Miskraam/ miskramen

Nog even snel een reactie terug voordat ik ga slapen: ik eet niet glutenvrij, wel zoveel mogelijk (zuur)desem- en speltbrood en boekweitcrackers.

Hiernaast neem ik 1x per week jodium (lugol's) en eet ik min. 4-5 eieren (ook af en toe rauw eigeel in de yoghurt/smoothie). Minder vaak eet ik vis (koolvis, kabeljouw, de andere vissen zoals haring/makreel vind vies smaken, wilde zalm is weinig verkrijgbaar in mijn omgeving)

Ik ben wel gestopt met jodium druppels tijdens de zwangerschap. Eigenlijk niet uitgezocht of dit kan met zwanger zijn.

VGNS nog nooit van gehoord, morgen lezen. Ben jij toevallig lid van de VGNS? Zo ja, zou je kunnen kijken of er in Friesland een behandelend arts is?

Zoals helaas verwacht niet veel medewerking van de gynaecoloog.
Ik vind het echt ongehoord, je kost de gezondheidszorg bijna niets maar je moet er wel elke maand verplicht geld in pompen. En als je dan eens zelf iets wilt laten testen dan past dat niet in het protocol! Bij een dingetje was ik bijvoorbeeld niet 'oud' genoeg. Dan had ik 34 moeten zijn...... grrrrrrr

ps: zdomv = Zeer Dringend Om Moet Vragen

Waar gaan ze me op testen:
-genetisch (chromosonen) onderzoek
-TSH (zdomv)
-FT4 (zdomv) (fT3 kreeg ik niet voor elkaar)
-TSH-D (zdomv)
-IgM
-Foliumzuur (zdomv)
-Homocysteïne (zdomv)
-IgG
-Bloedgroep/rhesus/Irr.antistoffen (zdomv)
-anti-cardiolipine
-lupus anticoagulans

Volgens mij is een schildklierprobleem met de 2e-4e uit het rijtje niet juist te detecteren. Meer wilde ze gewoon NIET doen, dat was absoluut niet nodig.

Nu dus op zoek naar een arts die wel ervaring heeft met schildklier problematiek en ook de rest op mijn lijstje wil testen. Die tevens bereid is om met dierlijk schildklierhormoon te behandelen.

Weet iemand een goede behandelaar in regio Friesland of daar vlakbij?

@Mike, bedankt voor je reactie, ik wilde hem net gaan bellen.

Maar: mocht uit de check-up schildklier probleem komen, dan heb ik wel iemand nodig die mij met dierlijke schildklierhormoon kan begeleiden. Ik lees nl op diverse sites dat het zelf expirimenteren gevaarlijk kan zijn.

Ben er gister via de link van Vivanne (HEEL erg bedankt Vivianne!) ook achter gekomen dat hier in Friesland een orthomoleculair arts is die met de Asyra Pro werkt.

Ik ga me nog even verdiepen in de checkup.

Bij de check-up experience is pas plek op 15 oktober. Ik wil graag z.s.m. aan de slag met wat er in disbalans is. Daarnaast kan ik bij beide dames niet vinden dat ze specifiek schildklierproblemen behandelen, of met dierlijk schildklierhormoon werken.

Vaak moeten eerst de bijnieren aangesterkt worden voordat je aan de schildklierhormonen kan beginnen. Ik was een tijdje terug begonnen met die schildklierhormonen van natural thyroid solutions omdat ik dacht (aan de hand van m'n temperatuurschommelingen die vrijwel weg waren) dat m'n bijnieren er sterk genoeg voor waren.

Bleek van niet! M'n temperatuur begon meteen weer heftiger te schommelen, wat een teken is dat je bijnieren het zwaar hebben.

Dus als je het niet zelf gaat doen, moet je wel een therapeut treffen die snapt hoe de wisselwerking tussen bijnieren en schildklier ligt.

Mark

Hoi Mark, ik hoopte al op een reactie van jou omdat ik had gelezen dat jij ook met schildklierhormoon bezig was. Thanx.

Dan heb ik wel een probleem: bijnierhormoon mag toch niet tijdens een zwangerschap? Schildklierhormoon wel las ik.

@ FTA

Bijgaande links zijn heel interessant voor je.
http://www.nogsteedshypo.nl/artsen-die-met-natuurlijk-schildklierhormoon-werken/
http://www.avig.nl/ik-ben-patient/zoeken-arts/?
Als vakrichting kies je natuurgeneeskunde en als vakgebied hormonen.

Als je iets verder dan Friesland wenst te gaan, noem ik de naam van Kim van Wetten als 2e mogelijkheid. Zij wordt ook expliciet genoemd in het vertaalde boek van Broda Barnes.

Bijgaand link naar haar site
http://kvwetten.home.xs4all.nl/page1/index.html

Hier sluit ik me volledig aan bij de opmerking van Mark dat dit werk van een arts is en dan is een integrale arts passend - deze vallen terug te vinden op de site van het AVIG.

Ik weet niet hoe het zit met bijnierhormonen tijdens zwangerschap. Je zou je temperatuurschommelingen kunnen meten om te zien hoe het met je bijnieren staat. Misschien heb je deze uitleg al een keer gezien in m'n topic.

Mocht je gemiddelde temperatuur van dag tot dag niet meer dan zo'n 0,1 a 0,2 graad Celsius variëren, dan zit het wel goed met je bijnieren en zou je met schildklierhormonen aan de slag kunnen, als dat tijdens een zwangerschap mag.

Mark

Sowieso naar om te lezen dat met een kinderwens je deze ellende voor je kiezen krijgt, veel sterkte.

Van: http://www.voedingisgezondheid.nl/Zwangerschap.html

Natuurvolkeren hadden de wijsheid dat er 3 jaar tussen zwangerschappen moest zitten om de moeder aan te laten sterken. Verder werden de zwangerschappen gepland in vruchtbare seizoenen en kregen zowel de vader als de moeder voorafgaand aan de verwekking een speciaal vruchtbaarheidsdieet.

Ik ben in de winter geboren, dus in de zomer zat ik bij mams in de buik. M'n broer is in mei geboren en zat in dus in de winter in mams dr buik. Ik ben altijd groot voor m'n leeftijd geweest, hij klein. En ik zie dit fenomeen wel vaker bij andere families.

Dus op z'n vroegst maart 2017 maar weer eens zwanger raken, zou ik zeggen.

Ja, ik ga de temp test doen zoals Vivianne ook al links had gepost.

Sinds zo nacht was ik niet meer aan het bloeden, maar de gyn was niet echt zacht dus daarna weer beetje bloeden. Goede nieuws is wel dat ze vond dat het heel snel was dat ik al niet meer bloedde. Toch een teken dat mijn lijf dat goed en snel opruimt, dat dan weer wel.

Ook heb ik het sinds gister weer warmer. Ik denk dat zo'n miskraam toch een belasting is voor het lijf en dat het hard werkt. Nog wel koude handen. Ga vanaf donderdag temperaturen, eerst onder de oksel zoals de links van Vivianne aangaven.

@Simon-G: bedankt voor je reactie. We hadden de 'kinderwens' al vooruit geschoven omdat ik mijn lijf er meer op voor wilde bereiden en ik wilde reinigen. Mijn dochter wordt over 3 maand al 3 jaar, dus al was ik nu zwanger dan zat er ruim 3 jaar tussen. Teveel jaren er tussen vinden we ook niet wenselijk.

@Mike: thanx, zal het bekijken.

@Vivianne: had het gelezen. Boel info.

Volgende week wordt er met een Asyra Pro getest welke onbalansen er bij mij zijn.

Daarnaast ben ik materiaal van Broda Barnes aan het lezen/bekijken. En de website van Kim van Wetten. Haar website geeft aan dat ze het medische circuit aardig hoog in het vaandel heeft staan. Of dat is juist tactiek?

Ik vind het toch een moeilijk gegeven dat bijv. B12 en schildklier de oorzaken zouden zijn aangezien ik er met de eerste zwangerschap er slechter aan toe was. Misschien hebben we echt 2x flinke pech gehad met de conceptie, innesteling en ontwikkeling van het embryo. Blijft lastig zonder zekere antwoorden.

Hier de temp test die ik ochtends voor het opstaan heb gedaan. Omdat ik me niet helemaal fit voelde heb ik nog niet 3 metingen op een dag gedaan.
do 36.4
vrij 36.5
za 36.2
zo 36.2
ma 36.1

Lijkt me aardig stabiel, maar wel onder de 36.5. Vanaf morgen 3x per dag meten.

Verder vanochtend door de Asyra Pro getest. Diverse dingen kwamen eruit, ik krijg nog een lijst. Er werd GEEN gebrek aan B12 getest en ook van de schildklier kwam er niks uit. Het volgende kwam er als een gebrek uit wat aangevuld moet worden:

"gestresst":
vitamine K-3 (menadione)
vitamine B-5 (pantothenic zuur)
vitamine B-6 (pyridoxine)
vitamine B-2 (riboflavine)
vetzuur omega 6
aminozuur glutamic zuur
aminozuur histidine
aminozuur L-Carnitine
aminozuur ornithine
aminozuur proline
enzym lactase
enzym lipase
mineraal chromium
mineraal zwavel

"Verzwakt"
vitamine C (ascorbinezuur)
vetzuur omega 3
aminozuur creatine
aminozuur methionine
enzym maltase
choline
mineraal borium
mineraal fosfor
mineraal zink

Best wel veel vind ik! Had ook een schimmel in mijn hoofd (wow) en een aantal parasieten. De 7e wervel gaf ook reactie terug en die heeft invloed op/staat in verbinding met de schildklier dus kan wel effect er op hebben.

Ook de hyposfyse functioneert niet zoals het moet. Dit kan ook lage temp. testen geven las ik. Rest volgt, weet niet alle benamingen meer.

Concact met de therapeut gehad. Mijn gehele endocriene stelsel werkt niet naar behoren. De hypothalamus is geheel en de hypofyse een beetje van slag.

Mijn hersenen willen meer visolie aldus de Asyra computer, de gefermenteerde visolie is niet voldoende (hoeveelheid) of wordt niet goed opgenomen. Het darmenstelsel werkt qua opnemen niet helemaal goed. Alles hangt samen. De boel moet 'aangeslingerd' worden.

Toch vraag ik me af of dit veel met de miskramen te maken heeft aangezien ik er bij de allereerste zwangerschap lichamelijk gezien er veel slechter aan toe was.

Wordt vervolgd.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan