Long tome no see... Hoi!
Dank je wel voor alle nieuwe info, Lievergezond, Binc; Hopelijk zit je intussen op je eigen stek en is er wat rust in de tent gekomen.
De endocrinoloog wil niet verder met me sinds ik hem vroeg of er een andere optie was dan radioactief jodium. Een echo bijvoorbeeld, verder bloedonderzoek. Helaas, nee. 'Ik doe goed onderzoek of niet. Als ik naar de nieuwe labuitslagen kijk, heb je een adenoom, geen Graves. Dat kunnen we opsporen met radioactieve vloeistof en als het zo is, dan behandelen we je met radioactief jodium. Graag of niet. Misschien kun je ergens terecht voor een second opinion, zal je info naar de HA sturen.' Zo iets. Dat was een tegenvaller.
Gelukkig was daar Tanja. Hoera! Ik had echt geen moed om ook nog maar iets op internet/hier uit te zoeken. Geen energie, kop met watten. Dank je wel voor je hulp!
Ben niet terug gegaan naar de HA tot nu toe. Wat ik nu denk dat er aan de hand is, is een combi van verschillende zaken: antibiotica geslikt dus darmflora naar de filistijnen, lange periode stress en drukte, overgang; hormonen uit balans, schildklieradenoom, mja, zou kunnen. Voel een kloppende brok in mijn keel aan de linkerkant van de schildklier. Of dat een adenoom is, dat weet ik niet.
Zodra m'n lichaam weer de kans krijgt tot rust te komen, ik weer kan ontspannen en niet langer alleen uit hoofd besta, goed eet, m'n supplementen gebruik, beweeg, dan heb ik er vertrouwen in dat dit goed komt. Het is al goed eigenlijk want ik heb weer goede moed. Dank jullie wel.
Intussen... een paar weken later, gaat het wel iets beter.
Ik haal koolhydraten vnl. uit zoete bataat en soms pastinaak. Heb nu meer energie en meer trek. Dat is fijn. Even geen zuivel(producten) behalve roomboter. Wel vetten; kokosolie (niet te veel want kloppende strot), olijfolie koud, lijnzaadolie.
Sardientjes, haring, oesters gegeten; lekker. Kabeljauw, stoofvlees, kippenlevertjes!; heel erg lekker. Had geen idee. Eieren met spek, avodado, bittere groenten. Fruit: granaatappel, banaan, citroen, meloen, mango. Weinig groenten. Komkommer af en toe, rode bietjes, een handvol verse kruiden over het eten. Brandnetelthee is nieuw, mariadistel. HcL ben ik gaan gebruiken.
Ik eet twee keer per dag warm. Dat is veranderd. Zonder zuivel vind ik lastig. Was gewend om liters kefir, rauwe melk, slagroom en creme fraiche, kaas te eten/drinken. Ah ja, even afwachten of er dingen verbeteren.
Ik vind dat bloedonderzoek een goed idee van jullie (IgG en IgE). Ben sowieso benieuwd of mijn TSH-, vrije T3- en vrije T4 waarden nu anders zijn. Ook rode- en witte bloedcellenwaardes, vit. D, B12.
Paranoten weekte ik maar nee, vallen nog steeds niet goed. Mijn rechterhand/-vingers zijn nog opgezet 's ochtends maar links is beter. Stijf 's ochtends en 's avonds maar ook dat is iets verbeterd. Ga nu eerst alles nog een keer van A tot Z doorlezen wat jullie geschreven hebben en kijken wat ik er mee kan en ga doen.