Janse, ik begrijp het wel hoor... maar ik tel niet mijn ademhaling, merk vanzelf dat deze langer is dat de inademing. Het voelt ook heel anders dan een gewone uitademing.
Griffioen, de voeten, benen en bekken ademhaling staat in het boek Hara. We leven in het bovenste gedeelte, het ik-gedeelte. Maar de adem moet van onderen komen om zo langzaam zich omhoog te werken.
Ga veel met je voeten werken, je aandacht in je voeten is al een hele stap vooruit (wat een woordspeling...) Ik visualiseer niet echt, laat meer mijn aandacht in mijn voeten, benen en bekken gaan en dat voel je als warmte, als geborgenheid, je vertrouw jezelf toe aan de aarde.
Wat mij ook vaak help (ben niet altijd in de stemming) is de adem buiten mij laten gebeuren en dat visualiseer ik wel als bijv. een wolk die mij omringt of Goddelijke energie die voor mij ademt. Het is belangrijk dat jij niet ademt...moeilijk om uit te leggen.
Ik kwam bij toeval achter deze ademhaling toen ik op mijn hoofd stond en sinds ik mijn Inversion Table heb, help ook dit weer om mijn adem heel laag te houden.
je moet als het ware je bovenste lichaamsgedeelte (het ik-gedeelte) uitschakelen, het doet nog niet mee met de ademhaling. Het voelt soms aan als 'de keel dichtknijpen'. Je houdt de adem laag