Ik moet zeggen dat ondanks dat ik Vrijland over het algemeen een dwaas vind ik deze analyse toch wel erg overtuigend vind, zeker gezien de vele valse #MeToo-beschuldigingen aan het adres van machtige blanke mannen van de laatste maanden:
Volgens Privé vermoedde men in Den Haag dat de depressie’s van Ruud veroorzaakt zouden zijn door de manier waarop zijn politieke loopbaan eindigde. Ruud had het imago van rokkenjager en ook is hij meerdere keren beschuldigd van seksuele intimidatie. Zo zou hij een 51-jarige VN-medewerker bij haar billen hebben gegrepen, en later bleek dat er meer vrouwen bij de UNHCR negatieve ervaringen hadden met Lubbers. Mijns inziens is dat zoeken naar een reden, terwijl de werkelijke reden veel dieper ligt. De man voelde zich mogelijk schuldig voor de horror waarin hij het land gestort heeft en begon wellicht last van zijn geweten te krijgen. Hij is zich mogelijk gaan beseffen dat hij alleen maar uit was op eer en aanzien en dat het list en bedrog wat hij daarvoor ingezet heeft, geleid heeft tot de toenemende slavernij van het blinde volk dat haar eigen lot niet ziet.
Mike