals ik boven omschreef, mijn collegaatje wat minder, maar was wel al 15 kg aangekomen en klaagde ook wekelijks over lusteloosheid, depressie achtige gevoelens, concentratie etc.

Ik ken redelijk wat mensen in deze branche en heb wel het volgende geconstateerd: Het vreemde is dat de vrouwen vaak veel kg aankomen, terwijl veel mannen eerder magerder lijken te worden. De verklaring daarvoor heb ik nog niet gevonden.

Een oom van mij heeft ook in de verfindustrie gewerkt, is inmiddels gepensioneerd. Met hem heb ik onlangs langdurig hierover gesproken. Hij herkende het alcohol probleem. Hij vertelde dat als hij nu soms nog bij zijn werkgever langsgaat hij altijd direct weer trek heeft in een biertje. Daarnaast heeft hij blaaskanker gehad. Zijn arts vertelde dat hij dat wel eens ontwikkeld kon hebben door de vele gifstoffen die niet volledig uit zijn blaas zijn uitgeplast. Mijn oom kon ook vertellen dat hij nog een paar college's heeft gehad met blaaskanker.

Tja, ik wil je niet echt bang maken, maar dit zijn echt feiten die ik zelf heb ervaren om gezien in mijn directe omgeving. Ik snap ook dat je man het werken met verf niet ineens kan stoppen, maar voorzichtigheid is echt geboden.

 
Quote:
Ik zag op de site van darf dat je pakketten kunt bestellen, dus niet bijvoorbeeld enkel lever



Als je op de link klikt hierboven in mijn post kan je toch lever en hart los kopen in 2,5 kilo verpakking?

Je zit trouwens wel met een stel fijnproevers bij jou thuis zeg :mrgreen:

Misschien smaakt runderhart toch beter? Dat kan je nog een keer proberen.

Verder kan je bij darf ook makkelijk runderrib en kraakbeen kopen.

En 2,5 kilo kipkarkas voor 4,5 euro.

Voor de rest moet je even oppassen wat het nou eigenlijk is. Het kan zijn dat het bijna 80% pees is of zo.

Maar met hart, lever en botten zit je sowieso goed.

 
Ik blijf geweldige dingen tegenkomen op dit forum! Ik ga meteen wat bij Barf artikelen bestellen. Wederom dank, Pike!

Geweldige naam trouwens... "Barf" artikelen (betekent "kotsen" in het Engels) :D

 
@Pike, ah die link had ik nog niet geprobeerd. Ik was op de site gaan kijken en in de webshop, daar stonden enkel pakketten, dank je! Ik ga meteen wat bestellen:-)

 
@Pike ja, dat mag je zeggen, fijnproevers! Mijn man heeft hele scherpe zintuigen, alles staat bij hem op scherp zeg maar;-) Hij ruikt heel goed, proeft goed, ziet goed en hoort goed en hij is ook nog hypergevoelig. Zoonlief is een picky eater, vindt vooral vlees lekker, het is ook een heel gevoelig kind.

 
Dank jullie wel, ik heb ook de link gelezen van Gif-vrij.

Het personeel gebruikt allen hun beschermingsmiddelen en mijn man

gebruikt dat dus niet altijd. Als ik weer hoor dat ie zonder zn

berschermingsmiddelen heeft staan werken met verf wordt ik elke keer weer

woest en omdat dat blijkbaar niet genoeg is gooide ik hier een balletje op.

Ik ben dan ook heel blij dat hij nu zelf kan lezen hoe in- en inslecht

hij bezig heeft, ook al heeft hij nu geen klachten. Het is vragen om

moeilijkheden. Verder rookt hij niet en drinkt met mate.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan