Moestuin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jij hebt het over inzaaien in agustus, vlak voor de koude seizoenen, en dan gelden er andere regels. Price had het over snelgroeiend lente- en zomergras. iets wat snel groeit in de warme seizoenen heeft veel levenskracht, maar iets wat langzaam groeit en de koude seizoenen overwint ook.

Mike

Oke, dus eigenlijk kunnen koeien gewoon het hele jaar door omega-3 rijk gras eten en zijn hooi en granen overbodig.

Quote:
Hier het protocol voor de juiste mineraalverdunning:

http://www.keltischzeezout.com/toepassingen_van_keltisch_zeezout.aspx

Mijn moeder doet het tegenwoordig heel anders. Ze heeft best een grote moestuin en dat is dus een heel werk om met zeemineralen te besproeien. Bij een bewolkte dag en als het niet lang daarna gaat regenen strooit ze zo met de hand keltisch zeezout door de tuin. Werkt ook prima! 8)

Ga uit van 50 kg vast zeezout per hectare. Je kunt dan zelf terugrekenen hoeveel je moet gebruiken voor jouw stukje land of dat van je moeder.

Mike

Mooi, even kijken of ik het goed doe. een hectare is 10000m2. Mijn moestuintje is ongeveer 20m2. 10000/20= 500.

50kg/500= 100 gram.

Dat is 'm toch? En dit 1x in de maand ofzo?

Als alles door de regen en dauw is opgelost kun je gewoon weer opnieuw zeemineralen toedienen aan de bodem.

Mike

Oke, maar als je het op de officiele manier doet, dus verdund met water dan is het toch ook al opgelost? En dan kun je de dag daarna toch ook niet gelijk weer gaan geven?

Voor de gewone bloemen kun je dezelfde verhoudingen aanhouden?

Sorry, ik zal trouwens eerst de stukken die je over zeemineralen geschreven hebt weer eens goed doorlezen voor ik steeds weer met vragen kom die je waarschijnlijk al 10000x gesteld zijn :-)

Bloemen en kruiden de helft geven. Op zandgrond kun je elke dag, week of maand opgeloste zeemineraalbemesting toedienen, het maakt niet uit. Leem- en kleigrond is een ander verhaal, want dat is veel dichter van structuur.

Mike

Je kunt in augustus nog wel sla en snijbiet zaaien. Of winterpostelein (lkker om rauw in de uiensoep te gooien).

Verder kun je nog wel groenteplantjes uitplanten, als het tuincentrum nog wat levert (div. soorten kool).

Bedankt Jenneke. Ik heb nog even verder gezocht en sla, snijbiet en herfstspinazie zijn inderdaad zo'n beetje de enige dingen die nog kunnen.

Mike,

Jij bent er dus van overtuigd dat zeemineralen complete voeding is voor de tuin, en dat je verder niks nodig hebt? Dus geen mest, lava, wormen, EM, en andere dingen?

Of gebruik je ook nog wel mest voor je tuin?

Zeemineralen zijn inderdaad complete voeding, maar als je deze combineert met de meststoffen die jij noemt bij het elkaar zeker niet. De enige aanvulling op zeemineralen zijn de groene theebladeren die ik dagelijks 's ochtends heb gedronken.

Mike

@Janse, mest is een samenstelling van de EM uit het dier waar het van is gekomen, tezamen met wat het dier gegeten heeft. Dit composteert en wormen zijn daar dol op.

Lava heeft ook behoorlijk wat mineralen maar het is een andere bron. Het ene kalium is het andere kalium niet, het ene calcium is het andere calcium niet enz. Dus samen met zeemineralen kan geen kwaad voor een voller spectrum van mineralen.

Wormen zijn goed voor de doorluchting en voor de vermi-compost (wat je al zei). Maar die komen vanzelf wanneer de grond in super conditie is met EM enz.

Ik heb zelf een wormenbak en gooi daar de weken oude bokashi in. In no-time eten de wormen de bokashi! Hierdoor vermenigvuldigen ze ook nog eens heel snel.

Zodra ik mijn achtertuin heb vormgegeven ga ik ook verder met Korean Natural Farming, no-tilling, mulchen en zeemineralen (of ORMUS waarschijnlijk).

Kijk, dan ben ik echt benieuwd naar je resultaten als je met ORMUS gaat werken! Ik heb op internet foto's gezien van mega grote vruchten en planten door ORMUS.

Waar ben je van plan om de ormus te kopen? Voor zover ik weet staat dat niet bij de intratuin :wink: Heb je een website waar je het kunt kopen en waar ook staat hoe je het moet gebruiken?

Magnetiet moet ook goed werken http://www.subtleenergies.com/ormus/tw/magnetite.htm

Ik ben me nu helemaal suf (letterlijk) aan het leren over O.R.M.U.S. en de bereiding ervan. Dus ik zou het zelf kunnen maken, maar ik moet eerst de juiste tools hebben en de moed. En niet te vergeten de intentie er in te stoppen.

ORMUS kun je ook kopen, maar dan weet je niet altijd de intentie van de alchemist. Ook kan er dan electro-magnetische invloed tussenkomen en dan valt de potentie weg.

Zelf maken is ook (vele malen) goedkoper.

Hier een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe je Ormus-extract kunt maken uit Keltisch zeezout:

Er is ook een heel informatief, Engelstalig boek over, geschreven door Chris Emmons:

http://ormusbook.com/order

Ik heb het boek en het is de aanschaf meer dan waard. Toch heb ik nog nooit zelf Ormus gemaakt. Wie weet gaat het er een keer van komen. Mijn intuitie vertelt me dat de tijd nog niet rijp is. Dode zeezout bevat overigens de meeste Ormus. Dit kun je bij Erica of De Tuinen kopen als 'badzout'.

Mike

Kan je groente met meeldauw erop nog gewoon rauw eten, of dien je ze eerst te koken, of kan je ze beter sowieso niet eten?

Mike,

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat jij de losse groene thee na gebruik niet weggooit maar zo door de tuin heen strooit toch? Doe je dit nog steeds zo? Laat je het eerst composteren of strooi je het gewoon zo door de tuin? Zonde om dit soort dingen weg te gooien als het ook weer door het bodemleven hergebruikt kan worden.

Evan

Ja, dit gaat rechtstreeks na gebruik de tuin in en wordt niet eerst gecomposteerd. Vaak zijn de bladeren binnen een dag al verdwenen, compleet opgegeten door het bodemleven.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan