Moeten we bang worden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Amancay: mooi gezegd en ik begrijp waar je naar toe wilt maar alleen een goeie intentie is niet genoeg. Teveel wetenschappers laten zich sterk beïnvloeden, vaak zonder dat ze het zelf doorhebben, maar moeite om verder te kijken doen ze ook niet.

Ik vergelijk wetenschap wel eens met melk, beide zijn ongezond, tenminste zolang je het blijft verhitten met de intentie het gezonder (veiliger) te maken.

Rauwe (grasgevoerde enzovoorts) wetenschap/melk is goed en dat hebben we nodig om te ontgiften.

Tegen onkruid: een onkruid of dakbrander: niet verbranden maar alleen even kort verwarmen. (wel opletten met vuur en auto's..)

 
Onkruidbrander of azijn of zout werkt allemaal wel maar waar het op aan komt is onderhouden. Je kan vandaag alles kaal maken met een onkruidbrander (en dat duurt lang, zeker bij onkruid als mos of vetplantjes) en als je het dan niet bijhoudt staat het er in no time terug. PAardebloemen kunnen wortels maken van 2,5m dat krijg je met azijn echt niet weg. Er is niks dat echt werkt tegen onkruid, ja uittrekken. En brandnetels kun je beter elke keer maaien, dan zijn ze op een gegeven moment uitgeput en blijven ze weg.

 
Quote:
Wel vraag ik me wel af hoe de wind gecontroleerd wordt die zaadjes van het ene land naar het andere overwaait.


Wind die zaden verspreidt, ja daar hebben we zeker mee te maken, maar is nog tot daar aan toe. Wat dacht je van kruisbesmetting? Als hier in NL Saharazand naar beneden kan regenen, hoe zit het dan met stuifmeel? Als dit zo doorgaat en dadelijk op ieder continent steeds meer GMO's geteeld gaan worden, dan weet ik niet waar het gaat eindigen. Ik weet niet in hoeverre dit stuifmeel de genetische eigenschappen van 'gewone, zuivere planten', kan beïnvloeden, maar ik vrees er wel voor.

Quote:
Als een Karma boemerang, Monsanto gaat oogsten wat het zelf gezaaid heeft.


Da's is mooie Amancay!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan