natuurlijke pijnmedicatie bij Hernia.

Dag Natuur.
Je had het in 2015 over Roelof Baart. Hoe gaat het nu met je rugklachten? Kun je mij iets meer over Roelof Baart vertellen ? Wat doet Roelof precies? Ik heb ook ernstige rug en nek klachten. Maar volgens de huisarts is het geen hernia maar slijtage. Mee leren leven dus. Hooguit pijnpoli. Denk jij dat het nuttig is om een afspraak mer Roelof? Ik zou je reactie erg waarderen.
Alvast bedankt.
Fred.
 
Hallo Fred, ik kan je vraag niet beantwoorden. Maar heb je al eens over triggerpoints gelezen ? Dat zijn knopen in je spieren waardoor een zenuw pijnsignalen gaat geven. Vaak zitten die triggerpoints op een andere plek dan waar de pijn te voelen is. Voor lage rugklachten kan je dan denken aan je bilspieren. Het kan soms mega veel verlichting geven om deze triggerpoints te laten behandelen en ook zelf thuis te behandelen.
 
Hier een super duidelijke uitleg over wat triggerpoints zijn : Op internet kan je ook wel vinden welke triggerpoints er zijn mbt rugklachten.
 
Dag Zonne

Bedankt voor de tip.
Dat is zeker een mooie uitleg over de trigger points.

Maar:
De therapieën die ik de laatste jaren heb ondergaan zijn de volgende:

Sportmassage
Acupunctuur
Chiropraktie (triggerpointsbehandeling)
Othhomanuele arts
Manuele therapie
Dorn therapie
Behandeling met laser in pijnkliniek
Body-stress-therapie

Maar:

Tot nu toe echter heeft dat allemaal nauwelijks winst opgeleverd en is m’n portemonnee een stuk dunner geworden.
Nat een ongeluk in januari moest ik 2 maand bedrust moest houden zijn de klachten flink toegenomen.
Ik heb hele mooie verhalen gehoord over Roelof Baart en heb intussen ook een afspraak kunnen maken.
Hij geeft een wachtlijst van 2 maanden momenteel.
Maar niemand kan me precies uitleggen hoe hij te werk gaat.
Hij zou een magnetisch veld om de wervels creëren waardoor ruimte tussen de wervels zou ontstaan en alles goed op z’n plaats gezet kan worden.
Het klinkt vreemd, iedereen zegt hoe kun je een wervel magnetisch maken en niemand snapt precies de truc.
Ik hoor van mensen die door één behandeling van hun hernia af zijn gekomen, blijvend, en de behandeling is pijnloos.
Ook mensen die z.g.n. uitbehandeld waren voelen zich herboren.
Dus we gaan het zien, ik hou het nog wel even vol.

Groeten

Fred
 
Meest effectief bij triggerpoints.
Dry needling. Vanmiddag gedaan bij fysio en een opluchting.
Thuis behandelen duurt heel lang. Aks ze diep zitten lukt het je echt niet zelf of er gaan maanden overheen. 10 minuten op de tafel bij fysio en klaar.
 
Binc, je hebt gelijk dry needling is de snelste methode ( en auw, wat doet dat zeer ). Maar de triggerpoints kan je in principe ook zelf behandelen zonder therapeut, alleen duurt het dan langer.
Want Fred ook een fysio of b.v. een osteopaat kan triggerpoints missen. Ik zou zeggen probeer het eens zelf ! Gewoon met een klein hard balletje tussen je rug en de muur over je rug en bilspieren rollen. Redelijk hard. Niet over je wervels zelf natuurlijk !! Als er ergens een triggerpoint zit voel je een hele scherpe pijn, echt een zenuw die reageert dan. Precies op die plek moet je dan heen en weer rollen met het balletje of eventueel met je hand/duim. Als je de goede plek hebt voel je echt ook in je rug verbetering erna. En dat mag je dan een aantal keren per dag doen. Alle verlichting van de pijn is meegenomen toch ? En bij rugpijn zijn vaak triggerpoints betrokken ( soms niet als oorzaak, maar als gevolg. Maar toch ze zijn er ).
 
Hoi Fred, het gaat heel goed met me, en met m'n rug. Roelof Baart bleek goud waard. Als ik een hele dag in de tuin heb gewerkt, voel ik m'n onderrug, maar ja, wie niet. Ik wandel regelmatig, af en toe doe ik wat 'oefeningen': even aan de deur hangen om m'n rug 'langer te maken', rug hol en bol maken, dat is alles. Intussen ben ik opnieuw bij Roelof Baart geweest met een familielid: versleten rug en knieën, hernia, veel pijn. Zij kon na één bezoek op één been staan -wat zij nog nooit eerder in haar leven kon-. Ze was zeer skeptisch, maar is overtuigd nu omdat ze alles weer kan. Nog iemand nam ik mee naar Roelof: uitstekend sleutelbeen staat weer op z'n plek (pijnloos), pols is weer te gebruiken, hij 'staat weer met twee benen op de grond'. Het is de moeite waard om te onderzoeken, Fred. Succes.
 
En over wat hij doet? Hij concentreert zich op degene die hij voor zich heeft. Op dat hele mens. Je wordt 'rechtgezet' (niet gekraakt), je staat weer met twee voeten op de grond, je hele lijf wordt onder handen genomen. Pijnloos. Je zult het ervaren als je er bent, en misschien kun jij de behandeling na je bezoek hier beter verwoorden dan ik.
 
Hallo Natuur.

Dankje voor je reactie.
Fijn dat het zo goed met je gaat.
Ik heb al veel van Roelof gehoord en nagetrokken via het internet.
Tot nu toe werkelijk nog niet één negatieve ervaring tegengekomen.
We gaan 30aug. naar hem toe, mijn vrouw gaat ook mee.
Zij heeft al twee jaar lang whiplash-achtige klachten. Ontstaan doordat ze van de sokken werd gereden door een fietser. Terwijl ze notabene op het trottoir liep te wandelen.
Als Roelof ons kan helpen springen we samen een groot gat in de lucht.
T.z.t. Zal ik je laten weten hoe het is gegaan.

Met vriendelijke groet.

Fred.
 
Hi Fred,

Ook ik ben mijn hernia en het in bed liggen helemaal zat. Met een eigen bedrijf en twee kleine kindjes niet te doen. Ik wil graag een afspraak maken bij Roelof Baart, maar begreep dat hij niet meer in Nederland werkzaam is? Enig idee hoe ik contact met hem kan opnemen? Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Marieke
 
Hoi Marieke

Stuur me maar even je mailadres dan mail ik je de gegevens.
Tevens heb ik intussen een lijst met ervaringen van mensen die bij hem zijn behandeld.
Alleen daar voel je je al beter door. ?
De wachtlijst is wel twee maanden, dat is weer wat minder.
Groeten.
Fred.
fredsteijn@gmail.com

 
Beste Xandra wat moet dat akelig en vervelend zijn. Ik denk dat je aan cbdolie niet genoeg hebt als de pijn zo heftig is. Je hebt daarnaast ook wietolie (met thc) nodig. Zelf maken lijkt me nu voor jou niet haalbaar omdat je zoveel pijn hebt.
Als Mike mij jouw e-mail adres geeft of mijn emailadres aan jou kunnen we info uitwisselen.
Ik maak zelf CBDolie en weet een ding inmiddels zeker: die % zeggen weinig, en hoe hoger % hoe hoger de prijs die zo voor de olie vragen.

In ieder geval sterkte!
 
Hallo Natuur.

Bedankt voor je belangstelling.
Het is nu 1.5 week geleden dat we bij Roelof Baart waren.
Ik heb geen hernia maar wel een scheef bekken en wervels, mijn vrouw idem. Allebei door een flinke klap door een ongeval. Zij 2 jaar geleden en ik 15 jaar geleden. Het lange zitten door mijn baan als streek-buschauffeur heeft er ook geen goed aan gedaan.
De ervaring was super en pijnloos. Ik keek m'n ogen uit toen ik zag dat bij m'n vrouw een wervel rechttrok nadat hij er een (zwak)stroompje op zette. Roelof is zeer toegankelijk en neemt alle tijd voor je. Maar we kregen wel meer pijn enkele dagen er na. Dat was heftig. Maar nu merken we allebei toch verbetering. Ik denk dat het meer tijd nodig heeft. Er is nogal wat veranderd ik dat lichaam. Intussen ga ik naar de sportschool om te bewegen. Dat kon ik voordien echt niet opbrengen. Als de pijn verder afneemt zal ik dat hier melden. Ik denk dat je met en hernia sneller van je pijn af bent omdat de zenuw direct ontlast wordt maar dat is speculeren.
Wel is er een video op YouTube te vinden waar dit wordt uitgelegd. Dat gaat ook over Roelof Baart.
Groetjes.
Fred.
 
Dat klinkt goed Fred! Een pijnloze behandeling voor jullie allebei is natuurlijk fijn. Hopelijk zet de verbetering door nu je weer kunt bewegen/sporten. Houd ons maar op de hoogte aub.
 
Hoi Zonne, Jazeker, en als je het boek leest, dan is het ook heel logisch dat het werkt. Hernia is vooral een mechanisch afwijking die door o.a. stress ontstaat. Met bepaalde oefeningen kan je de hernia (=uitstulping) van een tussenwervelschijf weer terugbrengen waar deze hoort, namelijk geheel tussen de wervels.
Dr. Batmanghelidj is een man van de praktijk.
 
Maar hij behandeld in het boek niet alleen hernia ? of toch wel ? Omdat b.v. ook bovenstaande reactie van Fred weer bewijst dat mensen soms denken dat ze een hernia hebben en er toch wat anders aan de hand is. Niet dat dat de pijn minder erg maakt, maar er is waarschijnlijk dan wel een andere behandeling nodig ?!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan