Precies, thijs, daarom heb ik ook dit artikel hierover geschreven:
https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond
Denk ook aan het concept van Mike Adams dat hij 'grounded consciousness' noemt:
https://www.fatsforum.nl/topic/grounded-consciousness
Vraag jezelf ook nog af waarom het Engelse woord voor kunst, 'art', zoveel lijkt op ons woord 'aard(e)'.
Thijs heeft volkomen gelijk, men was wel degelijk verbonden met het hogere. sterker nog, toen de blanke onderdrukkers zich gingen bemoeien met de culture uitingen van de Aboriginals hadden ze geen andere keus dan verborgen tekens te verwerken in hun kunstwerken, waarvan alleen zij wisten wat ze betekenden.
Enne, ufo, de mens zat echt niet af te wachten of er plantenetende kuddes voorbij kwamen, hij trok hier bewust achteraan en ging er bewust naar op zoek. We waren dermate goede jagers dat we menige soort volkomen uitgeroeid hebben!
Ik zou de woorden van Pike wel degelijk heel serieus nemen, want wat hij aangeeft is hoe moeilijk het is om tijdens koude periodes aan plantaardige voeding te komen. Jij hebt als moderne westerse mens de luxe dat je dagelijks kunt beschikken over wat je maar wil, maar Pike wijst je op een primitiever bestaan. Dat moet je niet weglachen, want dat is precies waar het om draait! Ik heb het vaker tegen je gezegd: jij zou er verstandig aan doen om wat minder cynisch te zijn.
Bovendien trok de vroege mens dus niet naar de warme gebieden, maar juist naar de koude streken! Dit is zeer goed zichtbaar aan de trek die we hebben kunnen bepalen op basis van fossiel overblijfselen. Waarom toch zou de vroege mens extreme kou hebben opgezocht en als gevolg hiervan nagenoeg volledig carnivoor hebben gegeten? Waarom zou hij zoveel moeite doen om op dieren te jagen i.p.v. planten te verzamelen? Omdat planten nagenoeg geen voedingswaarde van betekenis hebben, daarom! Het zijn de plantenetende dieren die vet- en eiwitarme plantaardige voeding door hun ingewikkelde magenstelsels om weten te zetten in vetten en eiwitten, een groot wonder als je het mij vraagt!
Deze dame in de video praat poep en ze geeft een totaal verkeerde voorstelling van het Paleo-dieet. Je weet dat ik zelf ook kritiek hierop heb, maar als je flauwekul gaat verkondigen dan vind ik dat lachwekkend!
Mike